«Πολύ πάνω» από το ελάχιστο επίπεδο πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων που απαιτείται για τη συμμόρφωση προς τους αυστηρότερους στόχους CO2 στην Ευρωπαϊκή Ένωση το επόμενο έτος αναμένεται να βρεθεί η Stellantis. Αυτή η αισιοδοξία βασίζεται στη ζήτηση για τα νεότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αυτοκινητοβιομηχανίας, δήλωσε ο CFO του Ομίλου, Doug Ostermann.
Σύμφωνα με όσα είπε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Goldman Sachs στις 4 Δεκεμβρίου, οι παραγγελίες για το νέο πλήρως ηλεκτρικό Citroen e-C3, που ξεκινά από τα 23.300 ευρώ στη Γερμανία (στην Ελλάδα η τιμή διαμορφώνεται στα 18.900 ευρώ με προωθητική ενέργεια και κρατική επιδότηση του προγράμματος ”Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”), καθώς και η μεγάλη ζήτηση για τα ηλεκτρικά SUV Peugeot 3008 και 5008, είναι πολύ πάνω από αυτό που θα χρειαζόταν ως ποσοστό συμμόρφωσης.
Το επόμενο έτος, η ΕΕ θα απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις συνολικές μέσες εκπομπές CO2 για αυτοκίνητα που πωλούνται σε 93,6 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, από 115 φέτος.
Η Stellantis έχει υπολογίσει ότι το 24% του συνόλου των πωλήσεών της καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ θα πρέπει να είναι πλήρως ηλεκτρικά το 2025, ώστε να ικανοποιούνται οι στόχοι της συμμόρφωσης. Τα EV αντιπροσώπευαν το 11% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της αυτοκινητοβιομηχανίας μέχρι τον Οκτώβριο, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς DataForce.
Η Stellantis λανσάρει αυτήν τη στιγμή φθηνότερα μικρά EV, συμπεριλαμβανομένων των e-C3, Fiat Grande Panda και Opel/Vauxhall Frontera που είναι κατασκευασμένα πάνω στην ευέλικτη πλατφόρμα Smart Car. Ένας λόγος για τον οποίο τα μικρά EV έχουν τιμές εισόδου κάτω από 25.000 ευρώ είναι επειδή χρησιμοποιούν μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP), οι οποίες είναι λιγότερο δαπανηρές στην παραγωγή από τις ανταγωνιστικές χημικές ουσίες.
Ο Ostermann αναγνώρισε ότι η Stellantis αντιμετώπιζε καθυστερήσεις στην κυκλοφορία μοντέλων με πλατφόρμα Smart Car. «Υπάρχει πολύ λογισμικό, ειλικρινά, σε αυτά τα νέα οχήματα», είπε ο Osterman. «Έχουμε δει πολλούς από τους ανταγωνιστές μας να δίνουν μάχη ιδιαίτερα με το λογισμικό. Δεν είχαμε… ανοσία κι εμείς σε αυτό».
Η Stellantis έχει ήδη λανσάρει το e-C3, το πρώτο αυτοκίνητο στην πλατφόρμα Smart Car, και το μοντέλο ήταν το Νο. 2 σε πωλήσεις πλήρως ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο στην Ευρώπη τον Οκτώβριο με 2.029, πίσω από το Peugeot e-208, σύμφωνα με την DataForce. Η Citroen θα προσφέρει μια έκδοση του e-C3 με μικρότερη μπαταρία στις 20.000 ευρώ «στο εγγύς μέλλον», είπε ο Ostermann. «Αλλά μας λείπει ακόμα το λανσάρισμα του C3 Aircross, του Opel Frontera, του Fiat Grand Panda, που θα είναι ένα τεράστιο αυτοκίνητο για εμάς. Όλα αυτά έρχονται τους επόμενους μήνες», είπε ο Όστερμαν. «Μέχρι τότε θα εξακολουθούμε να έχουμε αυτού του είδους το χάσμα μεριδίων αγοράς», πρόσθεσε, αναγνωρίζοντας την αδυναμία της εταιρείας στα μικρά και συμπαγή τμήματα της Ευρώπης.
Η Stellantis λανσάρει, επίσης, μοντέλα στη μεσαία πλατφόρμα STLA, ξεκινώντας από τα SUV Peugeot 3008, 5008 και Opel/Vauxhall Grandland. Όλα τα μοντέλα στις νέες πλατφόρμες Stellantis είναι διαθέσιμα με πλήρως ηλεκτρικά και υβριδικά συστήματα μετάδοσης κίνησης, δίνοντας στην εταιρεία την ευελιξία να προσαρμόζει τις πωλήσεις ανάλογα με τη ζήτηση.