“Υπαίτιος για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας είναι ο υπέργηρος στόλος φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο” τονίζει μεταξύ άλλων ο ΣΕΑΑ, με ανακοίνωση που εξέδωσε σήμερα (18 Φεβρουαρίου).

Συγκεκριμένα, ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων & Δικύκλων) σε συνέχεια της ανακοίνωσης που είχε εκδώσει στις αρχές Ιανουαρίου, με αφορμή την εισαγωγή της Ζώνης Χαμηλών Εκπομπών στη Βαρκελώνη, όπου περιορίζεται η πρόσβαση ορισμένων ρυπογόνων οχημάτων, επανέρχεται στο θέμα της ρύπανσης στην Αθήνα. Ο ΣΕΑΑ επισημαίνει ότι η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σε καθημερινή βάση από τα παλαιά οχήματα και την ελλιπή αστυνόμευση.

Ο ΣΕΑΑ καταδεινύει το παράδειγμα της Ρώμης, που απαγόρευσε στα μέσα Ιανουαρίου για πρώτη φορά όλα τα οχήματα ντίζελ από τους δρόμους της προσπαθώντας να καταπολεμήσει την αύξηση της ρύπανσης, ενώ και πολλές άλλες πόλεις της κεντρικής και βόρειας Ιταλίας επέβαλλαν επίσης περιορισμούς για τη μείωση των επιβλαβών εκπομπών.

Με τίτλο “ευρωπαϊκές πόλεις απαγορεύουν την κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων, για ένα πιο πράσινο περιβάλλον”, η ανακοίνωση του ΣΕΑΑ αναφέρει τα εξής:

“Η Ρώμη έκρουσε τον κώδωνα κινδύνου και απαγόρευσε πριν λίγες μέρες την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων οχημάτων, λόγω των αυξημένων ρύπων (νέφους) και των επιπτώσεων που έχουν στην ανθρώπινη υγεία.

Πέραν αυτής της απαγόρευσης, η Ρώμη, αλλά και το Μιλάνο προωθούν το μέτρο των “οικολογικών Κυριακών”, το οποίο περιλαμβάνει την πλήρη απαγόρευση όλων των οχημάτων ανεξαρτήτως ηλικίας και καυσίμου. Μία προσπάθεια με σκοπό την ελάφρυνση της ατμόσφαιρας από τους εκλυόμενους ρύπους, πρόσθετα στις απαγορεύσεις κυκλοφορίας που ισχύουν για τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα, Euro 3 ή παλαιότερα.

Το Παρίσι αντίστοιχα, μία Κυριακή κάθε μήνα, απαγορεύει την κυκλοφορία οχημάτων στο κέντρο του για την προώθηση μίας πιο καθαρής ατμόσφαιρας, έχοντας και αυτό σαν πόλη θεσπίσει την απαγόρευση κυκλοφορίας στις εργάσιμες μέρες των παλαιών οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι η Αθήνα διατηρεί την απαγόρευση κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων ελαφρών οχημάτων Euro 4 και πριν, δυστυχώς όμως μπορεί κανείς να παρατηρήσει πληθώρα οχημάτων που εισέρχονται στο κέντρο και δεν πληρούν  τις απαραίτητες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες.

Υπαίτιος για τους αυξημένους ρύπους στο κέντρο της Αθήνας είναι ο υπέργηρος στόλος φορτηγών και λεωφορείων που κυκλοφορεί καθημερινά στο κέντρο. Με μέσο όρο που αγγίζει τα 20 έτη (βαρέα φορτηγά), τα οχήματα αυτά δεν πληρούν σε καμία περίπτωση τις περιβαλλοντικές προϋποθέσεις όπως επίσης και τις προϋποθέσεις ασφαλούς μετακίνησης.

Η ατμόσφαιρα επιβαρύνεται σε καθημερινή βάση από τα παλαιά οχήματα και την ελλιπή αστυνόμευση. Είναι πλέον επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει άμεση συσχέτιση με τον αυξημένο αριθμό πρόωρων θανάτων, καθώς και με αρρώστιες που στοχεύουν κυρίως τις ευπαθείς ομάδες αλλά και τα παιδιά. (καρδιο-αναπνευστικές παθήσεις, καρκίνος, άσθμα κ.ά.).”

 

Προηγούμενο άρθροΗ Volkswagen κυρίαρχη μάρκα στην Ευρώπη και το 2019
Επόμενο άρθροΣτον Skyactiv-X το βραβείο ‘Technobest’ του Autobest 2020