Ένας στόλος αυτοκινήτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου στο Λονδίνο ξεπέρασε το κατώφλι των 1,6 εκατομμυρίων χλμ., εξοικονομώντας τεράστιες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα και με μηδενικές εκπομπές οξειδίου του αζώτου και σωματιδίων. Η μόνη εκπομπή από την εξάτμιση είναι νερό.

Τα 27 αυτοκίνητα Toyota Mirai διαχειρίζεται η Green Tomato Cars, μια ιδιωτική υπηρεσία μίσθωσης ταξί που χρησιμοποιεί μόνον οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Η Green Tomato Cars ξεκίνησε μια δοκιμή με δύο Mirai το 2015, αλλά τα περισσότερα από τα 1,6 εκατομμύρια χλμ. διανύθηκαν τους τελευταίους 18 μήνες μετά την προσθήκη 25 επιπλέον οχημάτων κυψελών καυσίμου. Κάθε αυτοκίνητο διανύει κατά μέσο όρο 190 χλμ. την ημέρα.

Το κόστος λειτουργίας του αυτοκινήτου υδρογόνου είναι παρόμοιο με του Prius

Ο Jonny Goldstone, ιδρυτής και CEO της Green Tomato Cars, ανέφερε πως τα καθημερινά έξοδα λειτουργίας των αυτοκινήτων υδρογόνου είναι συγκρίσιμα με των μοντέλων Toyota Prius, ο ανεφοδιασμός απαιτεί τον ίδιο χρόνο με ένα συμβατικό βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο και η εμβέλεια είναι 480 χλμ ανά πλήρωση.

“Είμαστε πραγματικά εντυπωσιασμένοι από την απόδοση του στόλου μας Mirai“, δήλωσε ο κ. Goldstone. “Οι επιβάτες μας τα αγαπούν, διότι μπορούν να ταξιδεύουν όσο πιο υπεύθυνα γίνεται, καθώς και οι οδηγοί μας.”

Η Green Tomato cars παρέλαβε 25 επιπλέον Mirai, αυξάνοντας το στόλο της στα 50, στο πλαίσιο ενός δοκιμαστικού προγράμματος 26 εκατ. ευρώ υπό την ονομασία ZEFER. Στο Παρίσι, τις Βρυξέλλες και το Λονδίνο, το ZEFER θα αναπτύξει 180 ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου για να αποδείξει την επιχειρηματική τους αξία. Τα 170 αυτοκίνητα υδρογόνου θα είναι ταξί ή οχήματα ιδιωτικής μίσθωσης και τα υπόλοιπα 10 θα χρησιμοποιηθούν από την αστυνομία.

Το υδρογόνο επιλύει προβλήματα ποιότητας αέρα

Το ZEFER χρηματοδοτείται μερικώς από την Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking*, της οποίας ο Εκτελεστικός Διευθυντής, Bart Biebuyck, δήλωσε: “Σήμερα, η ποιότητα του αέρα στις πόλεις αποτελεί κύριο θέμα και η χρήση οχημάτων μηδενικών εκπομπών είναι απαραίτητη για την εξάλειψη του άνθρακα στις αστικές μεταφορές. Ο στόλος των 50 ταξί κυψελών καυσίμου υδρογόνου που διαχειρίζεται η Green Tomato Cars στο Λονδίνο είναι μια εμβληματική πρωτοβουλία που δείχνει ότι υπάρχουν λύσεις μηδενικών εκπομπών, δεν αλλάζει τον τρόπο λειτουργίας των ταξί και έχει οικονομικά οφέλη. Πιστεύω πως και άλλες πόλεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και στην Ευρώπη θα συνειδητοποιήσουν σύντομα τα οφέλη της κινητικότητας υδρογόνου”.

Τον περασμένο Οκτώβριο, 13 ηλεκτροκίνητα οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου ταξίδεψαν 6.000 χλμ. από το Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Γερμανία, τη Δανία και τη Νορβηγία, για να καταλήξουν στο Αμβούργο επ΄ευκαιρία ενός συνεδρίου για τις καθαρές μεταφορές.

Υποδομή ανεφοδιασμού υδρογόνου

Ο αριθμός των σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου αυξάνεται, αλλά προς το παρόν υπάρχουν μόνον 139 σε όλη την Ευρώπη, από τους οποίους 12 στο Ηνωμένο Βασίλειο και 6 στο Λονδίνο.

Η Toyota έχει πωλήσει 10.000 Mirai παγκοσμίως και στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο η εταιρεία παρουσίασε τη δεύτερη γενιά Mirai, η οποία έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη αργότερα φέτος. Η Toyota στοχεύει σε αύξηση 30% της εμβέλειας του Mirai μέσω βελτιώσεων του συστήματος κυψελών καυσίμου και της τοποθέτησης μεγαλύτερων δεξαμενών υδρογόνου στο όχημα.

Fuel Cells and Hydrogen Joint Undertaking (FCH JU) είναι μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που υποστηρίζει δραστηριότητες έρευνας, τεχνολογικής ανάπτυξης και επίδειξης (Ε&ΤΑ) της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου υδρογόνου στην Ευρώπη. Στόχος της είναι να επιταχύνει την εισαγωγή στην αγορά αυτής της τεχνολογίας, αξιοποιώντας τις δυνατότητές της ως μέσο για την επίτευξη ενός ενεργειακού συστήματος καθαρού από άνθρακα.

 

 

Προηγούμενο άρθροTo Nissan Ariya concept αποκλειστικά ηλεκτρικό
Επόμενο άρθροΣυνδεσιμότητα και 5 κινητήρες για το νέο Seat Leon