Στο χώρο των μεταφορών η προσοχή στρέφεται στις συνδυασμένες μεταφορές και στα ΜΜΜ σταθερής τροχιάς που θα είναι ηλεκτροκίνητα. Φέτος, αναμένεται η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης του βασικού οδικού δικτύου Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και η διεύρυνση του προαστιακού, του τραμ, του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και της νέας γραμμής του μετρό στην Αθήνα. Θέλουμε να ενισχύσουμε τις καθαρές μορφές μετακίνησης, η πρόταση που έχουμε θέσει στην ΕΕ είναι ότι η Ευρώπη θα πρέπει να χρηματοδοτεί πλέον την μετατροπή σε ηλεκτροκίνηση και εν μέρει σε αεριοκίνηση, τόσο των αστικών λεωφορείων όσο και των ταξί, διότι αυτό μπορεί να δώσει σε μικρό χρόνο μεγάλα περιβαλλοντικά οφέλη στις πόλεις”, ανέφερε ο Αν. ΥΠΕΝ προσθέτοντας ότι “σχεδιάζουμε εργαλεία για ένα σταθερό δίκτυο ρευματοδότησης, καθώς και ελαφρύνσεις στην ηλεκτροκίνηση των ΙΧ,, με στόχο να προσεγγίσει το 10%, έως το 2030“.

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα σε ραδιοσταθμό της Αθήνας ο Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, με αφορμή το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα του ΥΠΕΝ.

Ο κ. Φάμελλος στη συνέντευξη που παραχώρησε, είπε ακόμα ότι, “Σε παγκόσμιο επίπεδο τα πράγματα δεν εξελίσσονται θετικά, όσον αφορά στην κλιματική αλλαγή και ήδη η Παγκόσμια Διακυβερνητική Διάσκεψη που τροφοδοτεί τον ΟΗΕ και τους διεθνείς Οργανισμούς με στοιχεία για την εξέλιξη του φαινομένου έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου”. Ο Αν. ΥΠΕΝ, Σωκράτης Φάμελλος, είπε ότι το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα του ΥΠΕΝ, τίθεται άμεσα σε δημόσια διαβούλευση και μεταξύ άλλων θα συμβάλει στη δημιουργία νέας εργασίας, βιώσιμης και καινοτόμας. Πρόσθεσε ακόμα, ότι οι εξελίξεις στο συγκεκριμένο ζήτημα οδηγούν σε μεγαλύτερη από την αναμενόμενη αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη η οποία μπορεί να προσεγγίσει το 2100 τους 3 βαθμούς Κελσίου, σε σχέση με την προβιομηχανική περίοδο, κάτι καταστροφικό για τον πλανήτη και την βιοποικιλότητα.

“Στην ΕΕ και την παγκόσμια κοινότητα, η συζήτηση που κάνουμε θέτει ως όριο τους 2 βαθμούς Κελσίου και ακόμα καλύτερα τον 1,5 βαθμό, ως ανώτερο όριο που μπορούμε να αντέξουμε”, επεσήμανε και σημείωσε αφενός τη σημασία υλοποίησης της Συμφωνίας των Παρισίων και αφετέρου την ολοκλήρωση και συμφωνία επί των οικονομικών και τεχνικών εργαλείων εφαρμογής της Συμφωνίας των Παρισίων, φέτος, στη Σύνοδο του ΟΗΕ, στο Κατοβίτσε της Πολωνίας. “Θα πρέπει όλες οι χώρες να μειώσουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, αλλά και οι ανεπτυγμένες να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη στις αναπτυσσόμενες χώρες με παροχή τεχνολογίας και γνώσης, για να μην καταλήξουμε σε νέο αδιέξοδο κύκλο αύξησης των εκπομπών”, σχολίασε.

Όσον αφορά στη χώρα μας, συνέχισε ο Αν. ΥΠΕΝ, “η Ελλάδα ολοκλήρωσε το δικό της σχεδιασμό για την Ενέργεια και το Κλίμα για το 2030, που μετά την ολοκλήρωση της συζήτησης στη Βουλή κατατίθεται άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, ενώ έχει ήδη συζητηθεί εκτενώς σε δημόσια φόρουμ με τους παραγωγούς ενέργειας, τις βιομηχανίες, τις ΜΚΟ και τους δημόσιους φορείς. Θέλουμε η χώρα να είναι έτοιμη από σήμερα για την συζήτηση της δεκαετίας 2020-2030».

Οι πολίτες και οι φορείς μπορούν να συμμετέχουν στη διαβούλευση, καταθέτοντας τις προτάσεις τους, μέχρι και τη Δευτέρα, 3 Δεκεμβρίου 2018 και ώρα 15:00.

Προηγούμενο άρθροWayve: Η Μηχανική Μάθηση στην καρδιά της ασφαλούς αυτόνομης οδήγησης
Επόμενο άρθροAudi on Tour με συμμετοχή των νέων Q3 και A1