Η Stellantis ιδρύει κοινοπραξία με την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) LeapMotor για παραγωγή EV στο εργοστάσιο της μάρκας στο Tychy της Πολωνίας.
Η κίνηση γίνεται μετά τους προσφάτως ανακοινωθέντες πρόσθετους εισαγωγικούς δασμούς κινεζικών EV.
Το EV T03 αναμένεται να κυκλοφορήσει σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες τον Σεπτέμβριο. Αυτή η στρατηγική κίνηση αποσκοπεί στην τόνωση των προσιτών EV στην Ευρώπη, όπου πολλές μάρκες αναθεωρούν τις στρατηγικές τους για φθηνότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Στην ετήσια συνέλευση της Stellantis, ο CEO Carlos Tavares δήλωσε ότι «οι νέοι δασμοί αντιμετωπίζουν την έλλειψη ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών» και πρόσθεσε ότι το ύψος τους καθιστά την τοπική παραγωγή λογικότερη από την εισαγωγή. Ως εκ τούτου, όπως είπε, κάποια αυτοκίνητα της LeapMotor θα συναρμολογηθούν στην Ευρώπη.
Οι νέοι δασμοί διαφέρουν αναλόγως εταιρειών: η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής νέων οχημάτων παγκοσμίως, επιβαρύνεται κατά 17,4%, ενώ η υποστηριζόμενη από την κινεζική κυβέρνηση, SAIC Motor, επιβαρύνεται κατά 38,1%. Οι δασμολογικές διαφορές καθορίζουν διαφορετικά σχέδια για κάθε κατασκευαστή EV και η BYD σκοπεύει να ξεκινήσει παραγωγή σε εργοστάσιο της Ουγγαρίας. Αντιθέτως, η Chery, η οποία επιβαρύνεται κατά 21%, σχεδιάζει την κατασκευή 150.000 αυτοκινήτων ετησίως έως το 2029 σε εργοστάσιο της Ισπανίας.
Σύμφωνα με την Stellantis και την LeapMotor, η κοινοπραξία θα παρουσιάσει τουλάχιστον έξι ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2027.