Οι ταξινομήσεις στην Ευρώπη, όπως άλλωστε και στην Ελλάδα, συνεχίζουν να εμφανίζουν πτώση το οκτάμηνο του 2020, με την καμπύλη της τάσης να ακολουθεί ξανά πτωτική πορεία από τον Αύγουστο, μετά την θετικότερη εικόνα του Ιουλίου.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τον Ιούλιο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση σημείωσαν σχετικά μικρή πτώση 5,7% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Επτά από τα 27 κράτη μέλη σημείωσαν αύξηση τον Ιούλιο, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας (+ 3,9%) και της Ισπανίας (+ 1,1%). Εκτός ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 11,3%), η Ισλανδία (+ 44,5%) και η Νορβηγία (+ 6,5%) παρουσίασαν επίσης τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης. Στην Ελλάδα τον Ιούλιο καταγράφηκε πτώση κατά 18,8%.
Ωστόσο, κατά τη διάρκεια του Αυγούστου, η αγορά αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσε και πάλι ισχυρότερη πτώση (-18,9%), αν και λιγότερο έντονη από τους προηγούμενους μήνες. Με εξαίρεση την Κύπρο (+ 14,1%), όλες οι χώρες της περιοχής σημείωσαν πτώση σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2019. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία είχε τις καλύτερες επιδόσεις, με ελαφρά πτώση 0,4%, ενώ ισχυρότερη πτώση παρατηρήθηκε στη Γερμανία (-20,0%) και τη Γαλλία (-19,8%). Στη χώρα μας η ζήτηση τον Αύγουστο μειώθηκε κατά 28,6%.
Συνολικά το οκτάμηνο, η ζήτηση επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκε κατά 32,0%. 6.123.852 νέα αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο, σχεδόν 2,9 εκατομμύρια λιγότερα από όσα κατά την ίδια περίοδο πέρυσι. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-40,6%) μέχρι στιγμής φέτος, ακολουθούμενη από την Ιταλία (-38,9%), τη Γαλλία (-32,0%) και τη Γερμανία (-28,8%). Η πτώση στην Ελλάδα την ίδια περίοδο έφτασε στο 39,1%.
Στη δεκάδα των μαρκών με τη μικρότερη πτώση στο οκτάμηνο στην περιοχή (ΕΕ + ΗΒ + ΕΖΕΣ) περιλαμβάνονται κατά σειρά η Porsche (-6,3%), η DS (-14,8%), η Lexus (-21,0%), η Toyota (-22,0%), η Volvo (-22,5%), η Skoda (-23,4%), η KIA (-23,4%), η BMW (-23,8%), η Mercedes (-24,2%) και η MINI (-25,4%). Λιγότερο από το ήμισυ των περσινών τους πωλήσεων το αντίστοιχο διάστημα κατέγραψαν η Opel (-51,0%), η Lada (-52,7%), η Alpine (-77,4%) και η smart (-84,2%). Από πλευράς όγκου πωλήσεων κατασκευαστών τη μερίδα του λέοντος καταλαμβάνει το VW Group (1.880.042 μονάδες) ακολουθούμενο από τον όμιλο PSA (1.056.164 μονάδες) και τις επόμενες 10 θέσεις καταλαμβάνουν κατά σειρά οι Renault, Hyundai, BMW, Daimler, Toyota, FCA, Ford, Nissan, Volvo, JLR, Mazda, Mitsubishi και Honda.