Οι ταξινομήσεις των νέων οχημάτων στην Ελλάδα τον Οκτώβριο 2021, ακολουθώντας τη γενικότερη ευρωπαϊκή τάση, που επιβάλλουν οι ελλείψεις ημιαγωγών και η εξ’ αυτών μείωση της παραγωγής, μειώθηκαν σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020 κατά 2,9% σε όλες τις κατηγορίες, με 7.296 μονάδες φέτος έναντι 7.512 πέρσι και 7.952 πρόπερσι.

Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών οχημάτων τον περασμένο μήνα με 6.336 μονάδες, κατέγραψαν 7,5% πτώση σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020 (6.847 μονάδες) και 12,9% πτώση σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019 (7.276 μονάδες).

Το δεκάμηνο συνολικά, λόγω των αυξήσεων που καταγράφηκε τους προηγούμενους μήνες, υπήρξε αύξηση των καινούργιων επιβατικών κατά 31,7% (88.094 μονάδες) σε σχέση με το δεκάμηνο του 2020 που επηρεάστηκε έντονα από τους περιορισμούς λόγω κορωνοϊού (66.893 μονάδες) και πτώση 11,9% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 (100.048 μονάδες).

Αντιθέτως, τα φορτηγά παρουσίασαν αύξηση 46,1%, με 928 μονάδες τον φετινό Οκτώβριο έναντι 635 του περσινού και του προπέρσινου. Σημαντική ήταν και η αύξηση του δεκαμήνου σε αυτή την κατηγορία με 9.371 μονάδες συνολικά φέτος (+55,7%) έναντι 6.020 πέρσι και 6.929 πρόπερσι.

Ελαφρά ανοδική πορεία και για τα λεωφορεία με 32 μονάδες τον Οκτώβριο του 2021 (+6,7%) έναντι 30 τον Οκτώβριο του 2020 και 41 του 2019. Αυξητική και η πορεία του δεκαμήνου με 349 φέτος (+33,2%) έναντι 262 πέρσι και 334 πρόπερσι.

Τα SUV συνολικά κατέλαβαν το 57% των ταξινομήσεων του μηνός, έναντι 46,2% αντιστοίχως του περσινού, με σημαντική αύξηση του μεριδίου τους κατά 10,8%, με πρωταγωνιστή το τμήμα B SUV που κατέλαβε το 26,6% της αγοράς ανεβάζοντας το μερίδιό του σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2020 κατά 6,8%, ακολουθούμενο από το τμήμα C SUV με 25,6% της αγοράς και 3,6% αύξηση μεριδίου. Το τμήμα B SUV ήταν αυτό που κυρίως ξεχώρισε θετικά και το δεκάμηνο του 2021 με 3% αύξηση μονάδων μεριδίου.

Από ενεργειακής πλευράς πετρέλαιο και βενζίνη συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς (-10,1 και -5,6 αντίστοιχα), ενώ και το φυσικό αέριο έπεσε στο 1,4% από 1,6% τον περσινό Οκτώβριο. Πρώτα σε αύξηση τα υβριδικά, που κατέλαβαν το 27,4% της αγοράς με 9,8 αύξηση μεριδίου, ακολουθούμενα από τα επαναφορτιζόμενα (BEV – PHEV) με 9% μερίδιο αγοράς και 5,8 μονάδες αύξηση του μεριδίου. Μικρή αύξηση 0,3 μονάδες του μεριδίου τους παρουσίασαν τα αυτοκίνητα υγραερίου.

Στο δεκάμηνο τα αυτοκίνητα πετρελαίου έπεσαν στο 17,7% της αγοράς (-8,7) και τα βενζινοκίνητα στο 50,4 (-5,6). Το 22,7% της συνολικής αγοράς το δεκάμηνο κατέλαβαν τα υβριδικά, το 6,1% τα επαναφορτιζόμενα, το 1,7% τα υγραερίου και το 1, 3% τα οχήματα φυσικού αερίου.

 

Προηγούμενο άρθροTransport & Environment: Ανησυχίες για την πορεία των EV
Επόμενο άρθροΤο DS 3 Crossback E-Tense εξελίσσεται με περισσότερη αυτονομία