Οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων του πρώτου τριμήνου 2023 σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) κατέγραψαν αύξηση, 7,7% στα LCV, 19,4% στα φορτηγά και 15,5% στα λεωφορεία.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις νέων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (LCV) του πρώτου τριμήνου 2023 σημείωσαν αύξηση 7,7%, φτάνοντας στις 355.553 μονάδες στην ΕΕ, κυρίως λόγω χαμηλής βάσης σύγκρισης περασμένου έτους.
Η Ισπανία κατέγραψε σημαντική αύξηση 31,2%, φτάνοντας τις 34.200 μονάδες. Η Γερμανία και η Ιταλία σημείωσαν μετριότερες αυξήσεις (+9,2% και +7%, αντιστοίχως). Αντιθέτως, η Γαλλία σημείωσε πτώση 3%, αλλά διατηρεί τους υψηλότερους όγκους ταξινομήσεων, με 87.842 μονάδες. Σημαντική αύξηση κατέγραψε και η χώρα μας (+42,4%) με 2.875 μονάδες το τρίμηνο του 2023 έναντι 2.019 του 2022.
Κατά το πρώτο τρίμηνο σημειώθηκε επίσης σημαντική αύξηση στις συνολικές πωλήσεις νέων φορτηγών (ελαφρών και βαρέων) στην ΕΕ (+19,4%), φτάνοντας τις 86.455 μονάδες. Όλα τα κράτη μέλη, εκτός της Δανίας (-8,9%), κατέγραψαν σημαντική αύξηση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών: Γερμανία (+20,9%), Γαλλία (+12,4%), Πολωνία (+19,1%) και Ιταλία (+9,5%).
Τα νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία αυξήθηκαν κατά 15,5%, στις 7.309 μονάδες, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η Γαλλία είχε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων, με 24.107 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 23,5%. Άλλες μεγάλες αγορές σημείωσαν σημαντική αύξηση, όπως η Ισπανία (+68,7%), η Ιταλία (+64,1%) και η Γερμανία (+16,2%).
Από τις μεγάλες αγορές, η Γαλλία είχε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων, με 1.734 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 23,5%. Ακολουθούν η Γερμανία με 1.330 μονάδες (+16,2%), η Ιταλία με 1.326 (+64,1%) και η Ισπανία με 933 (+68,7%). Η Ελλάδα ταξινόμησε 63 μονάδες φέτος έναντι 33 πέρυσι (+90,9%).
ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ
Βαν
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά βαν της ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 84,5% του συνόλου. Αν και οι ταξινομήσεις βαν ντίζελ αυξήθηκαν κατά 4,5%, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε έναντι του 87,2% του 2022. Αυτό παρατηρήθηκε κυρίως σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+28,2%), Ιταλία (+12,2%) και Γερμανία (+ 7%). Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα βαν σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση έναντι όλων των τύπων καυσίμων (+77%), με 259.449 μονάδες και αντιπροσωπεύουν πλέον το 6,2% του συνόλου των ταξινομήσεων βαν στην ΕΕ, με άνοδο 3,8% έναντι της περυσινής περιόδου.
Φορτηγά
Τα φορτηγά ντίζελ παρέμειναν κορυφαία επιλογή στην ΕΕ, αντιπροσωπεύοντας το 96,1% των νέων ταξινομήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 19,4% και τα περισσότερα κράτη μέλη αναφέρουν διψήφια ή τριψήφια αύξηση. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα είχαν αξιοσημείωτη αύξηση 408,5% και αντιπροσωπεύουν πλέον το 1,1% των φορτηγών της ΕΕ, με 939 μονάδες.
Λεωφορεία
Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 47,1%, φτάνοντας τις 1.053 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 14,4% το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η πρώτη και η τρίτη μεγαλύτερες αγορές, Γαλλία και Ισπανία, κατέγραψαν τριψήφια αύξηση ( +136,7% και +491,3%, αντιστοίχως). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία κέρδισαν επίσης έδαφος (αύξηση πωλήσεων 146,9%), με μερίδιο αγοράς από 6,8% στο 14,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Το αποτέλεσμα επηρεάστηκε κυρίως από την εντυπωσιακή αύξηση στη Γαλλία (+1.255%) και τη Γερμανία (+42,4%), που αντιπροσωπεύουν από κοινού πάνω από το ήμισυ των ταξινομήσεων υβριδικών λεωφορείων στην ΕΕ. Ωστόσο, παρά την μετάβαση στα υβριδικά μοντέλα, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 61%.