Groupe PSA και VINCI Autoroutes προχώρησαν σε δοκιμές νέων χαρακτηριστικών αυτόνομων οχημάτων στο Saint-Arnoult-en-Yvelines (Γαλλία), ακολουθώντας τη δοκιμή που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του 2017, η οποία οδήγησε στη διέλευση ενός σταθμού διοδίων με πλήρως αυτόνομο τρόπο για πρώτη φορά.

Οι δοκιμές που έγιναν σε αυτή τη νέα φάση του κοινού προγράμματος απαιτούν πιο εξελιγμένη επικοινωνία μεταξύ του αυτόνομου οχήματος και της οδικής υποδομής. Ο στόχος είναι να βελτιωθεί η ικανότητα του οχήματος να προσαρμόσει την οδήγηση σε εξαιρετικές ή περίπλοκες καταστάσεις.

Η λειτουργία αυτή αποτελεί μέρος της συνεργασίας μεταξύ των δύο εταίρων, η οποία ξεκίνησε το 2016. Τα αποτελέσματα αυτών των δοκιμών θα τροφοδοτήσουν την τυποποίηση που θα διεξαχθεί σε διάφορα συνεργατικά έργα όπως το C-Roads ή το Project SAM, στα οποία και οι δύο ομάδες συνεισφέρουν.

Συγκεκριμένα, στις 11 Ιουλίου, η VINCI Autoroutes και η Groupe PSA προχώρησαν στις νέες δοκιμές δοκιμές για να εκτιμήσουν την ικανότητα ενός οχήματος να οδηγεί αυτόνομα σε ταχύτητα cruising και να περάσει από διόδια σε αυτόνομη λειτουργία. Δύο νέες πολύπλοκες καταστάσεις οδήγησης δοκιμάστηκαν επίσης σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας στο δίκτυο VINCI Autoroutes:

  • Η αλλαγή σε αυτόνομη λειτουργία σε μια περιοχή κυκλοφορίας που μεταβλήθηκε προσωρινά λόγω οδοποιίας
  • Η εκτέλεση “ασφαλούς στάσης”, η οποία συνεπάγεται την οδήγηση του οχήματος σε ασφαλές μέρος σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αναλάβει εκ νέου τον έλεγχο σε μια συγκεκριμένη κατάσταση (εξαιρετική παρουσία εμποδίων στο δρόμο, σοβαρή επιδείνωση των καιρικών συνθηκών κ.λπ.) ή στην περίπτωση που φθάσει στο τέρμα του αυτοκινητοδρόμου.

Οι δοκιμές αυτές διεξήχθησαν στους αυτοκινητοδρόμους Α10 και Α11 μεταξύ Dourdan και Ablis χρησιμοποιώντας ένα πρωτότυπο Peugeot 3008, το οποίο αποτελεί τμήμα του αυτόνομου στόλου οχημάτων για το πρόγραμμα AVAAutonomous Vehicle for All“.

Η Carla Gohin, Chief Technology Officer της Groupe PSA, δήλωσε: “Αυτή η δοκιμή είναι ένα πρόσθετο βήμα προς την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων. Δύο χρόνια μετά την πρώτη δοκιμή, στόχος ήταν να συμπεριληφθούν ακόμα περισσότεροι περιορισμοί στις περιπτώσεις χρήσης, ενισχύοντας την επικοινωνία μεταξύ του αυτόνομου οχήματος και της οδικής υποδομής, προκειμένου να διευρυνθεί το πεδίο δράσης του συστήματος διασφαλίζοντας παράλληλα την ασφάλεια. Οι δοκιμές αυτές καταδεικνύουν τον καινοτόμο και πρακτικό χαρακτήρα της συνεργασίας μεταξύ της Groupe PSA και της VINCI Autoroutes, η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων”.

“Η έξυπνη υποδομή αυτοκινητοδρόμων αποτελεί βασικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων. Διευρύνει το πλαίσιο δεδομένων που είναι κοινά με το σύστημα πλοήγησης για τη βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων λήψης αποφάσεων του οχήματος και της διαδρομής”, δήλωσε ο Pierre Coppey, Πρόεδρος της VINCI Autoroutes και Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της VINCI. “Από αυτή την άποψη, η συνεργασία μας με την PSA είναι πολλά υποσχόμενη. Το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων προσφέρει ένα δοκιμαστικό έδαφος για νέες λύσεις κινητικότητας που θα φέρουν την επανάσταση στη χρήση του οδικού δικτύου στο μέλλον”.

 

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΝέο Opel Movano, μειωμένο κόστος λειτουργίας, μεγαλύτερη ισχύς
Επόμενο άρθροΗ Wejo και η TrafficCast ανακοινώνουν συνεργασία