Τον Δεκέμβριο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση υποχώρησαν κατά 5,1%, καθώς οι ελλείψεις εξαρτημάτων συνέχισαν να επιβαρύνουν τη διαθεσιμότητα τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, όλες οι κατηγορίες οχημάτων είχαν χειρότερη επίδοση από τον Δεκέμβριο του 2021, συμβάλλοντας στο συνολικό αρνητικό αποτέλεσμα. Κατά τη διάρκεια του μήνα, οι επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών ήταν μικτές. Η Γαλλία και η Ιταλία αντιμετώπισαν πτώση (μείωση 14,2% και 8,3% αντίστοιχα). Ωστόσο, η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση (+15,2%), όπως και η Γερμανία (+8,4%). Αύξηση 8,7% παρουσίασε και η Ελλάδα.

Συνολικά το 2022, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 14,6% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες, με όγκο χαμηλότερο από εκείνον του 2020 (έτος πανδημίας με 1,7 εκατομμύρια μονάδες). Αυτό προκλήθηκε κυρίως από τα συνεχιζόμενα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρέασαν τη διαθεσιμότητα των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Η συνολική επίδοση της περιοχής δεν βοηθήθηκε από τις τέσσερις βασικές αγορές της, οι οποίες υπέστησαν διψήφια ποσοστιαία πτώση: Γαλλία (-17,7%), Ισπανία (16,7%), Γερμανία (-11,0%) και Ιταλία (-10,5%). Με πτώση έκλεισε συνολικά το έτος και για την ελληνική αγορά (-7,4%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Οι ταξινομήσεις νέων βαν τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 5,1%, φτάνοντας συνολικά τις 120.503 πωλήσεις σε όλη την ΕΕ. Δύο από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή σημείωσαν σημαντική άνοδο: η Γερμανία (+19,0%) και η Ισπανία (+12,4%). Αντίθετα, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στη Γαλλία και στην Ιταλία μειώθηκαν σημαντικά τον Δεκέμβριο (πτώση κατά 14,6% και 11,5% αντίστοιχα). Διψήφια αύξηση κατέγραψε στα βαν η Ελλάδα (+15,1%).

Τα αποτελέσματα ολόκληρου του 2022 ήταν 18,1% χαμηλότερα από το 2021, με σχεδόν 1,3 εκατομμύρια νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να ταξινομούνται στην ΕΕ. Με εξαίρεση την Κύπρο (+1,2%), όλες οι αγορές της περιοχής παρουσίασαν πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ισπανία (-21,3%), Γαλλία (19,5%), Γερμανία (-13,0%) και Ιταλία (-12,3%), αλλά και της χώρας μας (-7,3%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 1,9% από έτος σε έτος. Το αρνητικό αποτέλεσμα της περιοχής οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις επιδόσεις των μεγαλύτερων αγορών της. Η Γερμανία –η κορυφαία αγορά βαρέων φορτηγών σε όγκο– υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση (-18,8%), ακολουθούμενη από την Πολωνία (-10,4%) και τη Γαλλία (-6,7%). Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν σημαντική άνοδο, 28,4% και 22,0% αντίστοιχα. Με σημαντική ποσοστιαία πτώση έκλεισε ο Δεκέμβριος για την ελληνική αγορά (-23,9%), ταξινομώντας 35 μονάδες έναντι του Δεκεμβρίου 2021.

Το 2022, 256.020 βαρέα φορτηγά ταξινομήθηκαν συνολικά σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 6,5%. Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, μόνο η Γερμανία παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος πέρυσι (-0,9%). Όλες οι άλλες αγορές βαρέων φορτηγών υψηλού όγκου στην ΕΕ σημείωσαν βελτίωση: Ισπανία (+13,6%), Πολωνία (+6,6%), Ιταλία (+5,1%) και Γαλλία (+2,3%). 512 μονάδες ταξινομήθηκαν το 2022 στην Ελλάδα, έναντι 367 το 2021 (+39,5%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 3,2%, μετρώντας 24.470 μονάδες που πωλήθηκαν στην ΕΕ. Οι επιδόσεις στις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης ήταν μικτές. Η Ισπανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+30,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+10,5%). Αντίθετα, η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική μείωση (-18,6%), ακολουθούμενη από πιο μέτρια πτώση στη Γαλλία (-7,5%). Μείωση κατέγραψε και η χώρα μας με 46 μονάδες έναντι 72 (-36,1%).

Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών σε ολόκληρη την ΕΕ αυξήθηκαν κατά 3,5%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη που καταγράφηκε από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών στη Δυτική Ευρώπη, η Γερμανία και η Γαλλία παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος πέρυσι (πτώση κατά 3,5% και 1,0% αντίστοιχα). Ωστόσο, η Ισπανία σημείωσε σημαντική βελτίωση (+12,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτριο, αλλά θετικό, αποτέλεσμα (+2,3%). Θετική συνολικά το 2022 ήταν η επίδοση και της ελληνικής αγοράς, με 676 μονάδες έναντι 568 του 2021 (+19,0%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον τελευταίο μήνα του 2022, η αγορά της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 17,2%. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής, η Ισπανία είχε αυξημένες κατά 60,1% πωλήσεις λεωφορείων, ακολουθούμενη από την Ιταλία που παρουσίασε σταθερά βελτίωση 19,4%. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη διψήφια ποσοστιαία μείωση που καταγράφηκε στη Γαλλία (-26,3%) και τη Γερμανία (-25,4%), καθώς αυτές οι δύο χώρες από μόνες τους αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων λεωφορείων στην ΕΕ. Αρνητική η επίδοση και της Ελλάδας (-5,6%), με 68 μονάδες έναντι 72.

Συνολικά το 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ υποχώρησαν κατά 5,1%, καθώς οι αυξήσεις που σημειώθηκαν τον Μάρτιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο του περασμένου έτους δεν ήταν αρκετές για να φέρουν το αποτέλεσμα του έτους σε θετικό έδαφος. Παρόμοιο μοτίβο παρατηρήθηκε στις βασικές αγορές της περιοχής, με τρεις στις τέσσερις να παρουσιάζουν πτώση: Γερμανία (-24,6%), Γαλλία (-14,2%) και Ιταλία (-6,2%). Μεγάλη ποσοστιαία πτώση κατέγραψε και η ελληνική αγορά (-42,5%), με 261 μονάδες το 2022 έναντι 454 το 2021.

Προηγούμενο άρθροΔιακόπηκε η παραγωγή του ηλιακού Lightyear 0
Επόμενο άρθροΡεκόρ για την Hyundai στην Ευρώπη το 2022