Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς, μαζί με τις πασχαλινές του ευχές, προσφέρει στους οδηγούς συμβουλές για ασφαλέστερα ταξίδια:  

▸Πριν από κάθε ταξίδι, ελέγχουμε το όχημά μας ώστε να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας (έλεγχος πίεσης ελαστικών, στάθμης υγρών, συμπλέκτη, φρένων κ.α.).

▸Η συντήρηση του οχήματος (ελαστικά, φρένα κ.ά.) σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή ανά τακτά χρονικά διαστήματα κρίνεται απαραίτητη καθώς περιορίζει σημαντικά τις πιθανότητες τροχαίου συμβάντος εξαιτίας κάποιας βλάβης.

▸Έχουμε εύκολα προσβάσιμο όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (πυροσβεστήρα, προειδοποιητικό τρίγωνο, πρώτες βοήθειες, ανακλαστικό γιλέκο, φακό) για χρήση του σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Τοποθετούμε τις βαλίτσες και όλα τα μεγάλα αντικείμενα στο χώρο αποσκευών με τρόπο που να εφάπτονται στην πλάτη των πίσω καθισμάτων και δένουμε με δίχτυ πρόσδεσης.

▸Φροντίζουμε να μην υπάρχουν ελεύθερα αντικείμενα μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου διότι υπάρχει πιθανότητα τραυματισμού των επιβατών.

Κρατάμε πάντα αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα και οδηγούμε με την κατάλληλη ταχύτητα, έχοντας ως γνώμονα όχι μόνο το επιτρεπόμενο μέγιστο όριο σε κάθε σημείο του οδικού δικτύου αλλά και τις εκάστοτε συνθήκες (κατάσταση οδοστρώματος και οχήματος, καιρικές συνθήκες, κατάσταση οδηγού).

Δεν απαντάμε στο κινητό τηλέφωνο όταν οδηγούμε, ακόμη και αν αυτό γίνεται με νόμιμα μέσα (Bluetooth, ανοιχτή ακρόαση), καθώς η απόσπαση προσοχής αποτελεί μια από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων. Επιπλέον, αποφεύγουμε τη δυνατή μουσική, το κάπνισμα, τις έντονες συζητήσεις κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, καθώς όλα αυτά αποτελούν επίσης παράγοντες απόσπασης της προσοχής.

Αποφεύγουμε να οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, ακόμη και αν έχουμε καταναλώσει μικρή ποσότητα. Η επιλογή του νηφάλιου οδηγού της παρέας εξασφαλίζει την ασφαλή επιστροφή όλων.

▸Για τη μεταφορά με αυτοκίνητο παιδιών ηλικίας μικρότερης των 12 ετών είναι υποχρεωτική η χρήση ειδικών μέσων συγκράτησης (παιδικά καθίσματα, ζώνη ασφαλείας) ανάλογα με την ηλικία, το ύψος και το βάρος τους.

▸Στην οδήγηση δείχνουμε τον πολιτισμό μας. Συγκρατούμε τα νεύρα μας, κάνουμε υπομονή, χρησιμοποιούμε την κόρνα όσο το δυνατόν λιγότερο και αποφεύγουμε την αντιπαράθεση.

▸Χρησιμοποιούμε τη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης μόνο για λόγους ανωτέρας βίας (μηχανική βλάβη, προβλήματα υγείας κ.ά.) ή αν μας ζητηθεί από την Τροχαία. Εάν δεν συντρέχει κάποιος από τους παραπάνω λόγους, αφήνουμε πάντα τη ΛΕΑ ελεύθερη για περιπολικά, ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα.

Σεβόμαστε τους πεζούς, τους ποδηλάτες και τα ΑΜΕΑ μιας και πρόκειται για τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου. Επομένως, σταματάμε πάντα στις διαβάσεις πεζών και δίνουμε στους πεζούς προτεραιότητα.

▸Η υπνηλία και η κόπωση είναι από τις βασικές αιτίες πρόκλησης τροχαίων δυστυχημάτων. Πριν το ταξίδι φροντίζουμε να έχουμε κοιμηθεί καλά ενώ απέχουμε από το τιμόνι σε περίπτωση λήψης φαρμάκων στα οποία υπάρχει οδηγία για απαγόρευση οδήγησης. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού φροντίζουμε να κάνουμε -κάθε δύο ώρες- στάσεις για ξεκούραση στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ή σε ειδικούς χώρους στάθμευσης.

▸Η χρήση ζώνης είναι απαραίτητη τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπόλοιπους επιβάτες των οχημάτων.

▸Η μοτοσικλέτα μπορεί να αποτελέσει ένα ασφαλές μέσο μετακίνησης μόνο όταν οδηγός και επιβάτες φορούν κράνος και ειδικό εξοπλισμό προστασίας.

Προηγούμενο άρθροΗ Bynx προετοιμάζεται για το μέλλον
Επόμενο άρθροOperations Director στην Ald Automotive η Μαρία Χαλκίδου