Το Renault Group κατέγραψε αύξηση εσόδων 21% το 9μηνο 2023 σε ετήσια βάση, λόγω πειθαρχημένης εμπορικής πολιτικής και επέκτασης των προϊόντων του στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα:
- 9μηνο 2023:
- Έσοδα Ομίλου 37,4 δισ. ευρώ, +21,1% έναντι 9 εκατ. το 2022, +25,3% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες
- Έσοδα από αυτοκίνητα 34,2 δισ. ευρώ, +20,1% έναντι 9 εκ. 2022, +24,2% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες
- Οι ταξινομήσεις ομίλου αυξήθηκαν κατά 10,9% παγκοσμίως και 21,3% στην Ευρώπη
- 3ο τρίμηνο 2023:
- Έσοδα Ομίλου 10,5 δισ. ευρώ, +7,6% έναντι 3ου τριμήνου 2022, +13,8% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες
- Έσοδα από αυτοκίνητα 9,4 δισ. ευρώ, +5,0% έναντι 3ου τριμήνου 2022, +11,3% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες
- Οι ταξινομήσεις ομίλου αυξήθηκαν κατά 6,1% παγκοσμίως και 15,3% στην Ευρώπη
- Συνεχίστηκε η ισχυρή επίδραση των τιμών στις 7,5 μονάδες κατά τη διάρκεια του τριμήνου
- Οι παραγγελίες στην Ευρώπη παραμένουν πολύ καλές με προπωλήσεις 2,5 μηνών στα τέλη Σεπτεμβρίου
- Επιβεβαιώθηκε ο προσανατολισμός του 2023:
- λειτουργικό περιθώριο κέρδους Ομίλου μεταξύ 7% και 8%
- ελεύθερες ταμειακές ροές ανώτερες ή ίσες των 2,5 δισ. ευρώ
Το Renault Group προβλέπει λειτουργικό περιθώριο κέρδους Β΄ εξαμήνου μεγαλύτερο του 7,6% που κατέγραψε το Α΄ εξάμηνο.
“Το Renault Group σημείωσε και πάλι ισχυρές επιδόσεις το τρίτο τρίμηνο, με τα συνολικά έσοδα αυξημένα κατά 13,8% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες. Ξεκινάμε το τελευταίο τρίμηνο με αυτοπεποίθηση και επιβεβαιώνουμε βελτίωση κερδοφορίας Β΄ εξαμήνου και μετά, λόγω επέκτασης των προϊόντων μας και του θετικού αντίκτυπου του προγράμματος μείωσης κόστους και της πειθαρχημένης εμπορικής μας πολιτικής, με επίκεντρο το σύστημα αξιών” δήλωσε ο Thierry Piéton, Οικονομικός Διευθυντής του Renault Group.
“Παράλληλα”, συνέχισε ο κ. Piéton, “προωθούμε γρήγορα όλες τις διαδικασίες της στρατηγικής Renaulution και αυτό το τρίμηνο υπήρξε μεγάλη δραστηριότητα. Ξεκινήσαμε επισήμως την Horse και υπογράψαμε συμφωνία κοινοπραξίας με την Geely. Η ανεξαρτητοποίηση της Ampere θα γίνει τον Νοέμβριο και θα παρουσιάσουμε λεπτομερώς την στρατηγική της κατά την Ημέρα Κεφαλαιαγοράς, στις 15 Νοεμβρίου. Ανακοινώσαμε επίσης το Flexis Project από κοινού με το Volvo Group και την CMA CGM, πραγματική ανατροπή στην αντιμετώπιση των προκλήσεων εξηλεκτρισμού των LCV στον τομέα της αστικής εφοδιαστικής. Χτίζουμε σταδιακά την επόμενη γενιά της αυτοκινητοβιομηχανίας μας”.
“Τέλος”, κατέληξε, “μετά την υπογραφή των οριστικών συμφωνιών της Συμμαχίας τον Ιούλιο, επιβεβαιώνουμε ότι η ολοκλήρωση της συναλλαγής προβλέπεται εντός του έτους, όπως είχε προγραμματιστεί. Αυτό θα δημιουργήσει πρόσθετη αξία μέσω κοινών έργων και θα δώσει στο Renault Group την ευκαιρία να ανακατανείμει βέλτιστα μέρος του κεφαλαίου του”.
Τελευταίες εξελίξεις:
- Horse (εξειδικευμένη εταιρεία προηγμένων ICE χαμηλών εκπομπών και υβριδικών συστημάτων κίνησης):
- Η ανεξαρτητοποίηση ισχύει από την 1η Ιουλίου 2023.
- Υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας κοινοπραξίας στις 11 Ιουλίου 2023 με την Geely, που επιτρέπει την απόσπαση της Horse και την έναρξη της νέας κοινοπραξίας.
- Συνέχεια διαπραγματεύσεων με την Aramco.
- Ampere:
- Η ανεξαρτητοποίηση ισχύει από τον Νοέμβριο του 2023.
- Ημέρα Κεφαλαιαγοράς στις 15 Νοεμβρίου 2023.
- Αναμονή καλύτερης ευκαιρίας για δημόσια εγγραφή, πιθανότατα το 1ο εξάμηνο του 2024.
- Έργο Flexis:
- Δεσμευτικές συμφωνίες Renault Group και Volvo Group για ίδρυση νέας εταιρείας (αρχική συμμετοχή 50-50) που θα πρωτοστατήσει και θα ηγηθεί της ευρωπαϊκής αγοράς e-LCV με νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών βαν.
- Το CMA CGM Group θα συμμετάσχει στη νέα εταιρεία.
- Προβλεπόμενη ολοκλήρωση της νέας εταιρείας στις αρχές του 2024.
- Συμμαχία:
- Οριστικές συμφωνίες τον Ιούλιο του 2023. Η ολοκλήρωση της συναλλαγής αναμένεται το 4ο τρίμηνο, όπως είχε προγραμματιστεί. Μόλις οριστικοποιηθεί, το Renault Group θα αποκομίσει έσοδα από το 28,4% των μετοχών της Nissan, που μεταβιβάστηκαν σε καταπίστευμα.