Η μάρκα Renault εισέρχεται σε νέα εποχή και λανσάρει το δικό της «Νέο Κύμα». Στο πλαίσιο αυτό η εταιρεία παρουσίασε το Αρχέτυπο Renault 5, δείχνοντας τι σημαίνει Renaulution όταν πρόκειται για προϊόν.

Η μάρκα Renault εισέρχεται σε νέα εποχή και λανσάρει το δικό της «Νέο Κύμα», με τη μετατροπή της σε μάρκα τεχνολογίας, υπηρεσιών και καθαρής ενέργειας.

Μέχρι το 2025 η Renault θα λανσάρει 14 βασικά οχήματα. Τα επτά θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και τα άλλα επτά θα είναι κατηγορίας C / D. Όλα τα νέα μοντέλα θα διαθέτουν ηλεκτρική ή υβριδική έκδοση.

Κατά την παρουσίαση του στρατηγικού προγράμματος Renaulution του Groupe Renault, η Renault αποκάλυψε τη στρατηγική της των επόμενων πέντε ετών και πέραν. Με τη Renaulution, η Renault ενστερνίζεται τις αλλαγές της αγοράς αυτοκινήτων. Με το “Νέο Κύμα”, θέλει να φέρει τον εκσυγχρονισμό στην αυτοκινητοβιομηχανία ως μάρκα τεχνολογίας, υπηρεσιών και καθαρής ενέργειας. Η Renault θέλει να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην ενεργειακή μετάβαση μέσω λύσεων ηλεκτροκίνησης και υδρογόνου, προσφέροντας το πιο οικολογικό μείγμα έως το 2025.

Όσον αφορά στην τεχνολογία, η Renault θα αξιοποιήσει το «Software République», ένα ανοιχτό οικοσύστημα λογισμικού, δεδομένων, ασφάλειας κυβερνοχώρου και μικροηλεκτρονικής. Αυτό θα τροφοδοτήσει τη γκάμα της Renault με συνδεδεμένες υπηρεσίες. Η προστιθέμενη αξία θα προέλθει από την καλύτερη κατανομή μείγματος υπέρ της κατηγορίας C, την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής και νέων επιχειρηματικών ευκαιριών.

Τα επιχειρήματα για το “Νέο Κύμα” της Renault

“Η καινοτομία βρίσκεται στο επίκεντρο της Renault επί 120 χρόνια”, επισημαίνει η ανακοίνωση της εταιρείας. “Η μάρκα διαθέτει ισχυρά πλεονεκτήματα που τεκμηριώνουν τη φιλοδοξία της να καταστεί το «Νέο Κύμα». Η Renault είναι ηγέτις στην ευρωπαϊκή αγορά EV με πάνω από 10 χρόνια εμπειρίας στην ηλεκτρική κινητικότητα και τις υπηρεσίες και πωλήσεις άνω των 300.000 οχημάτων. Η Renault εφηύρε επίσης την E-TECH, μια υβριδική τεχνολογία με περισσότερα από 150 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, αντλώντας από την εμπειρία της στην ηλεκτροκίνηση και τα μοντέλα της F. Το Εργοστάσιο Λογισμικού συγκεντρώνει περισσότερους από 1000 εξειδικευμένους μηχανικούς λογισμικού, δεδομένων και cloud, που σύντομα θα αυξηθούν. Ένας μοναδικός βιομηχανικός χώρος, το Flins Re-Factory, είναι το πρώτο εργοστάσιο κυκλικής οικονομίας κινητικότητας στην Ευρώπη και ενσωματώνει τη νεωτερικότητα της Renault. Αλλά όλα αυτά είναι μόνον η αρχή…”

“Στη Renault, καλωσορίζουμε την ανατροπή και δημιουργούμε το δικό μας «Νέο Κύμα». Πρόκειται για εκσυγχρονισμό της αυτοκινητοβιομηχανίας” επισήμανε ο Luca de Meo, CEO του Groupe Renault. “Θα εξελιχθούμε σε μια ενεργειακή μάρκα, ενισχύοντας την ηγετική μας θέση στα EV με το έργο Electro Pole και επενδύοντας στο υδρογόνο, με στόχο την επίτευξη του πιο πράσινου μείγματος στην Ευρώπη έως το 2025. Θα καταστούμε επίσης μάρκα τεχνολογίας, μέσω ίδιας καινοτομίας και μέσω του Software République, ένα ανοιχτό οικοσύστημα ανάπτυξης ευρωπαϊκής εμπειρογνωμοσύνης σε βασικούς τομείς, όπως τα δεδομένα ή η ασφάλεια του κυβερνοχώρου. Αυτό θα μας προσδώσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ως μάρκας υπηρεσιών, με συνδεδεμένες υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας, εντός και εκτός οχήματος. Και αυτό το όραμα νεωτερικότητας, το επιτυγχάνουμε στη Γαλλία. Επειδή ως μάρκα, γνωρίζουμε πως η ψυχή και η δύναμή μας βρίσκονται στις ρίζες μας. Το νέο R5 είναι το Nέο Κύμα: συνδέεται στενά με την ιστορία του, αλλά, παράλληλα, στοιχειοθετεί το μέλλον, καθιστώντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δημοφιλή”.

Τρεις τομείς ανταγωνιστικότητας

Η Renault θα εξελιχθεί σε:

  1. μια μάρκα τεχνολογίας, με προσέγγιση οικοσυστήματος που στοχεύει στη δημιουργία κορυφαίων κατασκευαστών και προμηθευτών κινητικότητας επόμενης γενιάς. Αυτό το οικοσύστημα που ονομάζεται «Software République» θα επιτρέψει στη Renault, σε άλλα ιδρυτικά μέλη και σε μελλοντικούς συνεργάτες να αναπτύξουν συντονισμένη εμπειρογνωμοσύνη, να δημιουργήσουν ευρωπαϊκή τεχνογνωσία και να υπερασπιστούν την κυριαρχία της μάρκας σε βασικές τεχνολογίες, από τα μεγάλα δεδομένα έως τα ηλεκτρονικά. Θα επιτρέψει επίσης στη Renault να εξοπλίσει τα οχήματά της με κορυφαία συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και ασφάλειας κυβερνοχώρου.
  2. μια μάρκα υπηρεσιών, που θα προσφέρει την καλύτερη συνδεσιμότητα και υπηρεσίες υψηλής τεχνολογίας ενσωματωμένες εγγενώς στα οχήματα της. Το 2022, η Renault θα παρουσιάσει το My Link, ένα νέο σύστημα ψυχαγωγίας με Google Built-in. Η Renault θα είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που θα προσφέρει υπηρεσίες Google σε αυτοκίνητα μαζικής αγοράς. Όντας καθημερινά εξυπνότερα, τα οχήματά της θα κερδίσουν αξία με την πάροδο του χρόνου. Θα ζούν επίσης περισσότερο. Επιπλέον, η Renault θα προσπαθήσει να σπάσει τον καταναλωτικό κύκλο και να δημιουργήσει αξία μέχρι το τέλος του κύκλου ζωής των οχημάτων, χάρη στο Re-Factory του Flins (Γαλλία). Το εργοστάσιο θα ανακαινίσει περισσότερα από 100.000 μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ετησίως, θα επαναφέρει σε νέες χρήσεις τα Diesel LCV και θα τα μετατρέπει σε βιοαέριο και αμιγώς EV. Η Renault διαθέτει επίσης ένα σαφές πλεονέκτημα όσον αφορά στη δεύτερη ζωή και το τέλος διάρκειας ζωής μπαταριών. Ο έλεγχος αυτών των τμημάτων της αλυσίδας αξίας μπορεί να δημιουργήσει νέες δραστηριότητες και αξία.
  3. μια μάρκα καθαρής ενέργειας, ηγέτιδας στην ενεργειακή μετάβαση. Ανταγωνιζόμενη ηγέτες των υβριδικών αγορών χάρη στην επαναστατική τεχνολογία E-TECH, η Renault θα διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά ηλεκτρικών προϊόντων με νέες οικογένειες προϊόντων βάσει των δύο ειδικών ηλεκτρικών πλατφορμών CMF-EV και CMF-B EV. Η εταιρεία θα προσφέρει επίσης έτοιμες ολοκληρωμένες λύσεις υδρογόνου για LCV. Στόχος είναι η επίτευξη του πιο πράσινου μείγματος στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όσον αφορά στην γκάμα, η Renault θα διπλασιάσει την απόδοση, τόσο της ηλεκτροκίνησης, όσο και του μείγματος. Μια αναδιάταξη της γκάμας θα βοηθήσει την επανάκτηση της πρωτοπορίας στην κατηγορία C, υποστηρίζοντας παράλληλα την ηγετική της θέση στην κατηγορία Β. Έως το 2025 θα κυκλοφορήσουν 14 μοντέλα (7 ηλεκτρικά και 7 κατηγορίας C/D), φιλοδοξώντας οι ανώτερες κατηγορίες να αντιπροσωπεύουν το 45% των πωλήσεων τον ίδιο χρόνο.

Αρχέτυπο Renault 5: Η αναγέννηση ενός αυτοκινήτου-συμβόλου, πιο σύγχρονου από ποτέ

Η ψυχή μιας μάρκας βρίσκεται στις ρίζες της. Χωρίς παρελθοντολογία, πρέπει να επανασυνδεθεί με αυτές και να αντλήσει έμπνευση για να εντοπίσει το πνεύμα των ένδοξων εποχών. Αυτός είναι ο ρόλος του Αρχέτυπου Renault 5, να δείξει πως η Renault θα εκδημοκρατίσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη με μια σύγχρονη προσέγγιση δημοφιλούς και ουσιώδους αυτοκινήτου. Το αρχέτυπο Renault 5 είναι ένα χαριτωμένο, μικρό αυτοκίνητο πόλης, που επαναφέρει μία από τις διαχρονικές επιτυχίες της Renault στο μέλλον με μια σύγχρονη, 100% ηλεκτρική μορφή, διατηρώντας τη διασκεδαστική, σκανδαλιάρικη πλευρά του. Η σχεδιαστική ομάδα του Gilles Vidal εμπνεύστηκε από ένα παγκοσμίου φήμης μοντέλο-σύμβολο από το παρελθόν της Renault, το R5. Το αρχέτυπο Renault 5 διατηρεί κάποια έντονα χαρακτηριστικά του πρωτότυπου σχεδιασμού. Η σύγχρονη προσέγγιση είναι εμφανής στα επιλεγμένα φινιρίσματα και υλικά, τα οποία είναι εμπνευσμένα από τους κλάδους των ηλεκτρονικών, των επίπλων και των σπορ.

Ο σχεδιασμός του Αρχέτυπου Renault 5 βασίζεται στο R5, μοντέλο-σύμβολο της κληρονομιάς μας. Αυτό το αρχέτυπο απλώς ενσωματώνει τη νεωτερικότητα, είναι ένα όχημα της εποχής του: αστικό, ηλεκτρικό, ελκυστικό.

Το R5 και ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault

Σημειώνει ο Gilles Vidal, Διευθυντής Σχεδιασμού της Renault: “Το R5 είναι άμεσα αναγνωρίσιμο, αλλά χάρη στη σύγχρονη επεξεργασία γραμμών και επίπεδων επιφανειών με φουτουριστικές λεπτομέρειες (φώτα, εμπρόσθια όψη…), το αποτέλεσμα είναι απολύτως στο πνεύμα της σύγχρονης εποχής. Τα στυλιστικά στοιχεία που ελήφθησαν από τον πρωτότυπο σχεδιασμό, με σύγχρονο τρόπο, κρύβουν πολύ σύγχρονες λειτουργίες: η είσοδος αέρα του καπό κρύβει την θύρα φόρτισης, τα πίσω φώτα σχηματίζουν αεροτομές και τα φώτα ομίχλης στον προφυλακτήρα είναι και φώτα πορείας ημέρας”.

“Υπάρχει ακόμα και αναφορά στο πρωτότυπο «5» στην πλαϊνή σχάρα, στους τροχούς και στο πίσω λογότυπο. Το εμπρόσθιο τμήμα και η υφασμάτινη οροφή που προέρχεται από τον κλάδο του επίπλου, αντανακλούν «γαλλική γοητεία», μια νότα σκανδαλιάς, έναν χαρακτήρα που σκλαβώνει την καρδιά. Το μπροστινό και το πίσω λογότυπο ανάβουν, δίνοντας ζωή στο αυτοκίνητο. Η γαλλική σημαία στους καθρέφτες υπογραμμίζει το «invented in France» του οχήματος, τα φώτα των προσκεφάλων και το όνομα που εμφανίζεται στη μικρή διάφανη οθόνη του ταμπλό, σας προσκαλούν για μια βόλτα”.

 

Προηγούμενο άρθροΟ Dan Boiangiu επικεφαλής IBO της Arval
Επόμενο άρθροΗ αυτοκίνηση στην ψηφιακή CES 2021