Τον Μάιο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκαν κατά 53,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, φθάνοντας συνολικά τις 891.665 μονάδες, ενώ αύξηση κατέγραψαν και όλες οι μάρκες, πλην μιας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA.

Ωστόσο, οι πωλήσεις αυτές εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερες από τις αντίστοιχες του Μαΐου 2019, που ανήλθαν σε 1,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Οι μεγάλες αγορές σημείωσαν έντονη αύξηση, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη (+ 177,8%). Οι τρεις άλλες βασικές αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ σημείωσαν επίσης καλά αποτελέσματα τον Μάιο: Γαλλία + 46,4%, Ιταλία + 43,0% και Γερμανία + 37,2%. Και στην Ελλάδα είχαμε τριψήφια αύξηση (+141,3%). Η μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ όλων των χωρών της ΕΕ καταγράφηκε στην Ιρλανδία (+240,1%).

Το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου, η ζήτηση για νέα αυτοκίνητα στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 29,5% και έφτασε συνολικά τα 4,3 εκατομμύρια μονάδες. Η απότομη πτώση των δύο πρώτων μηνών του 2021 αντισταθμίστηκε από την που καταγράφηκε τον Μάρτιο, τον Απρίλιο και τον Μάιο.

Καθεμία από τις τέσσερις μεγάλες αγορές σημείωσε διψήφιο ποσοστό αύξησης μέχρι στιγμής φέτος: Ιταλία (+ 62,8%), η οποία κατέγραψε και τη μεγαλύτερη αύξηση στο σύνολο των χωρών της περιοχής, Γαλλία (+ 50,1%), Ισπανία (+ 40,0%) και Γερμανία (+ 12,8%). Το ίδιο και η χώρα μας (+57,1).

Όμιλοι και μάρκες

Ταξινομήσεις επιβατικών και μάρκες στην ΕΕ

Από πλευράς ομίλων η κατάταξη βάσει πωλήσεων και μεριδίου το πεντάμηνο είναι η ακόλουθη: Volkswagen Group 26,0%, Stellantis 21,5%, Renault Group 8,3%, Hyundai Group 7,5%, BMW Group 7,3%, Toyota Group 6,3% και Daimler 5,9%.

Σε επίπεδο μάρκας, το πεντάμηνο την πρώτη δεκάδα απαρτίζουν οι Volkswagen 11,1%, Peugeot 6,7%, Toyota 5,9%, BMW 5,9%, Mercedes 5,6%, Renault 5,5%, Skoda 5,4% (που πρέπει να σημειώσουμε πως είναι στην τέταρτη θέση τον Μάιο με μερίδιο 5,8%), Audi 5,3%, Ford 5,0% και Fiat (+ Abarth) 4,3%.
Στην επόμενη δεκάδα βρίσκονται οι Opel/Vauxhall 4,3%, Citroen 4,1%, Kia 3,9%, Hyundai 3,6%, Seat (+ Cupra) 3,6%, Dacia 2,8%, Volvo 2,6%, Nissan 2,2%, Mini 1,5% και Mazda 1,2%. Ακολουθούν Land Rover 1,2% και Jeep 1,1%. Το μερίδιο των υπολοίπων είναι μικρότερο της μονάδας.

Προηγούμενο άρθροΟ Frank Damoutte με νέο ρόλο στη Stellantis
Επόμενο άρθροΔοκιμάζεται το BMW i Hydrogen NEXT