Wolfgang Reinhold, πρόεδρος της CARA (αριστερά), Sebastian Fuchs, Διευθύνων Σύμβουλος, Manheim and RMS Automotive Continental Europe, Cox Automotive Europe (δεξιά)

Ως συνήθως, το Fleet Europe Summit περιλαμβάνει το Remarketing Forum περί επανάχρησης οχημάτων μετά την πρώτη τους ζωή, μια πρακτική μεταξύ επιστήμης, τέχνης και ταλέντου, που κάποιες φορές προσομοιάζει με αλχημεία. Αυτό που διαπίστωσε το Remarketing Forum 2020 είναι πως όσοι ψηφιοποιήθηκαν κέρδισαν!

Η ανακοίνωση του Wolfgang Reinhold, της CARA Academy, που θα αρχίσει να εκπαιδεύει επαγγελματίες remarketing από το επόμενο έτος, έκανε αίσθηση: «Όταν ξεκίνησα σε αυτόν τον τομέα το 1980, κανείς δεν έδωσε ιδιαίτερη προσοχή. Αλλά σήμερα, το remarketing είναι πολύ σημαντικό. Γι ‘αυτό χρειαζόμαστε το καλύτερο δυναμικό”. Το Remarketing Forum ήταν μια ημέρα με αναλύσεις ειδικών – περί αποθεμάτων, υπολειμματικές τιμές ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναψυχής και διάρκειας ζωής μπαταριών.

Περιορισμός λόγω αποθέματος

Αλλά δεν υπάρχει κανένα μυστήριο στο remarketing. Όπως όλες οι άλλες πτυχές κινητικότητας, καθίσταται όλο και πιο ψηφιακό και πλούσιο σε δεδομένα και ανοικτό σε βελτιώσεις, όταν κάποιος επιθυμεί να εμβαθύνει.

Αυτό έπραξε ο Andy Shields. Ο Global Business Director της INDICATA κατέδειξε πώς μια προσεκτική εξέταση των στοιχείων πωλήσεων αποκαλύπτει βαθύτερα θέματα πέραν του προφανούς. “Οι όγκοι πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων περιορίζονται κυρίως λόγω αποθέματος, παρά λόγω ζήτησης.” Και αυτό πρόκειται να αλλάξει: “Η βασική πρόκληση για τους remarketers σήμερα είναι ότι η έλλειψη αποθεμάτων αρχίζει να υποχωρεί. Παράλληλα, η ζήτηση μειώνεται λόγω του δεύτερου απαγορευτικού που ισχύει σε πολλές χώρες. Ο συνδυασμός των δύο αυτών παραγόντων αυξάνουν την πίεση στις τιμές. Γιατί τελικά, αυτές οι τιμές είναι αποτέλεσμα προσφοράς και ζήτησης”.

Χάσμα TCO 5000 ευρώ

Τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) αποτελούν ένα όλο και πιο σημαντικό κομμάτι της αγοράς, αλλά υπάρχει μια ενδιαφέρουσα – και εξοργιστική – διαφορά δυναμικής στην αγορά μεταξύ καινούργιων και μεταχειρισμένων οχημάτων.

Όπως επεσήμανε ο Dirk-Marco Adams, Διευθυντής Πωλήσεων της Autovista, «χρειάζονται περισσότερες ημέρες για να πουληθεί ένα μεταχειρισμένο EV από ό,τι ένα μεταχειρισμένο ICE (όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης), άρα δεν υπάρχει ζήτηση. Χωρίς κυβερνητικά κίνητρα υπάρχει μια διαφορά TCO 5000 ευρώ μεταξύ EV και ICE. Ενώ το TCO των EV θα βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου, προς το παρόν αυτή η διαφορά δεν καλύπτεται”.

Ο Roland Gagel, Senior VP Automotive της TÜV Süd, επεσήμανε ένα άλλο πρόβλημα με τους κινητήρες: “Η κρίση του ντίζελ απελευθέρωσε τις κανονιστικές ρυθμίσεις. Οι κανονισμοί θα αυξήσουν κατακόρυφα το κόστος παραγωγής οχημάτων. Θα πληγούν ιδιαιτέρως οι κατηγορίες Α και Β κατ΄αρχάς. Έτσι θα εξαλειφθούν οι πετρελαιοκινητήρες και ίσως και οι βενζινοκινητήρες”.

1,5 εκατομμύριο οχήματα

Αλλά δεν ορίζουν μόνον οι κινητήρες το μέλλον του κλάδου remarketing. Ο Marc Odinius, CEO της Dataforce, επεσήμανε το ισοδύναμο του remarketing για τη δημογραφική διαφορά που προήλθε από την σύγκρουση: “Όταν εξετάζουμε διαφορετικά στοιχεία, βλέπουμε πως τα ενοικιαζόμενα και τα προς επίδειξη αυτοκίνητα δεν τα πάνε καλά. Αυτό σημαίνει πως δεν πρόκειται να βρούμε πολλά νέα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα στην αγορά το 2021, επειδή φέτος δεν υπάρχουν. Μιλάμε για 1,5 εκατομμύριο οχήματα, περίπου”.

Ένα από τα θέματα του remarketing που πρέπει να μας απασχολεί είναι η υπολειμματική αξία των μπαταριών EV.

Ο Christoph Engelskirchen, Chief Economist του Autovista Group, επεσήμανε την ανάγκη να δοθεί προσοχή σε αυτό το θέμα: “Υπάρχει ένας φαύλος κύκλος στη δραστηριότητα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων: η κακή ποιότητα δημιουργείται όταν δεν αναγνωρίζεται το έργο καθιέρωσης υψηλής ποιότητας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι σημαντικό να υπάρχουν σήματα, όπως οι αξιολογήσεις ποιότητας με αστέρια”.

Online εμπειρία

Όπως και σε άλλους κλάδους, η πανδημία επιτάχυνε την ψηφιοποίηση του remarketing. “Ένας στους τρεις καταναλωτές εξετάζει πλέον το ενδεχόμενο αγοράς αυτοκινήτου διαδικτυακά, κάτι που συμβαίνει συχνότερα και πολύ πιο γρήγορα από ό,τι θα περίμενε κανείς”, δήλωσε ο Grainne van Berkum, COO της CarNext.com.

Η Sonia Geay, Επικεφαλής International Business Development της Stampyt, περιέγραψε το μέγεθος της πρόκλησης: “Κάθε εταιρεία πιστεύει πως προσφέρει μια ικανοποιητική διαδικτυακή εμπειρία, αλλά η έρευνα δείχνει ότι το 87% των διαδικτυακών αγοραστών αναφέρει πως η εμπειρία τους δεν είναι αρκετά διαφανής”.

Το απόγευμα, διάφορες ξεχωριστές συνεδρίες προσέφεραν στους εκατοντάδες συμμετέχοντες του Remarketing Forum εξειδικευμένα θέματα – αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι το remarketing αποτελεί ένα περίπλοκο πεδίο, που μπορεί να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στον κλάδο – τώρα περισσότερο από ποτέ. Ωστόσο, όπως είπε ο Sebastian Fuchs, Διευθύνων Σύμβουλος της Manheim και RMS Automotive Continental Europe, της Cox Automotive Europe: “Ο Covid-19 ήταν σαν έγχυση καυσίμων πυραύλου για τον κλάδο remarketing. Όσοι ψηφιοποιήθηκαν κατά το πρώτο απαγορευτικό τώρα κατά το δεύτερο ευδοκιμούν”.

Δείτε εδώ το Remarketing Forum 

Προηγούμενο άρθρο14 Hyundai ΚΟΝΑ Electric για τον στόλο του ΑΔΜΗΕ
Επόμενο άρθροIFMI masterclass, για αρχάριους ή έμπειρους fleet managers