Τον Σεπτέμβριο 2023, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 9,2%, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, φτάνοντας τις 861.062 μονάδες και σηματοδοτώντας τον δέκατο τέταρτο μήνα συνεχούς ανάπτυξης αγοράς αυτοκινήτου.

Ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο 2023

Δύο από τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ σημείωσαν σημαντική αύξηση: Η Ιταλία (+22,7%) και η Γαλλία (+10,7%). Η αγορά της Γερμανίας ήταν σχετικά σταθερή, με μικρή πτώση 0,1% έναντι του Σεπτεμβρίου 2022.

Ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο 2023

Τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2023, η αγορά αυτοκινήτου της ΕΕ αυξήθηκε σημαντικά (+16,9%), φτάνοντας τα οκτώ εκατομμύρια ταξινομήσεις. Παρά την αύξηση του εννεαμήνου, η αγορά παραμένει 20% κάτω από το επίπεδο των 10 εκατομμυρίων μονάδων προ πανδημίας, του 2019. Εκτός από την Ουγγαρία (-3,2%), όλες οι αγορές της περιοχής κατέγραψαν αύξηση κατά τη διάρκεια του εννεαμήνου, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων: Ιταλία (+20,5%), Ισπανία (+18,5%), Γαλλία (+15,9%) και Γερμανία (+14,5%).

Ταξινομήσεις στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Τον Σεπτέμβριο, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) ανήλθε στο 14,8%, σημειώνοντας αύξηση 14,1% έναντι του περυσινού Σεπτεμβρίου. Είναι η τρίτη φορά φέτος που τα BEV ξεπέρασαν το ντίζελ και κατέστησαν η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή. Τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα διατήρησαν τη θέση τους ως δεύτερη επιλογή, αντιπροσωπεύοντας ένα σημαντικό 27,3% της αγοράς. Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι η κορυφαία επιλογή των αγοραστών, αλλά το μερίδιο αγοράς τους μειώθηκε από 35,3% τον Σεπτέμβριο του 2022, σε 34,1% φέτος.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Σεπτέμβριο του 2023, οι ταξινομήσεις BEV στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 14,3%, φτάνοντας τις 127.149 μονάδες, ή 14,8% της αγοράς. Η Γερμανία, ως μεγαλύτερη αγορά, υποχώρησε κατά 28,6%, γεγονός που μπορεί να συνδέεται με τη μείωση των κινήτρων για ιδιώτες αγοραστές από τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, οι ιδιαίτερα θετικές επιδόσεις στις τρεις άλλες αγορές της ΕΕ – την Ολλανδία (+70,8%), τη Σουηδία (+60,7%) και τη Γαλλία (+34,2%) – αντιστάθμισαν την πτώση της Γερμανίας.

Οι ταξινομήσεις νέων υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων tον Σεπτέμβριο στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 30,5%, κυρίως λόγω της ισχυρής ανάπτυξης των τριών μεγαλύτερων αγορών της Ένωσης: Γερμανία (+44,1%), Ιταλία (+34,8%) και Γαλλία (+30,2%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα σωρευτική αύξηση 28,8%, με πωλήσεις σχεδόν 2 εκατομμυρίων μονάδων το πρώτο εννεάμηνο του έτους – περίπου ένα τέταρτο της αγοράς.

Τον περασμένο μήνα, οι ταξινομήσεις νέων plug-in υβριδικών αυτοκινήτων στην ΕΕ παρέμειναν σχετικά σταθερές (+0,4%), στις 70.578 μονάδες. Οι ισχυρές επιδόσεις σε μεγάλες αγορές όπως η Γαλλία (+35,1%) και το Βέλγιο (+71,4%) συνέβαλαν στην αντιστάθμιση της πτώσης στη Γερμανία (-45,7%), της μεγαλύτερης αγοράς αυτού του τύπου ενέργειας. Συνολικά, το μερίδιο αγοράς των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκε από 8,9% σε 8,2% τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.

Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Σεπτέμβριο 2023, η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ αυξήθηκε κατά 5,5%, αν και το μερίδιο αγοράς μειώθηκε από 35,3% σε 34,1% σε σύγκριση με τον περυσινό Σεπτέμβριο. Η αύξηση πωλήσεων στις μεγαλύτερες αγορές της Ένωσης – Ιταλία (+32,2%), Γερμανία (+9,1%), Ισπανία (+3,2%) και Γαλλία (+1,4%)– συνέβαλε σε μεγάλο βαθμό στο αποτέλεσμα.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ της ΕΕ συνέχισε να μειώνεται τον Σεπτέμβριο (-12,5%), παρ’ όλη την ανάπτυξη στη Γερμανία (+4,6%) και οι πωλήσεις στις περισσότερες άλλες αγορές της Ένωσης υποχώρησαν. Τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα έχουν πλέον μερίδιο αγοράς 12,7%, από 15,9% τον περυσινό Σεπτέμβριο.

Ταξινομήσεις αυτοκινήτων ανά μάρκα, στην ΕΕ τον Σεπτέμβριο 2023

Όμιλοι και μάρκες

Πρώτος όμιλος στην Ευρώπη το Volkswagen Group με το 1/4 της αγοράς και αύξηση πωλήσεων 13,6% τον Σεπτέμβριο και 23% συνολικά το έτος. Ακολουθεί η Stellantis με 17,2% της αγοράς τον Σεπτέμβριο (17,1% το 9μηνο) και 15% αύξηση πωλήσεων. Τρίτο στην κατάταξη το Renault Group, που αύξησε τις πωλήσεις του κατά 7,4% με 8,8% της αγοράς τον Σεπτέμβριο και 9,6% το 9μηνο. Ο όμιλος Hyundai με 8,8% της αγοράς συνολικά είχε 1,9% αύξηση τον Σεπτέμβριο. 11,4% αύξηση παρουσίασε τον Σεπτέμβριο η Toyota, με 7% της αγοράς (6,9% το 9μηνο). Στην έκτη θέση το BMW Group που αύξησε τις πωλήσεις του κατά 11,1% με 6,7% μερίδιο Σεπτεμβρίου και 6,8% 9μηνου. Ακολουθεί η Mercedes-Benz με 6% (5,4% το 9μηνο) και 18,9% αύξηση. Η Ford μείωσε τις πωλήσεις της τον περασμένο μήνα (-7,2%) αυξάνοντας πάντως του 9μηνου (+5,4%) με μερίδιο αγοράς 4,3% και 4,2% αντίστοιχα.

Στην 9η θέση η Tesla, που μείωσε τις πωλήσεις της κατά 19,2% τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας πάντως συνολική αύξηση 95,2% το 2023, με μερίδιο 2,9% και 2,8% αντίστοιχα. Η Nissan αύξησε κατά 17,7% τις πωλήσεις Σεπτεμβρίου με 2,8% της αγοράς (2,3% το 9μηνο). Η Volvo Cars πέτυχε σημαντική αύξηση τον Σεπτέμβριο (+26,7%) με μερίδιο 2,1% συνολικά. Μεγάλη αύξηση κατέγραψε η Suzuki (+53,2%) με 1,7% της αγοράς τον Σεπτέμβριο και 1,4% το 9μηνο. Αύξηση 9,6% και για τη Mazda τον περασμένο μήνα, με 1,7% μερίδιο και 1,4% το 9μηνο. Σημαντική και η αύξηση του Jaguar Land Rover Group με 21,4% (που οφείλεται στην αύξηση 25,2% της Land Rover) τον Σεπτέμβριο και 1,3% της αγοράς, με 1,1% το 9μηνο. Honda και Mitsubishi στο τέλος της κατάταξης μείωσαν τις πωλήσεις τους και 3,4% και 1,1% αντίστοιχα, με μερίδιο 0,6% και 0,3%.

Στις μάρκες η πρώτη δεκάδα διαμορφώνεται τον Σεπτέμβριο ως εξής: Volkswagen με 9,9% μερίδιο αγοράς, Toyota 6,4%, Mercedes 5,8%, Audi 5,5%, BMW 5,3%, Renault 5,1%, Skoda 5,0%, Peugeot 4,9%, Kia 4,9% και Ford 4,3%.

Στο σύνολο της περιόδου Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου η εικόνα είναι διαφορετική: Volkswagen με 10,6% της αγοράς και ακολουθούν κατά σειρά οι, Toyota με 6,4%, Audi με 5,7%, BMW με 5,4%, Skoda με 5,2%, Renault με 5,2%, Peugeot με 5,2%, Mercedes με 5,2%, Kia με 4,6% και Dacia με 4,3%.

Προηγούμενο άρθροΗ Nissan εντάσσεται στην ACEA από το 2024
Επόμενο άρθροRenault Group: Αύξηση εσόδων 21% το 9μηνο 2023