Η Kosmocar δημοσίευσε τις οικονομικές της καταστάσεις για το 2022, που υπήρξε δύσκολη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτου και παραμένει αισιόδοξη για τις προοπτικές της το τρέχον έτος, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία της με κατεύθυνση την ευρύτερη ανάπτυξή της.

Οι πωλήσεις της Kosmocar ανήλθαν το 2022 στα 362.430.985 ευρώ, από 341.555.082 το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 6% (στα παραπάνω μεγέθη συμπεριλαμβάνεται το τέλος ταξινόμησης που ανήλθε σε 36.945.080 το 2022 και σε 30.712.401 το 2021).

Οι συνολικές τιμολογήσεις ανήλθαν στα 14.863 αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και ηλεκτρικά ποδήλατα στο 2022, έναντι 16.019 το 2021, εμφανίζοντας μείωση 7,2% με 1.156 λιγότερες μονάδες.

Πιο αναλυτικά, οι τιμολογήσεις αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών και ηλεκτρικών ποδηλάτων ανά μάρκα τα έτη 2022 και 2021 είναι οι εξής:

Τα λοιπά συνήθη έσοδα της εταιρείας το 2022, ανήλθαν στο ποσό των 7.892.553 ευρώ, έναντι 13.248.867 το 2021.

Τα αποτελέσματα προ φόρων, έκλεισαν με κέρδη 17.404.788 ευρώ έναντι 7.026.094 το 2021, παρουσιάζοντας αύξηση, κυρίως λόγω του αυξημένου όγκου πωλήσεων και της βελτίωσης της κερδοφορίας.

Σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους, η Kosmocar έκλεισε με κέρδη 13.072.965 ευρώ το 2022 έναντι 5.139.889 το 2021 ευρώ. Ο φόρος εισοδήματος ανήλθε 4.331.822 ευρώ το 2022, έναντι 1.886.204 το 2021 .

Όπως αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην έκθεση της εταιρείας, το 2023 αναμένεται να αποτελέσει μια ακόμη χρονιά πρόκλησης και δυσκολιών για τις διεθνείς αγορές και την αγορά αυτοκινήτου. Παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική αγορά, η συνολική αγορά αυτοκινήτων αναμένεται να κινηθεί αυξητικά σε σχέση με το 2022 και υπολογίζεται να φτάσει περίπου στις 122.000 ταξινομήσεις.

Η διοίκηση παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την απρόσκοπτη και αδιάλειπτη λειτουργία της, ενισχύοντας παρά τις όποιες αντιξοότητες την θέση της στην αγορά.

Η αγορά των επιβατικών αυτοκινήτων αυξήθηκε το 2022 κατά 4,3% σε σχέση με το 2021. Η συνεχής ανάπτυξη νέων μορφών χρήσης του αυτοκινήτου (όπως είναι το private leasing) μαζί με την αυξανόμενη ζήτηση για RAC αυτοκίνητα συνέβαλαν στην αύξηση των εταιρικών πωλήσεων κατά 14,4%.

Το 2022 η συνολική αγορά δικύκλων συνέχισε την ανοδική της πορεία, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 25% σε σχέση με το 2021 φθάνοντας τις 55.691 μονάδες.

Αντίστοιχα η πολυτελής κατηγορία σημείωσε αύξηση της τάξης του 20% φθάνοντας συνολικά τις 4.347 μοτοσυκλέτες το 2022 έναντι 3.626 μοτοσυκλετών το 2021.

To 2022, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ICAP, η συνολική αγορά των ανταλλακτικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα παρουσίασε αύξηση τζίρου σε σχέση με το 2021 κατά περίπου 6,5%. Σημαντικό κομμάτι της αύξησης του τζίρου προήλθε από τις αυξήσεις τιμών των ανταλλακτικών το 2022 – ως αποτέλεσμα των πληθωριστικών πιέσεων και της ενεργειακής κρίσης

Volkswagen

Το 2022 η Volkswagen διατήρησε σταθερή πορεία, παραμένοντας στην τέταρτη θέση, με 7.664 συνολικές ταξινομήσεις και μερίδιο της τάξεως του 7,3%. Παράλληλα, στο κανάλι της λιανικής, η μάρκα συνεχίζει να βρίσκεται σταθερά στην πρώτη τριάδα κατάταξης τα τελευταία χρόνια κλείνοντας το 2022 με 8,1%.

Στην κατηγορία των Α SUV, η μάρκα κατέκτησε την πρώτη θέση με 14,8% (T-Roc, T-Cross & Taigo). Η Volkswagen διατήρησε την 2η θέση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) σε όλα τα κανάλια πώλησης, παρά τον έντονο ανταγωνισμό. Συγκεκριμένα, κατάφερε να έχει μερίδιο της τάξεως του 12,7% στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με 363 ταξινομήσεις.

Η Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα είχε σημαντική μείωση στις ταξινομήσεις της το 2022, με μερίδιο αγοράς 1,9% (202 ταξινομήσεις) έναντι 3,9% (442 ταξινομήσεις) το 2021. Αυτή η αρνητική επίδοση της μάρκας ήταν αποτέλεσμα των μεγάλων προβλημάτων που υπήρχαν στην παραγωγή.

Η Kosmocar, με το πρόγραμμα Volkswagen LeasePro, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με την VWFS, προσφέρει υπηρεσία μακροχρόνιας μίσθωσης σε πελάτες ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων.

Audi

Στο σύνολο της πολυτελούς κατηγορίας, η Audi, ταξινόμησε 3.150 αυτοκίνητα και διατήρησε την τρίτη θέση με μερίδιο 17,6%. Επίσης κατέλαβε την τρίτη θέση στις λιανικές πωλήσεις, ταξινομώντας 1.274 αυτοκίνητα (μερίδιο 21,7%). και στις πωλήσεις Fleet ταξινομώντας 1.876 αυτοκίνητα (μερίδιο 15,6%).

Skoda

Στην Ελλάδα η μάρκα κατέγραψε πτώση 4%, σημαντικά μικρότερη σε σχέση με το σύνολο της μάρκας (-17%). Παράλληλα κατάφερε να βελτιώσει το μίγμα πωλήσεων και τη μέση αξία πώλησης επιτυγχάνοντας για πρώτη φορά θετικά οικονομικά αποτελέσματα.

Bentley

Η Bentley Athens κατάφερε να αυξήσει τις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων από 1 το 2021 σε 5 συνολικά οχήματα, καταλαμβάνοντας τη 2η θέση στην κατηγορία και μερίδιο αγοράς 23,8%.

Ducati

Η Ducati το 2022 ταξινόμησε 167 μοτοσυκλέτες, 18 μοτοσυκλέτες λιγότερες (-10%) από το 2021. Αυτό οφείλεται κυρίως στα σοβαρά προβλήματα διαθεσιμότητας κατά το πρώτο οκτάμηνο του έτους του μεγαλύτερου μέρους της γκάμας της Ducati.

Kosmoride

Η γενικότερη έλλειψη υποδομών σε ποδηλατόδρομους αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα στην αγορά ηλεκτρικών ποδηλάτων. Παρόλα αυτά οι πωλήσεις της Kosmoride ανήλθαν σε 715 ηλεκτρικά ποδήλατα και σε 47 e-scooters. Το 2023 η Kosmocar υπέγραψε στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Micro για τη διανομή στην Ελλάδα του microcar Microlino, μέσω του δικτύου της Kosmoride.

Έξυπνη κινητικότητα

Τέλος υπενθυμίζεται πως η Kosmocar στον τομέα της έξυπνης κινητικότητας συντονίζει τις υπηρεσίες «astyGO», «astyBUS» και «astyMOVE» (που προσφέρονται με τα ηλεκτρικά Volkswagen e-up, ID.3, Seat MO 125, e-bikes Ducati και Volkswagen ID. BUZZ), για την μετακίνηση στην Αστυπάλαια, στο πλαίσιο του προγράμματος «Έξυπνο και αειφόρο νησί».

Προηγούμενο άρθροΗ Opel αποκάλυψε το νέο της έμβλημα
Επόμενο άρθροΕνθαρρυντικά αποτελέσματα από το Green NCAP