Τα ηλεκτρικά φορτηγά στη Γαλλία μπορούν να γίνουν φθηνότερα για αγορά και λειτουργία από τα πετρελαιοκίνητα έως το 2024 μειώνοντας τους φόρους επί της ηλεκτρικής ενέργειας, αφαιρώντας την έκπτωση του ντίζελ και δίνοντας στους μεταφορείς κίνητρο αγοράς, σύμφωνα με νέα μελέτη της Transport & Environment.

Η T&E ανέφερε πως κάτι τέτοιο θα αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις φορτηγών μηδενικών εκπομπών έως το 2030, κάτι που αποτελεί τον μόνο τρόπο με τον οποίο η Γαλλία μπορεί να απελευθερώσει πλήρως τον τομέα των οδικών εμπορευματικών μεταφορών έως το 2050, όπως απαιτεί ο Νόμος της περί Κινητικότητας (Loi Mobilités).

Η μετακύλιση των εμπορευματικών μεταφορών σε σιδηροδρομικές και πλωτές οδούς, καθώς και η μείωση της κατανάλωσης καυσίμων φορτηγών και του αριθμού των κενών οχημάτων, θα εξοικονομούσε στη Γαλλία έως και 18% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου οδικών εμπορευματικών μεταφορών μέχρι το 2050 (σε σύγκριση με το 2018). Έως και το 30% των νέων φορτηγών στη Γαλλία θα πρέπει να είναι μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030, για να απελευθερωθεί πλήρως από τον άνθρακα ο τομέας των οδικών εμπορευματικών μεταφορών εντός των επόμενων 30 ετών.

Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στα ηλεκτρικά φορτηγά έναντι αυτών που χρησιμοποιούν ηλεκτροκαύσιμα (συνθετικά καύσιμα) επειδή είναι φθηνότερα στην αγορά και τη λειτουργία τους λόγω των πλεονεκτημάτων της άμεσης ηλεκτροκίνησης.

Η Pauline Fournols, υπεύθυνη πολιτικής για την καθαρή μεταφορά εμπορευμάτων στην T&E, δήλωσε: “Είτε μας αρέσει είτε όχι, τα φορτηγά δεν πρόκειται να εξαφανιστούν σύντομα. Πρέπει να αποτελέσουν μέρος του σχεδίου απαλλαγής από τον άνθρακα και να συμμετάσχουν στην προσπάθεια αντιμετώπισης των έκτακτων κλιματικών αναγκών. Ο πλέον ενεργειακά και οικονομικά αποδοτικός τρόπος είναι απευθείας ηλεκτροκίνηση φορτηγών με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια. Αυτή η τεχνολογία είναι ήδη διαθέσιμη και πρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε”.

 

Για να επιτευχθεί αυτή η αλλαγή, τα ηλεκτρικά φορτηγά πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικά για τους μεταφορείς από τα πετρελαιοκίνητα. Στη Γαλλία, η κυβέρνηση θα πρέπει να εφαρμόσει τρία μέτρα:

  • Μείωση των φόρων της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται για ηλεκτρικά φορτηγά, όπως συμβαίνει ήδη με τα τρένα, το μετρό, τα τραμ και τα ηλεκτρικά λεωφορεία.
  • Δημιουργία κινήτρου αγοράς για τους μεταφορείς για φορτηγά μηδενικών εκπομπών, όπως συμβαίνει ήδη στη Γερμανία και την Καλιφόρνια.
  • Σταδιακή κατάργηση της έκπτωσης ντίζελ και χρήση μέρους των εσόδων για μείωση των φόρων επί της εργασίας και δημιουργία ενός επενδυτικού ταμείου για το κίνητρο αγοράς. Ο αντίκτυπος μιας τέτοιας σταδιακής κατάργησης θα είναι περιορισμένος για τους μεταφορείς, καθώς θα αυξήσει ελαφρώς μόνο το κόστος του τελικού προϊόντος που μπορεί να μετακυλιστεί στους καταναλωτές χωρίς σημαντική αύξηση των τιμών.

Αυτά τα μέτρα πρέπει να εφαρμοστούν το συντομότερο δυνατόν στο πλαίσιο μιας εθνικής στρατηγικής για την απελευθέρωση των μεταφορών από τον άνθρακα, έτσι ώστε τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία να καταστούν φθηνότερα έως το 2024.

Η Pauline Fournols πρόσθεσε: “Σε αντίθεση με άλλες χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία υστερεί στην ανάπτυξη στρατηγικής για φορτηγά μηδενικών εκπομπών. Μόνο ξεκινώντας τώρα την σοβαρή επένδυση σε ηλεκτρικά φορτηγά και τη σταδιακή μείωση των φορτηγών ορυκτών καυσίμων μπορεί η Γαλλία να επιτύχει τον στόχο μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Το ρολόι γυρνά. Δεν υπάρχει πλέον χρόνος για χάσιμο”.

Το 2019 υπήρχαν περίπου 550.000 φορτηγά στους γαλλικούς δρόμους, εκπέμποντας το 16% των αερίων θερμοκηπίου του τομέα μεταφορών της Γαλλίας.

Προηγούμενο άρθροΠαγκόσμιες πωλήσεις Μαΐου Volvo Cars: 44.830 αυτοκίνητα
Επόμενο άρθροKosmoride: Η νέα δραστηριότητα της Kosmocar