Με το ιστορικό μνημόνιο συμφωνίας (MoU) με την TSR Recycling GmbH & Co. KG, η Mercedes-Benz επιδιώκει την  ουσιαστική προώθηση της στρατηγικής κυκλικότητας για οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

Το μνημόνιο συνεργασίας των Mercedes-BenzTSR Recycling αφορά στην ανάκτηση δευτερογενών υλικών μέσω της λεγόμενης «αστικής εξόρυξης». Με αυτό το πιλοτικό έργο η Mercedes-Benz αναμένει να αποκτήσει βαθύτερη κατανόηση των δυνατοτήτων των χρησιμοποιημένων υλικών στην Ευρώπη, εστιάζοντας στον χάλυβα, το αλουμίνιο, τα πολυμερή, τον χαλκό και το γυαλί. Οι δύο εταιρείες σχεδιάζουν να αναλύσουν από κοινού τη ζήτηση και την προέλευση δευτερογενών υλικών και να προχωρήσουν σε εμπορική αξιολόγηση. Έτσι, η Mercedes-Benz κάνει ένα ακόμα βήμα πραγματικής προσέγγισης κλειστού βρόχου για οχήματα στο τέλος του κύκλου ζωής τους.

«Με την προσέγγισή μας «Σχέδιο Κυκλικότητας» αντιμετωπίζουμε την κυκλική οικονομία εξ αρχής. Στόχος είναι να αποσυνδεθεί η κατανάλωση πρωτογενών πόρων από την ανάπτυξη, διατηρώντας όσο το δυνατόν περισσότερες πρώτες ύλες σε χρήση. Προβλέπουμε πως έτσι θα μειωθεί η χρήση πρωτογενών πόρων στο στόλο νέων οχημάτων μας κατά 40% έως το 2030, σε σύγκριση με μια συμβατική προσέγγιση. Από κοινού με τους συνεργάτες μας, επιδιώκουμε να αυξήσουμε το μερίδιο των δευτερογενών πρώτων υλών στα οχήματά μας και να βελτιώσουμε περαιτέρω την αποτελεσματικότητα της διαδικασίας. Διαβλέπουμε μεγάλες δυνατότητες στην αστική εξόρυξη ως οικονομικά αποδοτικό τρόπο διατήρησης πολύτιμων πόρων μέσω κυκλικής οικονομίας», δήλωσε ο Markus Schäfer, Μέλος του ΔΣ της Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer Ανάπτυξης & Προμηθειών.

Οι εταίροι σκοπεύουν να αναπτύξουν δραστηριότητες για πρόσβαση σε ροές υλικών που διαφορετικά θα εξάγονταν σε άλλους τομείς και χώρες. Στόχος είναι να αποφευχθεί η απαξίωση (downcycling), όταν τα ανακυκλωμένα υλικά υφίστανται απώλεια ποιότητας. Ένα τρέχον παράδειγμα είναι η προγραμματισμένη συνεργασία με την TSR και έναν ακόμα προμηθευτή Επιπέδου 1 για ανακυκλωμένο αλουμίνιο. Αυτό το πρότυπο υλικό περιέχει 86% ανακυκλωμένο αλουμίνιο και περιορίζει τις εκπομπές CO2 κατά 73%. Οι πρώτες δοκιμές πρέσας για πρότυπα εξαρτήματα ήταν επιτυχείς. Η αξιολόγηση συνεχίζεται και η Mercedes-Benz επιθυμεί να αρχίσει μαζική παραγωγή το συντομότερο δυνατό.

Συνεργαζόμενη απευθείας με τους εταίρους, η εταιρεία επιδιώκει την ευθύνη της να προωθήσει ενεργά την επέκταση της κυκλικής οικονομίας στο μέλλον. Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι κεντρικές για την επίτευξη του Ambition 2039, το οποίο στοχεύει να καταστήσει τον στόλο των νέων επιβατικών αυτοκινήτων ουδέτερο από εκπομπές άνθρακα σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των οχημάτων έως το 2039.

Προηγούμενο άρθροVolkswagen Financial Services: πρώτο τρίμηνο 2024
Επόμενο άρθροABB: Nέο εργοστάσιο στο Evergem του Βελγίου