Qashqai: τεχνολογία αλουμινίου χαμηλού βάρους

Το νέο Qashqai της Nissan λανσάρει την τεχνολογία αλουμινίου χαμηλού βάρους στην Ευρώπη για αποτελεσματική και βιώσιμη χρήση των πόρων.

Το νέο Qashqai, θα είναι το πρώτο μοντέλο της Nissan που κατασκευάζεται  στην Ευρώπη χρησιμοποιώντας σημαντικό αριθμό πάνελ αλουμινίου χαμηλού βάρους.

Το καπό, οι πόρτες και τα μπροστινά φτερά είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου, γεγονός που καθιστά το αμάξωμα του νέου Qashqai  ελαφρύτερο κατά 60 κιλά. Αυτό βελτιώνει την αποδοτικότητα και συνεπώς συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών. Επιπλέον, συμβάλλει στην προσαρμογή περισσότερης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του “εξηλεκτρισμένου” κινητήριου συνόλου του οχήματος.

Η παραγωγή αλουμινίου στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, περιλαμβάνει τη 2η πολύ μεγάλη γραμμή πρέσας που λειτούργησε  πέρυσι και τον κυκλώνα, μια εγκατάσταση ανακύκλωσης που τροφοδοτεί την γραμμή παραγωγής με 150km σκραπ την ώρα και μπορεί να χειριστεί περισσότερους από επτά τόνους μετάλλων ανά ώρα, εξασφαλίζοντας λιγότερα απόβλητα και πιο “πράσινη” διαδικασία παραγωγής.

Καθώς τα καπό και οι πόρτες σχηματοποιούνται, το σκραπ  τεμαχίζεται και εξάγεται, διαχωρίζοντας τις ποιότητες του αλουμινίου. Ο διαχωρισμός διασφαλίζει ότι η Nissan μπορεί να επιστρέψει σκραπ υψηλής ποιότητας σε προμηθευτές για να το μετατρέψουν σε φύλλα κράματος αλουμινίου.

Αυτό το σύστημα “εσωτερικής” ανακύκλωσης  μειώνει τα απόβλητα και τις εκπομπές CO2, συμβάλλοντας στον στόχο της Nissan για ουδετερότητα άνθρακα στις δραστηριότητες και τον κύκλο ζωής των προϊόντων της έως το 2050.

Η ανακύκλωση σκραπ αλουμινίου εξοικονομεί περισσότερο από το 90% της ενέργειας που απαιτείται για τη δημιουργία συγκρίσιμης ποσότητας από πρώτες ύλες.

Ο Αντιπρόεδρος Παραγωγής, Alan Johnson της Nissan Motor Manufacturing UK, δήλωσε: “Συνεχίζουμε να αναζητούμε τρόπους για να κάνουμε τόσο τα οχήματά μας όσο και τη διαδικασία κατασκευής  πιο βιώσιμη. Η χρήση ελαφρού αλουμινίου στο νέο Qashqai είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα”.

Το νέο Qashqai ακολουθεί το νέο Rogue που πωλείται στη Βόρεια Αμερική, ως το δεύτερο παγκόσμιο μοντέλο για τη Nissan που διαθέτει εξαρτήματα αλουμινίου που παράγονται με τη διαδικασία “εσωτερικής” ανακύκλωσης κλειστού βρόχου. Η Nissan σκέφτεται να επεκτείνει την εφαρμογή αυτής της διαδικασίας σε μελλοντικά μοντέλα, καθώς  και σε άλλα εργοστάσια.

“Συνεχίζουμε να βελτιώνουμε την αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα των κατασκευαστικών εργασιών μας και το Sunderland θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην εκπλήρωση της δέσμευσης της εταιρείας για ουδετερότητα άνθρακα”, δήλωσε ο κ. Johnson.

Πρόγραμμα Nissan Green 2022

Στο πλαίσιο του προγράμματος Nissan Green 2022, η Nissan στοχεύει να αντικαταστήσει το 30% των πρώτων υλών που χρησιμοποιούνται σε αυτοκίνητα που θα  κατασκευαστούν το 2022, με υλικά που δεν βασίζονται σε νέους πόρους. Για να επιτευχθεί αυτό, η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει ανακυκλωμένα υλικά και θα αναπτύξει βιοϋλικά, με δραστηριότητες ανακύκλωσης τόσο στους προμηθευτές της όσο και εσωτερικά ενώ θα επιδιώξει να μειώσει το βάρος των αμαξωμάτων των αυτοκινήτων της.

Η Nissan θα συνεχίσει να προωθεί την αποτελεσματική και βιώσιμη χρήση των πόρων, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης ανανεώσιμων πόρων και ανακυκλώσιμων υλικών.

 

 

Προηγούμενο άρθροΞεκίνησε η διάθεση του Škoda ENYAQ iV στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροΗ ΕΕ για κάθετες συμφωνίες στην αυτοκινητοβιομηχανία