Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι συνολικές ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον Μάιο του 2022 σημείωσαν αύξηση 8,76% με 12.866 μονάδες έναντι 11.830 του Μαΐου 2021.
Συγκεκριμένα η αύξηση οφείλεται στα επιβατικά (+10,6%) που τον περασμένο μήνα ταξινόμησαν 11.995 μονάδες έναντι 10.850 του αντίστοιχου περσινού μήνα, 4.497 του Μαΐου 2020 (+116,73%), 13.832 του Μαΐου 2019 (-13,28%) και 12.467 του Μαΐου 2018 (-3,79%).
Συγκριτικά, τόσο στη Γαλλία, όσο και στη Γερμανία, οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών μειώθηκαν κατά 10% τον Μάιο, μια ηπιότερη πτώση σε σχέση με τους προηγούμενους μήνες της φετινής χρονιάς στις χώρες αυτές. Στην Ιταλία καταγράφηκε επίσης πτώση, αλλά μεγαλύτερη (-17,56%), ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο η πτώση έφτασε σχεδόν το 21%.
Σε επίπεδο πενταμήνου οι ταξινομήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα κατέγραψαν ελαφρά πτώση (-1,7%) με 43.711 μονάδες φέτος έναντι 44.487 της αντίστοιχης περσινής περιόδου, 28.321 του πενταμήνου 2020 (+54,34%), 52.424 του πενταμήνου 2019 (-16,62%) και 49.741 του πενταμήνου 2018 (-12,12%).
Τα φορτηγά αντιθέτως ταξινόμησαν λιγότερες μονάδες από πέρυσι. Τον Μάιο του είχαμε 842 ταξινομήσεις έναντι 933 τον περσινό (-9,8%). Το πεντάμηνο του 2022 ταξινομήθηκαν 3.918 μονάδες έναντι 4.511 του πενταμήνου 2021 (-13,1%).
Παρόμοια εξέλιξη σημείωσαν και τα λεωφορεία με 29 μονάδες τον Μάιο του 2022 έναντι 47 του Μαΐου 2021 (-38,3%) και 89 μονάδες την περίοδο Ιανουαρίου – Μαΐου 2022 έναντι 140 της αντίστοιχης περσινής (-36,4%).
7.261 καινούργιες μοτοσυκλέτες άνω των 50 cc ταξινομήθηκαν τον Μάιο του 2022 έναντι 5.395 τον Μάιο του 2021 (+34,6%), ενώ το πεντάμηνο είχαμε 21.420 μονάδες φέτος έναντι 16.865 πέρυσι (+27,0%).
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών καταγράφει συνέχιση του αυξητικού μεριδίου των SUV, 49,8% τον Μάιο και 54,8% το πεντάμηνο, έναντι 45,5% και 45,3% αντίστοιχα πέρσι. Την μεγαλύτερη αύξηση μεριδίου κατέγραψαν και αυτό τον μήνα τα B-SUV (+4,3 μονάδες), ενώ τα μικρά επιβατικά (Α) είχαν τη μεγαλύτερη μείωση μεριδίου (-4,5 μονάδες).
Η κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Μάιο, ευνοεί τα υβριδικά (HEV) που συνεχίζουν να αυξάνουν το μερίδιο τους (+5,9 μονάδες) καταλαμβάνοντας το 21,4% της αγοράς. Τον Μάιο το μερίδιο των υβριδικών ανέρχεται στο 26%. Ευνοϊκή η εξέλιξη και των επαναφορτιζόμενων (BEV-PHEV) που αύξησαν το μερίδιό τους κατά 2,2 μονάδες το πεντάμηνο (7,6%) και 1,2 τον Μάιο (6,3% της συνολικής αγοράς). Μικρή αύξηση του μεριδίου τους καταγράφουν και τα αυτοκίνητα υγραερίου (βλ. σχετικό πίνακα).