RS: Αυτά τα δύο γράμματα είναι συνώνυμα με το «Rally Sport» και τις υψηλές επιδόσεις για τα μοντέλα της Škoda για σχεδόν 50 χρόνια.

Η τσέχικη εταιρεία ετοιμάζεται να παραμείνει στην τροχιά των επιτυχιών της στην κατηγορία Rally2 με το FABIA RS Rally2, το νεότερο μέλος της οικογένειας RS της Škoda. Από το 2000, η ονομασία RS χρησιμοποιείται επίσης για να υποδηλώσει τα σπορ μοντέλα παραγωγής της εταιρείας. Η τρέχουσα γκάμα μοντέλων RS περιλαμβάνει τα OCTAVIA RS και OCTAVIA RS iV με plug-in υβριδικό σύστημα, καθώς και το KODIAQ RS SUV, όπως και το πλήρως ηλεκτρικό ENYAQ COUPÉ RS iV. Τα μοντέλα RS καταδεικνύουν τη θέση της Škoda ότι τα οχήματα παραγωγής και τα αγωνιστικά αυτοκίνητα μπορούν να επωφελούνται από την αμοιβαία μεταφορά τεχνολογίας μεταξύ τους.

KODIAQ RS SUV

Ο Johannes Neft, Μέλος του ΔΣ της Škoda AUTO για την Τεχνική Ανάπτυξη, επισημαίνει: «RS: Στην Škoda, αυτά τα δύο γράμματα συμβολίζουν δεκαετίες παράδοσης μηχανοκίνητου αθλητισμού και αμέτρητες νίκες στις διεθνείς πίστες αγώνων και ειδικές διαδρομές ράλλυ. Ως το νεότερο μέλος της οικογένειας RS, το νέο FABIA RS Rally2 έχει όλα τα διαπιστευτήρια για να συνεχίσει αυτή την ιστορία επιτυχιών. Ταυτόχρονα, τα μοντέλα παραγωγής με την ένδειξη RS προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις και σπορ χαρακτήρα στο ευρύ κοινό για περισσότερα από 20 χρόνια.»

RS – Μοναδικές επιτυχίες στο μηχανοκίνητο αθλητισμό «made in Mladá Boleslav».

Αποτελώντας τη συντομογραφία του «Rally Sport», η Škoda εισήγαγε για πρώτη φορά την ονομασία «RS» στα πρωτότυπα για αγώνες ράλλυ Škoda 180 RS και 200 RS το 1974. Η Škoda παρουσίασε το θρυλικό 130 RS το 1975, το οποίο εξακολουθεί να κατέχει μια ιδιαίτερη θέση στην ιστορία της εταιρείας, λόγω των πολυάριθμων επιτυχιών του στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Εξελιγμένο για συμμετοχή σε αγώνες, το δίθυρο κουπέ που βασιζόταν στο μοντέλο της σειράς Škoda 110 R, ζύγιζε μόλις 720 κιλά χάρη στην ελαφριά κατασκευή του, με τμήματα αμαξώματος κατασκευασμένα από αλουμίνιο (στην οροφή και στο εξωτερικό κάλυμμα των θυρών) και πλαστικό GRP ενισχυμένο με ίνες γυαλιού (στα φτερά και στο μπροστινό καπό). Μέχρι το 1983, το πισωκίνητο μοντέλο με κινητήρα 1,3 λίτρων και 140 ίππων είχε γιορτάσει πολλές επιτυχίες στις διεθνείς πίστες και στις ειδικές διαδρομές αγώνων ράλλυ. Το 1977, το Škoda 130 RS, που έγινε γνωστό και ως η «Porsche της Ανατολής», τερμάτισε πρώτο και δεύτερο στην κατηγορία του στο θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, ενώ κέρδισε επίσης και το Ράλλυ Ακρόπολις. Στους αγώνες πίστας, κέρδισε την πρώτη θέση στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού το 1981.

Το FABIA RS Rally2 υπενθυμίζει τις επιτυχίες του 130 RS

FABIA RS Rally2

Αρχίζοντας από το όνομα, το τρέχον FABIA RS Rally2 έρχεται να ανακαλέσει μνήμες από τις επιτυχίες του 130 RS και να επαναφέρει τον θρυλικό συνδυασμό γραμμάτων στους αγώνες ράλλυ. Ο διάδοχος του FABIA Rally2 evo, του πιο επιτυχημένου αυτοκινήτου ράλλυ στην κατηγορία του, επωφελείται από την καλύτερη αεροδυναμική στην κατηγορία του τρέχοντος μοντέλου παραγωγής τέταρτης γενιάς του FABIA καθώς και από το ιδιαίτερα άκαμπτο αμάξωμά του. Ο νέος turbo κινητήρας 1,6 λίτρων βασίζεται στον 2.0 TSI της σειράς κινητήρων EA888 που η Škoda τοποθετεί επίσης στα OCTAVIA RS και KODIAQ RS.

Best-seller OCTAVIA: Το πρώτο μοντέλο παραγωγής RS

OCTAVIA RS

Για περισσότερες από δύο δεκαετίες, η Škoda χρησιμοποιεί επίσης την ονομασία RS και για τις σπορ εκδόσεις υψηλών επιδόσεων ορισμένων μοντέλων παραγωγής. Πραγματοποιώντας το ντεμπούτο της το 2000, η ​​Škoda OCTAVIA RS διέθετε έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1,8 λίτρων 132 kW (180 hp), σπορ ανάρτηση και εντυπωσιακή πίσω αεροτομή. Ήταν αρχικά διαθέσιμο ως sedan, ενώ δύο χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε και η έκδοση COMBI. Έκτοτε, η Škoda προσφέρει σταθερά εκδόσεις RS και στις δύο εκδόσεις αμαξώματος της OCTAVIA. Η δεύτερη γενιά OCTAVIA RS που παρουσιάστηκε το 2005, ήρθε με κινητήρα βενζίνης 2.0 TFSI που απέδιδε 147 kW (200 ίππους). Επιπλέον, η γκάμα επεκτάθηκε για να συμπεριλάβει έναν κινητήρα ντίζελ 2,0 λίτρων 125 kW (170 hp). Η πρώτη φορά που ο 2.0 TDI των 135 kW (184 ίππων) ήταν διαθέσιμος σε συνδυασμό με τετρακίνηση ήταν στην τρίτη γενιά OCTAVIA RS που κυκλοφόρησε το 2013. Η ισχύς του βενζινοκινητήρα 2.0 TSI αυξήθηκε από την αρχική 162 kW (220 ίππων) και ανέβηκε στα 180 kW (245 hp) κατά τη διάρκεια παραγωγής του μοντέλου. Η τέταρτη γενιά που παρουσιάστηκε το 2020 έφερε μαζί της και την πρώτη OCTAVIA RS iV με plug-in υβριδικό σύστημα, προσφέροντας συνδυασμένη ισχύ 180 kW (245 hp).

Η ανάπτυξη των μοντέλων της γκάμας RS

Μετά την πρώτη επιτυχία της OCTAVIA RS, η Škoda επέκτεινε την οικογένεια RS το 2003 για να συμπεριλάβει το FABIA RS, με κινητήρα 1,9 TDI με ισχύ 96 kW (130 hp). Το 2010, η εταιρεία λάνσαρε την παραλλαγή RS της δεύτερης γενιάς FABIA. Ο βενζινοκινητήρας 1,4 λίτρων των 132 kW (180 hp) είχε διπλή υπερτροφοδότηση μέσω συμπιεστή και τούρμπο, ο οποίος συνδυαζόταν με ένα κιβώτιο DSG 7 σχέσεων στην μετάδοση. Το FABIA RS ήταν επίσης διαθέσιμο ως COMBI για πρώτη φορά. Το KODIAQ RS, που κυκλοφόρησε το 2018, έγινε το πρώτο SUV στην οικογένεια Škoda RS. Το επταθέσιο μοντέλο αρχικά εφοδιαζόταν με τον biturbo 2.0 TDI, αποδίδοντας 176 kW (240 hp). Μετά την ανανέωση του μοντέλου του 2021, το KODIAQ RS εφοδιάζεται με έναν βενζινοκινητήρα 2.0 TSI 180 kW (245 hp). Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RS της μάρκας, το ENYAQ COUPÉ RS iV, μπήκε στην γκάμα της μάρκας το 2022. Με συνδυασμένη ισχύ συστήματος 220 kW (299 hp)*, είναι αυτή τη στιγμή το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής της Škoda. Και στο άμεσο μέλλον, η Škoda θα προσθέσει ακόμα ένα μοντέλο στην οικογένεια RS.

ENYAQ COUPÉ RS iV – Το σημερινό κορυφαίο μοντέλο RS της Škoda

ENYAQ COUPÉ RS iV

Στην κορυφή της τρέχουσας γκάμας των μοντέλων της εταιρείας, το ENYAQ COUPÉ RS iV προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο στάνταρ εξοπλισμού, συμπεριλαμβανομένου του Crystal Face με 131 LED που φωτίζουν τις κάθετες νευρώσεις της μάσκας της Škoda καθώς και μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους τέσσερις τροχούς μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων. Αυτοί έχουν την ικανότητα να επιταχύνουν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο RS της Škoda από τα 0 στα 100 km/h σε μόλις 6,5 δευτερόλεπτα, με τελική ταχύτητα 180 km/h.

Τα Design Selections RS Lounge και RS Suite είναι διαθέσιμα για το εσωτερικό του ENYAQ COUPÉ RS iV. Τα μαύρα καθίσματα της σχεδιαστικής επιλογής RS Lounge είναι επενδυμένα με μικροϊνες Suedia και διαθέτουν διάκοσμο και ραφές σε πράσινο lime χρώμα. Στο ίδιο χρώμα είναι και οι ραφές στο θερμαινόμενο δερμάτινο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών που φέρει το σήμα RS. Το μαύρο Suedia με διακοσμητικές ραφές εμφανίζεται επίσης και στο ταμπλό. Η προαιρετική Design Selection RS Suite προσθέτει οπτικά στοιχεία με μαύρο διάτρητο δέρμα, γκρι διακοσμητικά στοιχεία και ραφές, που εμφανίζονται όχι μόνο στα καθίσματα αλλά και στο σπορ δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών. Το ταμπλό με δερμάτινη εμφάνιση έχει και αυτό εξωτερικές ραφές σε όμορφη αντίθεση.


* Μέγιστη ηλεκτρική ισχύς 220 kW: μέγιστη ισχύς που καθορίζεται σύμφωνα με το πρότυπο UN-GTR.21, η οποία μπορεί να ενεργοποιηθεί για το πολύ 30 δευτερόλεπτα. Η διαθέσιμη ισχύς σε μεμονωμένες καταστάσεις οδήγησης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η εξωτερική θερμοκρασία, η ηλικία της μπαταρίας υψηλής τάσης, καθώς και η θερμοκρασία, το επίπεδο φόρτισης και η κατάστασή της. Η μέγιστη ισχύς είναι διαθέσιμη μόνο εάν η θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης είναι μεταξύ 23 και 50°C και το επίπεδο φόρτισής της υπερβαίνει το 88%. Η μέγιστη ισχύς ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμη εκτός εάν πληρούνται αυτές οι παράμετροι. Η θερμοκρασία της μπαταρίας μπορεί σε κάποιο βαθμό να επηρεαστεί έμμεσα μέσω της στατικής λειτουργίας κλιματισμού και το επίπεδο φόρτισης μπορεί να ρυθμιστεί στο όχημα. Η τρέχουσα διαθέσιμη ισχύς εμφανίζεται στην οθόνη οδηγικής απόδοσης του οχήματος. Για τη βέλτιστη διατήρηση της χωρητικότητας της μπαταρίας υψηλής τάσης, συνιστάται στόχος φόρτισης 80% για καθημερινή χρήση (αυτό μπορεί να αλλάξει σε 100% πριν από μεγάλες αποστάσεις, για παράδειγμα).

Προηγούμενο άρθροΗ νέα BMW M2, compact και δυναμική
Επόμενο άρθροΗ Renault αναπτύσσει δικό της δίκτυο ταχυφόρτισης