H Stellantis σημείωσε ρεκόρ αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου 2022 με 14,1% περιθώριο λειτουργικών εσόδων, 8 δισ. ευρώ καθαρά κέρδη και 5,3 δισ. ευρώ ελεύθερες ταμειακές ροές. Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50% και είναι μεταξύ των ηγετών σε πωλήσεις BEV στην ΕΕ30.
- Καθαρά έσοδα 88 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 17% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021 Pro Forma, αντανακλώντας την ισχυρή καθαρή τιμολόγηση, το ευνοϊκό μείγμα οχημάτων και τις θετικές συναλλαγματικές επιδράσεις
- Προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα 12,4 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 44% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021, με περιθώριο 14,1%. Και οι πέντε περιφέρειες παρουσίασαν διψήφια περιθώρια
- Καθαρά κέρδη 8 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 34% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021
- Βιομηχανικές ελεύθερες ταμειακές ροές 5,3 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 6,5 δισ. ευρώ σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2021
- Ισχυρή βιομηχανική διαθέσιμη ρευστότητα 59,7 δισ. ευρώ
- Η Stellantis κατέλαβε τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις BEV (ηλεκτρικών μπαταρίας) και LEV (χαμηλών εκπομπών) στην αγορά της ΕΕ30, την τρίτη στην αγορά των ΗΠΑ σε πωλήσεις LEV
- Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50% σε ετήσια βάση, στις 136 χιλιάδες μονάδες
«Στο απαιτητικό παγκόσμιο περιβάλλον, συνεχίζουμε το ‘Dare Forward’, παρέχοντας εξαιρετική απόδοση και υλοποιώντας την τολμηρή στρατηγική μας ηλεκτροκίνησης. Με την ανθεκτικότητα, την ευελιξία και την επιχειρηματική νοοτροπία των εργαζομένων μας και των καινοτόμων συνεργατών μας, μετασχηματίζουμε από κοινού την Stellantis σε εταιρεία τεχνολογίας βιώσιμης κινητικότητας κατάλληλης για το μέλλον. Θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή μου εκτίμηση σε όλους τους εργαζομένους της Stellantis για τη δέσμευσή τους και τη συμβολή τους σε αυτά τα αποτελέσματα», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO του Ομίλου.
Το στρατηγικό σχέδιο Dare Forward 2030 της Stellantis προχωρά γρήγορα και υποστηρίζεται από κερδοφορία ρεκόρ και επιτάχυνση των πωλήσεων οχημάτων χαμηλών εκπομπών (LEV), στα οποία περιλαμβάνονται ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας (BEV), plug-in υβριδικά (PHEV) και ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου.
Ο όμιλος κατέλαβε τη δεύτερη θέση στην αγορά της ΕΕ30 σε πωλήσεις BEV και LEV (με μικρότερη διαφορά των 1.000 οχημάτων από τον ηγέτη LEV) και την τρίτη στην αγορά των ΗΠΑ σε πωλήσεις LEV. Οι παγκόσμιες πωλήσεις BEV της Stellantis αυξήθηκαν σχεδόν 50% σε ετήσια βάση, στις 136 χιλιάδες μονάδες το πρώτο εξάμηνο. Ο όμιλος διαθέτει πλέον 20 BEV, ενώ ακόμα 28 BEV θα κυκλοφορήσουν μέχρι το 2024.
Ενισχυμένο οικοσύστημα μπαταρίας: Επιβεβαιωμένες τοποθεσίες για πέντε γιγαντιαία εργοστάσια (τρία στην Ευρώπη και δύο στη Βόρεια Αμερική), σε συνεργασία με την Automotive Cells Company, την Samsung SDI και την LG Energy Solution. Επιπλέον προμήθειες υδροξειδίου του λιθίου χαμηλού άνθρακα, βάσει συμφωνιών με την Vulcan Energy και την Controlled Thermal Resources στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, αντίστοιχα. Οι συμφωνίες με τις Samsung SDI και LG Energy Solution υπόκεινται στους συνήθεις όρους και ρυθμιστικές εγκρίσεις.
Πρωτοπορία Παγκόσμιας Κινητικότητας: Εξαγορά της Share Now, καθιστώντας την Free2move παγκόσμιο ηγέτη κινητικότητας με πάνω από 6 εκατομμύρια πελάτες διεθνώς.
Συνεργασίες Μετασχηματισμού: Ανακοινώθηκαν παγκόσμιες, πολυετείς συμφωνίες με την Amazon και την Qualcomm που θα μεταμορφώσουν την εμπειρία εντός οχήματος για εκατομμύρια πελάτες της Stellantis.
Βόρεια Αμερική: Επιτεύχθηκε κερδοφορία ρεκόρ, με περιθώριο προσαρμοσμένου λειτουργικού εισοδήματος (AOI) 18,1%. Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 40 βασικές μονάδες (bps) σε ετήσια βάση, στο 11,3%, ενώ το μερίδιο των ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 50 bps, στο 11,7%. Το Jeep® Wrangler 4xe παραμένει το PHEV με τις περισσότερες πωλήσεις στις ΗΠΑ(6) με πωλήσεις 19.000 μονάδων το 1ο εξάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 55% σε ετήσια βάση. Το νέο Jeep Grand Cherokee 4xe διατίθεται στις αντιπροσωπείες, ενώ σύντομα θα ακολουθήσουν τα νέα Wagoneer L και Grand Wagoneer L, στα τέλη του 2022.
Διευρυμένη Ευρώπη: Επιτεύχθηκε περιθώριο AOI 10,4% αυξημένο κατά 160 bps, μερίδιο αγοράς 21,2% στην ΕΕ30, μειωμένο κατά 190 bps. Το Νέο Fiat 500 ήταν το πρώτο BEV σε πωλήσεις στη Γερμανία και την Ιταλία και το Peugeot e-208 ήταν το BEV με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γαλλία. Τα Jeep Compass και Renegade ήταν αντίστοιχα πρώτο και δεύτερο σε πωλήσεις LEV στην Ιταλία. Τα Peugeot 208, Opel Corsa, Citroën C3, Fiat Panda και Fiat 500 ήταν τα πέντε από τα 10 κορυφαία σε πωλήσεις οχήματα στην ΕΕ30.
Άλλες Περιφέρειες: Και οι τρεις περιφέρειες πέτυχαν διψήφια περιθώρια AOI. Νότια Αμερική: υπερτριπλασιάστηκε το AOI στα 1,0 δισ. ευρώ, με περιθώριο 13,9%. Ηγέτης στην περιοχή με μερίδιο 23,5%. Η Fiat ήταν η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις και η Jeep με κορυφαίες πωλήσεις SUV στη Βραζιλία. Μέση Ανατολή και Αφρική: περιθώριο ρεκόρ AOI 15,5%, αυξημένο κατά 580 bps, στα 472 εκατ. ευρώ. Το μερίδιο αγοράς αυξήθηκε κατά 20 μονάδες βάσης, στο 11,9%. Κίνα – Ινδία και Ασία-Ειρηνικός: Περιθώριο AOI 13,4%, με αύξηση AOI κατά 40%, στα 289 εκατομμύρια ευρώ. Τα νέα Jeep Meridian και Citroën C3 κυκλοφόρησαν στην Ινδία και οι παραδόσεις ξεκίνησαν τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, αντιστοίχως.
Maserati: Σε τροχιά διψήφιας κερδοφορίας, με περιθώριο AOI 6,6%, άνοδο 330 bps. Το AOI υπερδιπλασιάστηκε στα 62 εκατ. ευρώ. Το νέο MC 20 Cielo παρουσιάστηκε τον Μάιο. Παρουσιάστηκε η νέα Grecale με πρώτες παραδόσεις στην Ευρώπη στα τέλη Ιουνίου και της περιορισμένης έκδοσης Supercar τον Ιούλιο.