Τον Ιανουάριο του 2020, οι ταξινομήσεις επαγγελματικών οχημάτων μειώθηκαν κατά 11,5% στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Με εξαίρεση τα λεωφορεία, η ζήτηση μειώθηκε σε όλες τις κατηγορίες.

Η επιβράδυνση των πωλήσεων φορτηγών – που αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% της ζήτησης επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ – είχε σημαντικό αντίκτυπο στη συνολική απόδοση. Και οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον Ιανουάριο, ενώ η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη υποχώρηση (-19,3%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-9,1%), τη Γερμανία (-7,6%) και την Ιταλία (-2,9%). Και στην Ελλάδα η ζήτηση υποχώρησε κατά -1,5%.

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Κατά τον πρώτο μήνα του 2020, οι ταξινομήσεις των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων υποχώρησαν πάλι (-10,2%) μετά την αύξηση που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής συνέβαλαν στη μείωση αυτή: Ισπανία (-20,2%), Γαλλία (-9,2%), Γερμανία (-3,0%) και Ιταλία (-2,4%). Η Ελλάδα κατέγραψε επίσης μείωση κατά -2%.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16 τόνων και άνω

Τον Ιανουάριο του 2020, ο τομέας των βαρέων φορτηγών συνέχισε την καθοδική πορεία που άρχισε από τον Αύγουστο (μετά την εισαγωγή των νέων κανονισμών για τον έξυπνο ταχογράφο). Ως αποτέλεσμα, η ζήτηση για νέα βαρέα φορτηγά μειώθηκε κατά 21,7% τον πρώτο μήνα του έτους. Και οι τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ σημείωσαν πτώση τον Ιανουάριο, ενώ οι περισσότερες χώρες υπέστησαν διψήφιες απώλειες, όπως η Γερμανία (-26,0%), η Ισπανία (-15,9%) και η Γαλλία (-14,2%). Αντίθετα η χώρα μας παρουσίασε αύξηση +95,7%, αφού ταξινομήθηκαν 45 οχήματα, έναντι 23 τον αντίστοιχο περσινό μήνα.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Ο Ιανουάριος ήταν ο έβδομος συνεχής μήνας μειούμενης ζήτησης, αφού οι νέες ταξινομήσεις φορτηγών MHCV στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 19,2%. Αυτό οφείλεται κυρίως στην επιβράδυνση που παρατηρείται στον τομέα των βαρέων φορτηγών, ο οποίος αποτελεί το μεγαλύτερο μέρος της συνολικής ζήτησης φορτηγών. Οι κύριες αγορές της ΕΕ ακολούθησαν αυτή την αρνητική τάση, αφού η Γερμανία (-20,5%), η Ισπανία (-14,9%), η Γαλλία (-12,4%) και η Ιταλία (-9,3%) σημείωσαν πτώση τον πρώτο μήνα του 2020. Και σε αυτή την κατηγορία επαγγελματικών η Ελλάδα παρουσίασε αύξηση της ζήτησης κατά +81,8%, με 60 ταξινομήσεις φέτος έναντι 33 τον περσινό Ιανουάριο.

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Οι ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν τον Ιανουάριο του 2020 στην Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν 4,9% υψηλότερες από ό, τι τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ωστόσο, οι τέσσερις μεγάλες αγορές παρουσίασαν διαφορετικά αποτελέσματα. Η Γαλλία και η Ιταλία σημείωσαν σταθερά αύξηση τον πρώτο μήνα του έτους (+ 27,3% και + 17,0% αντίστοιχα), ενώ η ζήτηση στην Ισπανία μειώθηκε (-3,4%) και παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητη στη Γερμανία (+ 0,5%). Μείωση της ζήτησης κατέγραψε η χώρα μας στα βαρέα λεωφορεία και πούλμαν κατά -33,3%, με 50 ταξινομήσεις φέτος έναντι 75 πέρυσι.

Προηγούμενο άρθροΗ Avance Rent a Car στην ITB Berlin 2020
Επόμενο άρθροΣήμανση ελαστικών: το Συμβούλιο θεσπίζει νέους κανόνες