Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ το 2020

Οι ταξινομήσεις των νέων οχημάτων στην Ελλάδα τον Νοέμβριο 2021 συνέχισαν την πτωτική τους τάση σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 κατά 4% σε όλες τις κατηγορίες, με 7.296 μονάδες φέτος έναντι 8.440 πέρσι και 8.241 πρόπερσι.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο μήνα με 7.168 μονάδες, κατέγραψαν 6,2% πτώση σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 (7.641 μονάδες) και 4,0% πτώση σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019 (7.464 μονάδες).

Το ενδεκάμηνο συνολικά, λόγω των αυξήσεων που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες, υπήρξε αύξηση των καινούργιων επιβατικών κατά 27,8% (95.262 μονάδες) σε σχέση με το ενδεκάμηνο του 2020 που επηρεάστηκε έντονα από τους περιορισμούς λόγω κορωνοϊού (74.534 μονάδες) και πτώση 11,4% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (107.512 μονάδες).

Αντιθέτως, τα φορτηγά παρουσίασαν αύξηση 12,9%, με 881 μονάδες τον φετινό Νοέμβριο έναντι 780 του περσινού και 765 του προπέρσινου. Σημαντική ήταν και η αύξηση του ενδεκαμήνου σε αυτή την κατηγορία με 10.252 μονάδες συνολικά φέτος (+50,8%) έναντι 6.800 πέρσι και 7.694 πρόπερσι (+33,2%).

Σημαντικά ανοδική πορεία και για τα λεωφορεία με 33 μονάδες τον Νοέμβριο του 2021 (+73,7%) έναντι 19 τον Νοέμβριο του 2020 και 12 του 2019. Αυξητική και η πορεία του ενδεκαμήνου με 382 φέτος (+35,9%) έναντι 281 πέρσι και 346 πρόπερσι.

Τα καινούργια SUV συνολικά κατέλαβαν το 52,9% των ταξινομήσεων του μηνός, έναντι 50,8% αντιστοίχως του περσινού, με αύξηση του μεριδίου τους κατά 2 μονάδες, με πρωταγωνιστή το τμήμα C SUV που κατέλαβε το 26,2% της αγοράς ανεβάζοντας το μερίδιό του σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2020 κατά 4,8 μονάδες, ακολουθούμενο από τα μικρά (τμήμα Α) με 4,8 μονάδες αύξηση μεριδίου αλλά μόνο 11,7% της αγοράς. Το τμήμα B SUV αυτόν τον μήνα έχασε μερίδιο (-3 μονάδες)  ενώ διατήρησε το προβάδισμα το ενδεκάμηνο του 2021 με αύξηση 2,4 μονάδες μεριδίου.

Από ενεργειακής πλευράς πετρέλαιο και βενζίνη συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς (-13,7 και -1,5 αντίστοιχα), ενώ και το φυσικό αέριο έπεσε στο 1,0% της αγοράς από 1,5% τον περσινό Νοέμβριο. Πρώτα σε αύξηση παραμένουν τα υβριδικά, που κατέλαβαν το 25,8% της αγοράς με 5,9 μονάδες αύξηση μεριδίου, ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα (BEV – PHEV) με 11,7% μερίδιο αγοράς και 7,2 μονάδες αύξηση του μεριδίου. Αύξηση 2,6 μονάδες του μεριδίου τους παρουσίασαν τα αυτοκίνητα υγραερίου καταλαμβάνοντας το 4,0% της αγοράς τον Νοέμβριο.

Στο ενδεκάμηνο τα αυτοκίνητα πετρελαίου έπεσαν στο 17,7% της αγοράς (-9,2) και τα βενζινοκίνητα στο 49,7 (-4,9). Το 22,9% της συνολικής αγοράς το ενδεκάμηνο κατέλαβαν τα υβριδικά, το 6,5% τα επαναφορτιζόμενα, το 1,9% τα οχήματα υγραερίου και το 1,3% τα οχήματα φυσικού αερίου.

Προηγούμενο άρθροΝέο Scudo: Van με ανέσεις επιβατικού αυτοκινήτου
Επόμενο άρθροVideo – πρόγευση του Skoda ENYAQ coupé iV