Πηγή: ACEA

Τον Φεβρουάριο του 2020, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά -6,2% σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η ζήτηση μειώθηκε σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων, εκτός από τα λεωφορεία και τα πούλμαν. Με εξαίρεση τη Γαλλία (+1,6%), όλες οι μεγάλες αγορές συρρικνώθηκαν τον περασμένο μήνα: Γερμανία (-7,6%), Ισπανία (-5,9%) και Ιταλία (-4,0%).

Κατά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ μειώθηκε κατά 8,9% στις 308.350 μονάδες. Η Ισπανία (-12,8%), η Γερμανία (-7,6%), η Γαλλία (-3,6%) και η Ιταλία (-3,5%) κατέγραψαν μείωση της ζήτησης για επαγγελματικά οχήματα.

Πηγή: ACEA

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τα στοιχεία για τον Φεβρουάριο δείχνουν πτώση στις ταξινομήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων για δεύτερο συνεχή μήνα (-4,0%), αν και με βραδύτερο ρυθμό από αυτόν του Ιανουαρίου. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ κατέγραψαν πτώση της ζήτησης τον περασμένο μήνα: η Ιταλία (-6,2%), η Ισπανία (-5,9%) και η Γερμανία (-3,8%). Αντίθετα, η Γαλλία παρουσίασε καλύτερη απόδοση από αυτή του Φεβρουαρίου του 2019 (+3,0%). Στην Ελλάδα είχαμε -5,3% πτώση.

Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2020, η ζήτηση φορτηγών της ΕΕ μειώθηκε κατά 7,1%. Κάθε μία από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ παρουσίαση πτώση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-13,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-4,4%), τη Γερμανία (-3,4%) και τη Γαλλία (-2,9%). Η χώρα μας ακολούθησε τη γενική τάση με πτώση -3,7%.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον Φεβρουάριο, η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά συνέχισε την πτωτική πορεία που ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, σημειώνοντας τον όγδοο συνεχή μήνα μείωσης σε αυτόν τον τομέα (-19,3%). Τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών της ΕΕ, με την Ιταλία να παρουσιάζει αύξηση (+10,6%), ενώ η Γερμανία (-21,6%) και η Γαλλία (-15,4%) υπέστησαν διψήφιες απώλειες. Αύξηση παρουσίασε η δική μας αγορά κατά +36% (2020: 34, 2019: 25).

Το δίμηνο οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών μειώθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ, ενώ η Γερμανία (-24,0%) και η Γαλλία (-14,8%) παρουσίασαν τη μεγαλύτερη πτώση. Στο σύνολο της ΕΕ ταξινομήθηκαν 38.004 βαρέα φορτηγά ή 20,6% λιγότερα από τους δύο πρώτους μήνες του 2019. Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση σε όλη την περιοχή (+64,6%), ξεκινώντας όμως από χαμηλή βάση (79 φορτηγά φέτος έναντι 48 πέρσι).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Κατά το δεύτερο μήνα του 2020, οι νέες ταξινομήσεις σε αυτή την κατηγορία φορτηγών στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 18,2% ως αποτέλεσμα της επιβράδυνσης της ζήτησης βαρέων φορτηγών. Μεταξύ των κυριότερων αγορών της ΕΕ, η Γερμανία (-20,6%) και η Γαλλία (-13,6%) ακολούθησαν αυτή την αρνητική τάση, σημειώνοντας διψήφια πτώση. Από την άλλη, οι ταξινομήσεις φορτηγών αυτής της κατηγορίας αυξήθηκαν τον προηγούμενο μήνα στην Ιταλία (+9,7%) και την Ισπανία (+0,6%). Η Ελλάδα είχε αύξηση και σε αυτή την κατηγορία (+10,5%)

Κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων μηνών του έτους, 46.295 νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, μειωμένα κατά 18,7% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αντίστοιχα, η Γερμανία (-20,5%) και η Γαλλία (-13,0%) κατέγραψαν τις μεγαλύτερες απώλειες, ακολουθούμενες από την Ισπανία (-8,5%) και την Ιταλία (-1,2%). Και στο δίμηνο η χώρα μας παρουσίασε αύξηση κατά +43,7% (102 φέτος έναντι 71 πέρσι).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Φεβρουάριο του 2020, οι συνολικές ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 3,1% υψηλότερες από τον αντίστοιχο μήνα του περασμένου έτους. Η Γερμανία (+33,6%), η Γαλλία (+32,1%) και η Ιταλία (+26,7%) σημείωσαν σταθερή ανάπτυξη κατά το δεύτερο μήνα του 2020, ενισχύοντας τη συνολική απόδοση της περιοχής. Ωστόσο, η ζήτηση για νέα λεωφορεία και πούλμαν μειώθηκε σημαντικά στην Ισπανία (-41,5%) τον περασμένο μήνα. Ο Φεβρουάριος εξακολουθεί να παρουσιάζει μεγα΄λη ανάπτυξη σε αυτή την κατηγορία για την Ελλάδα (+340,0%) με 44 λεωφορεία και πούλμαν φέτος έναντι 10 πέρσι.

Κατά το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου, η ευρωπαϊκή αγορά λεωφορείων και πούλμαν αναπτύχθηκε κατά 4,6%, με συνολικά 5,738 νέα οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ. Η ζήτηση αυξήθηκε στη Γαλλία (+29,4%), Ιταλία (+19,9%) και Γερμανία (+12,8%), ενώ η Ισπανία σημείωσε πτώση (-21,7%) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η ελληνική αγορά ήταν θετική και στο δίμηνο κατά 10,6% (94 φέτος έναντι 85 πέρσι).

Προηγούμενο άρθροΈτος σταθερής ανάπτυξης για την Alphabet το 2019
Επόμενο άρθροΑναβολή της Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης του Groupe Renault