Ο κλάδος βραχυπρόθεσων ενοικιάσεων αυτοκινήτου – RAC – υπέστη σοβαρές επιπτώσεις από την αρχή της πανδημίας. Η Dataforce εξετάζει πώς διαμορφώνεται η κατάσταση το 2021.

Ο αναλυτής Richard Worrow, της Dataforce, εξετάζει σε τι κατάσταση βρίσκεται ο πλέον καταπονημένος κλάδος, όσον αφορά στο ποσοστό συρρίκνωσής του το 2021. Επικεντρώνεται σε τρεις αγορές, εστιάζοντας σε συγκεκριμένες περιοχές, όπου ο τουρισμός έχει υψηλό οικονομικό αντίκτυπο, για να διαπιστώσει πώς επανακάμπτει η αγορά RAC και πώς ο κλάδος αξιοποιεί τις τελευταίες τάσεις τύπων καυσίμου.

Οι τρεις αγορές είναι η Ισπανία, η Ιταλία και η Γερμανία. Γιατί η Γερμανία; Όσον αφορά στην αγορά βραχυπρόθεσμης ενοικίασης RAC, δεν υπάρχει χώρα στην Ευρώπη με περισσότερες ταξινομήσεις από τη Γερμανία. Το 2020, η Γερμανία ταξινόμησε λίγο λιγότερα από 300.000 επιβατικά οχήματα, παρόλα τα προβλήματα που υπήρξαν και αυτό ήταν υπερδιπλάσιο του όγκου της επόμενης χώρας, της Γαλλίας, όσον αφορά στις ταξινομήσεις RAC. Αν και οι επιπτώσεις του COVID-19 επέφεραν μείωση πάνω από 30% έναντι του 2019.

Οι ταξινομήσεις ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων στην Ισπανία και την Ιταλία έχουν πιο έντονη εποχικότητα από τη Γερμανία, εν μέρει λόγω της ροής τουριστών τους καλοκαιρινούς μήνες. Από το 2016 έως το 2019 παρατηρείται πως το 77,9% και το 78,3% των ταξινομήσεων RAC στην Ισπανία και την Ιταλία, αντίστοιχα, πραγματοποιούνται τους πρώτους έξι μήνες. Λαμβάνοντας το 2019 ως βάση, η ισπανική αγορά (ελαφρώς μεγαλύτερη από την ιταλική) σημείωσε σχεδόν 250.000 ταξινομήσεις, ενώ στην Ιταλία σημειώθηκαν πάνω από 175.000. Στα τέλη του 2020 παρατηρείται μείωση στην Ιταλία κατά 50,8%, έναντι του 2019 και η Ισπανία συρρικνώθηκε κατά 59,7%.

Οι ταξινομήσεις του κλάδου RAC το 2021

Ποια είναι λοιπόν η κατάσταση της αγοράς το 2021; Δεδομένου ότι η εποχικότητα στην Ισπανία και την Ιταλία επιφέρει μεγάλο ποσοστό ταξινομήσεων RAC το Α΄εξάμηνο, αυτό ίσως αποτελεί καλό μέτρο σύγκρισης για την ανάκαμψη. Το 2021 έναντι του 2020, σε ετήσια βάση στην ισπανική αγορά, παρουσιάζει αύξηση κατά 98,8%, που ισοδυναμεί με περισσότερες από 55.000 ταξινομήσεις. Ακολουθεί η Ιταλία, αλλά, παρότι ήδη παρουσιάζει αύξηση κατά 21,9%, ο ρυθμός ανάκαμψης εξακολουθεί να αυξάνεται. Η Γερμανία αυξάνεται επίσης κατά 20,2%. Με μικρότερη εποχικότητα από την ισπανική ή ιταλική αγορά και με μικρότερες επιπτώσεις το 2020, εμφανίζει τη μικρότερη συνολικά μείωση όγκου, σε ετήσια βάση, μεταξύ 2021 και 2019. Πρέπει να υπογραμμιστεί πως μεγάλο μέρος της αγοράς RAC/STR της Γερμανίας είναι αποτέλεσμα άλλων οικονομικών παραγόντων, εκτός τουρισμού ή (παρόλο που επηρεάζεται) επαγγελματικών ταξιδίων.

Ερευνήθηκαν τα στοιχεία της Σαρδηνίας και της Σικελίας, καθώς και των Καναρίων Νήσων για να διαπιστωθεί η κατάσταση σε αυτούς τους τουριστικούς χώρους και οι ταξινομήσεις παρουσιάζουν πιο καλή εικόνα από το 2020. Τα Ιταλικά Νησιά παρουσιάζουν αύξηση κατά 109,8% το 2021 έναντι του 2020, σε ετήσια βάση και φαίνεται ότι έχουν αυξηθεί και οι πιθανότητες ενοικίασης αυτοκινήτων υβριδικών, PHEV ή ηλεκτρικών. Υπάρχουν περισσότερες ταξινομήσεις το 2021, σε ετήσια βάση, από ό,τι και τα δύο προηγούμενα έτη 2019 και 2020, από κοινού!

Οι Κανάριοι Νήσοι, σύμφωνα με την αγορά RAC του συνόλου της Ισπανίας, σημειώνουν επίσης καλά αποτελέσματα. Με αύξηση 86,3% το διάστημα Ιανουαρλιου – Ιουνίου 2021, τα νησιά του Ατλαντικού κάνουν ό,τι μπορούν όσον αφορά στη μείωση εκπομπών CO2. Το 2021, τα PHEV καταγράφουν τριπλές ταξινομήσεις έναντι του 2020 και τα υβριδικά και ηλεκτρικά παρουσιάζουν αύξηση 52,5% και 68,3% αντίστοιχα.

Προηγούμενο άρθροΚΥΑ για συνεργεία ηλεκτροκίνητων οχημάτων
Επόμενο άρθροΙ.Ο.ΑΣ.: Υποδοχή στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών με συμβουλές