Ταξινομήσεις επαγγελματικών τον Ιούνιο 2022

Τον Ιούνιο του 2022, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαίκή Ένωση μειώθηκαν κατά 22,5% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021, μετρώντας 144.210 μονάδες.

Όπως επισημαίνει η ACEA, η πτώση αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση των πωλήσεων καινούργιων βαν (η κατηγορία αυτή αντιπροσωπεύει το 80% των συνολικών ταξινομήσεων επαγγελματικών οχημάτων), η οποία αντιστάθμισε την αύξηση των ταξινομήσεων φορτηγών. Διψήφια πτώση υπέστησαν οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ: η Ισπανία (-26,9%), η Γερμανία (-26,1%), η Ιταλία (-21,3%) και η Γαλλία (-20,9%). Η χώρα μας, με 1.114 μονάδες έναντι 984 τον περσινό Ιούνιο, σημείωσε αύξηση (+13,2%).

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ υποχώρησαν (20,3%), καθώς οι περισσότερες αγορές κατέγραψαν πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ισπανία (30,4%), Γαλλία (-22,1%), Γερμανία (-18,8%) και Ιταλία (-10,3%). Υποχώρηση σημείωσε το εξάμηνο συνολικά και στην Ελλάδα (-9,1%) με 5.123 μονάδες συνολικά φέτος έναντι 5.636 πέρυσι.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Οι ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ παρουσίασαν νέα μείωση τον Ιούνιο (-26,8%), με 115.080 πωλήσεις. Οι βασικές αγορές της περιοχής συνέβαλαν όλες στο αδύναμο συνολικό αποτέλεσμα σημειώνοντας πτώση. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση (-32,4%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-31,6%), την Ιταλία (-25,3%) και τη Γαλλία (-21,9%). Αύξηση (+17,8%) παρουσίασε η Ελλάδα, με 1.019 μονάδες έναντι 865.

Το διάστημα Ιανουαρίου – Ιουνίου, η αγορά της ΕΕ για νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα συρρικνώθηκε κατά 23,9%, φτάνοντας συνολικά τις 653.731 μονάδες. Το αρνητικό σωρευτικό αποτέλεσμα αντικατοπτρίζεται και στις τέσσερις βασικές αγορές σε ολόκληρη την ΕΕ: Ισπανία (-35,4%), Γαλλία (-24,4%), Γερμανία (-22,1%) και Ιταλία (-11,6%). Μείωση συνολικά και στη χώρα μας (-9,9%) με 4.646 βαν φέτος έναντι 5.155 πέρυσι.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον Ιούνιο, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 4,6% σε ολόκληρη την ΕΕ, φτάνοντας τις 22.482 μονάδες. Οι τέσσερις μεγάλες αγορές της δυτικής Ευρώπης κατέγραψαν μικτές επιδόσεις. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+30,8%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+10,2%). Ανιθέτως, η Γαλλία σημείωσε πτώση κατά 8,2%. Η Γερμανία από την άλλη παρέμεινε σταθερή (+0,1%). Η Πολωνία –η μεγαλύτερη αγορά βαρέων φορτηγών στην Κεντρική Ευρώπη– συνέβαλε στις θετικές επιδόσεις της περιοχής σημειώνοντας διψήφια αύξηση (+10,4%). Πολύ θετική η αγορά και στην Ελλάδα (+40,9%) με χαμηλό, ωστόσο όγκο (62 μονάδες από 44).

Το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι πωλήσεις νέων βαρέων φορτηγών στην ΕΕ σημείωσαν μέτρια αύξηση (+0,4%), φτάνοντας συνολικά στις 128.501 μονάδες, επωφελούμενες από τις θετικές επιδόσεις των τελευταίων δύο μηνών. Ωστόσο, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής παρουσίασαν διαφορετικά αποτελέσματα. Η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν αύξηση (+5,9% και +2,6% αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία κατέγραψε πτώση (3,3%). Η ζήτηση στην Ιταλία παρέμεινε αμετάβλητη σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021. Στις θετικές αγορές και η χώρα μας με 278 μονάδες συνολικά έναντι 175 (+58,9%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η κατηγορία φορτηγών αυξήθηκε κατά 2,2% φτάνοντας τις 26.736 μονάδες ταξινομημένες στην ΕΕ. Μεταξύ των τεσσάρων μεγάλων αγορών, η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία άνοδο (+25,6%). Η Ιταλία σημείωσε πιο μέτρια αύξηση (+5,0%). Η Γαλλία και η Γερμανία από την άλλη κατέγραψαν πτώση (10,9% και -4,2% αντίστοιχα). Διψήφια αύξηση κατέγραψε η Ελλάδα (+19,0%) με 69 μονάδες έναντι 58.

Συνολικά, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2022, οι ταξινομήσεις μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 2,5%. Με εξαίρεση την Ισπανία (+5,1%), όλες οι μεγάλες αγορές κατέγραψαν πτώση: Γερμανία (-7,6%), Γαλλία (-1,5%) και Ιταλία (-1,1%). Αντιθέτως η Ελλάδα σημείωσε αύξηση (+29,3%) με 362 μονάδες φέτος έναντι 280 πέρυσι.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Ιούνιο, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 8,7%. Παρά την πτώση αυτή, ορισμένες αγορές στην περιοχή σημείωσαν τριψήφια αύξηση, με την Πορτογαλία να καταγράφει τη μεγαλύτερη άνοδο (+953,1%). Στην Ελλάδα η ζήτηση για λεωφορεί και πούλμαν υποχώρησε (-57,4%) με 26 μονάδες έναντι 61.

Μέχρι στιγμής το 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων σε όλη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,8%, χάρη στην ισχυρή ώθηση που δόθηκε τον Μάρτιο και τον Μάιο. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της περιοχής, η Ισπανία σημείωσε το ισχυρότερο αποτέλεσμα (+46,2%). Η Γαλλία παρέμεινε σταθερή (+0,2%), ενώ η Γερμανία και η Ιταλία υποχώρησαν (-20,5% και -10,5% αντίστοιχα). Υποχώρησε και η Ελλάδα (-42,8%) με 115 μονάδες συνολικά έναντι 201 του περσινού εξαμήνου.

Προηγούμενο άρθροΤο Fiat 500e με μέγιστο όφελος μέσω του Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ
Επόμενο άρθροStellantis: ρεκόρ αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου