Η Jaguar Land Rover ανέπτυξε ένα σύστημα που προβάλλει την κατεύθυνση της διαδρομής στον δρόμο μπροστά από τα αυτόνομα οχήματα, ώστε να ειδοποιεί τους άλλους χρήστες των οδών για τις αμέσως επόμενες κινήσεις τους.

Η έξυπνη τεχνολογία εκπέμπει μια σειρά προβολών στον δρόμο για να δείξει τις μελλοντικές “προθέσεις” του οχήματος – για παράδειγμα, ότι πρόκειται να σταματήσει και να στρίψει αριστερά ή δεξιά – στο πλαίσιο έρευνας για το πώς οι άνθρωποι μπορούν να αναπτύξουν την εμπιστοσύνη τους στην αυτόνομη τεχνολογία. Στο μέλλον, οι προβολές θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ακόμη και για να ειδοποιούν τους πεζούς ως προς τον εντοπισμό εμποδίων και τις αλλαγές στις διαδρομές.

Αυτές οι προβολές, δοκιμασμένες σε μικρά οχήματα αυτόνομης οδήγησης (pods) που αναπτύχθηκαν από την Aurrigo, διαθέτουν σειρά γραμμών ή ραβδώσεων με ρυθμιζόμενη διάταξη. Τα κενά μικραίνουν καθώς το pod προετοιμάζεται να φρενάρει πριν περιοριστεί πλήρως σε θέση ακινητοποίησης. Καθώς το pod απομακρύνεται και επιταχύνει, η απόσταση μεταξύ των γραμμών μεγαλώνει. Κατά την προσέγγιση σε στροφή, οι ραβδώσεις μετακινούνται προς τα αριστερά ή δεξιά για να υποδείξουν την κατεύθυνση της διαδρομής. `

Οι δοκιμές οργανώθηκαν από μια ομάδα εξειδικευμένων σχετικά μηχανικών, οι οποίοι εργάζονται στο τμήμα της Εξελικτικής Αυτοκίνησης της Jaguar Land Rover, υποστηριζόμενη από γνωστικούς ψυχολόγους, αφού μελέτες έδειξαν ότι το 41% των οδηγών και των πεζών ανησυχούν για την χρήση του οδικού δικτύου από κοινού με αυτόνομα οχήματα.

Το καινοτόμο σύστημα δοκιμάστηκε σε ένα κατασκευασμένο σκηνικό δρόμου σε μια εγκατάσταση του Coventry με μηχανικούς που κατέγραψαν τα επίπεδα εμπιστοσύνης που ανέφεραν οι πεζοί με και χωρίς τις προβολές.

Το πρόγραμμα δοκιμής εμπιστοσύνης – το οποίο περιελάμβανε και την τοποθέτηση «ψηφιακών ματιών» στα έξυπνα pods το 2018 ώστε να διαπιστωθεί εάν η οπτική επαφή βελτίωσε την εμπιστοσύνη στην τεχνολογία – διεξήχθη στο πλαίσιο του ενισχυόμενου από την Κυβέρνηση έργου UK Autodrive της Jaguar Land Rover για την Αυτόματη Οδήγηση.

Ο Pete Bennett, Διευθυντής Έρευνας Εξελικτικής Αυτοκίνησης στη Jaguar Land Rover, δήλωσε: “Οι δοκιμές πραγματοποιούνται για να κατανοήσουμε πόσες πληροφορίες πρέπει να μοιράζεται ένα αυτόνομο όχημα με έναν πεζό ώστε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Όπως σε κάθε νέα τεχνολογία, οι άνθρωποι πρέπει να μάθουν να την εμπιστεύονται, και όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα, οι πεζοί πρέπει να έχουν εμπιστοσύνη ότι μπορούν να διασχίζουν τον δρόμο με ασφάλεια. Αυτή η πρωτοποριακή έρευνα αποτελεί τη βάση της εν εξελίξει ανάπτυξης του τρόπου με τον οποίο τα αυτοκίνητα αυτόνομης οδήγησης θα αλληλεπιδρούν με τους ανθρώπους στο μέλλον”.

Η ασφάλεια παραμένει η προτεραιότητα, καθώς η Jaguar Land Rover επενδύει στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, γεγονός που, σύμφωνα με την εταιρεία, την καθιστά ηγέτη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην αυτόνομη, συνδεδεμένη, ηλεκτρική και κοινής χρήσης κινητικότητα. Η δοκιμή συμμορφώνεται με τους μακροπρόθεσμους στρατηγικούς στόχους της μάρκας: να καταστήσει ασφαλέστερα τα αυτοκίνητα, να απελευθερώσει τον πολύτιμο χρόνο των ανθρώπων και να βελτιώσει την κινητικότητα για όλους.

Αυτή η δέσμευση επεκτείνεται στα τρέχοντα μοντέλα της Jaguar Land Rover με μια σειρά προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, όπως το σύστημα προσαρμοζόμενου ελέγχου πορείας (Adaptive Cruise Control), το σύστημα υποβοήθησης σε τυφλά σημεία (Blind Spot Assist) και το έξυπνο σύστημα περιορισμού ταχύτητας (Intelligent Limiter Speed) που διατίθενται σε όλη την γκάμα των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των Jaguar F-PACE και Range Rover Velar.

 

 

Προηγούμενο άρθροΤο Fiat 500 από τα δημοφιλέστερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη
Επόμενο άρθροΑλλαγή ηγεσίας στην Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ