Πτώση -20,3% στις ταξινομήσεις επαγγελματικών τον Απρίλιο

Τον Απρίλιο του 2022, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 27,1%, με 125.034 μονάδες, καθώς όλες οι κατηγορίες οχημάτων παρουσίασαν μείωση.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACΕA για τις ταξινομήσεις επαγγελματικών τον Απρίλιο, οι τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ υπέστησαν σημαντική πτώση στις ταξινομήσεις επαγγελματικών τον Απρίλιο, συμβάλλοντας στην αρνητική εξέλιξη της περιοχής: Ισπανία (-36,0%), Γερμανία (30,5%), Γαλλία (-28,6%) και Ιταλία (-17,5%). Διψήφια πτώση κατέγραψε και η χώρα μας (-11,5%).

Πτώση -20,3% στις ταξινομήσεις επαγγελματικών τον Απρίλιο

Το τετράμηνο του 2022, οι πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,3%, με το αρνητικό αποτέλεσμα του περασμένου μήνα να μειώνει περαιτέρω τη σωρευτική απόδοση. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής κατέγραψαν διψήφια πτώση. Η Ισπανία σημείωσε τη μεγαλύτερη (-31,8%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-23,6%) και τη Γερμανία (-16,5%). Η Ιταλία κατέγραψε πιο μέτρια πτώση (-7,7%). Και το τετράμηνο η Ελλάδα σημείωσε διψήφια πτώση (-14,6%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Οι ταξινομήσεις νέων βαν στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 30,2% τον Απρίλιο, φτάνοντας συνολικά τις 99.908 μονάδες. Η αρνητική επίδοση σε ολόκληρη την περιοχή αντικατοπτρίστηκε στις τέσσερις μεγάλες αγορές: Ισπανία (-41,0%), Γερμανία (-33,6%), Γαλλία (-31,8%) και Ιταλία (-17,2%). Αντίστοιχη πτώση και στην Ελλάδα (-15,6%).

Το διάστημα Ιανουαρίου – Απριλίου, οι πωλήσεις ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ υποχώρησαν (-23,5%), καθώς οι περισσότερες αγορές κατέγραψαν πτώση. Οι μόνες αγορές στην περιοχή που παρουσίασαν θετικά αποτελέσματα ήταν η Λετονία (+15,9%), η Κύπρος (+5,6%) και η Σλοβακία (+3,9%). Αντίθετα, οι τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ συρρικνώθηκαν, με την Ισπανία να σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση (-37,2%). Κατά 16,8% μειώθηκε η αγορά LCV το τετράμηνο στη χώρα μας.

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) 16t και άνω

Τον περασμένο μήνα, πουλήθηκαν 19.878 νέα βαρέα φορτηγά στην ΕΕ – 10,8% λιγότερα από πέρυσι. Αυτή η εξέλιξη οφείλεται κυρίως στις αδύναμες επιδόσεις που καταγράφηκαν σε ορισμένες από τις μεγαλύτερες αγορές για αυτήν την κατηγορία οχημάτων: Ιταλία (-22,0%), Γερμανία (-18,5%) και Πολωνία (-16,7). Η Ισπανία σημείωσε μέτρια πτώση (-0,5%), ενώ η Γαλλία ήταν η μόνη βασική αγορά που σημείωσε ανάπτυξη (+3,6%). Μεγάλο το ποσοστό αύξησης στην Ελλάδα που υπερδιπλασίασε τις πωλήσεις HCV (+116,7%).

Τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων σε όλη την ΕΕ υποχώρησαν κατά 2,4%, καθώς η αδύναμη επίδοση των δύο τελευταίων μηνών παρέσυρε συνολικά την περιοχή σε αρνητική πορεία. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης κατέγραψαν μικτά αποτελέσματα. Η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν ανάπτυξη (+3,4% και +3,2% αντίστοιχα), ενώ οι ταξινομήσεις νέων βαρέων φορτηγών τόσο στη Γερμανία όσο και στην Ιταλία συρρικνώθηκαν κατά 5,4%. Στις θετικές αγορές και η χώρα μας με 83%.

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ υποχώρησαν (12,6%), μετρώντας 23.308 μονάδες. Με εξαίρεση την Ισπανία (+3,5%), όλες οι μεγάλες αγορές παρουσίασαν αρνητική ανάπτυξη. Η Ιταλία σημείωσε το ασθενέστερο αποτέλεσμα μεταξύ των βασικών αγορών (-20,7%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-20,2%). Η Γαλλία σημείωσε οριακή πτώση (-1,3%). Θετική η Ελλάδα και σε αυτή την κατηγορία (+126,5).

Μέχρι στιγμής το 2022, έχουν ταξινομηθεί 98.239 νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας μείωση 4,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της περιοχής, μόνο η Ισπανία σημείωσε αύξηση (+3,0%). Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη πτώση (-9,1%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (-5,3%) και τη Γαλλία (-1,1%). 237 μονάδες ταξινομήθηκαν συνολικά το 2022 στη χώρα μας (+42,8%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 1,2%, φτάνοντας τις 1.818 μονάδες. Οι επιδόσεις των μεγάλων αγορών της ΕΕ διέφεραν σημαντικά. Η Ισπανία και η Γαλλία σημείωσαν διψήφια ανάπτυξη (+82,5% και +51,8%, αντίστοιχα), ενώ η Γερμανία σημείωσε μεγάλη υποχώρηση (-38,3%) και η Ιταλία σημείωσε μέτρια (-3,7%). Αρνητική και η Ελλάδα (-32,4%).

Την περίοδο Ιανουαρίου – Απριλίου, οι πωλήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν σε όλη την ΕΕ κατέγραψαν ελαφρά πτώση (0,5%). Οι βασικές αγορές της περιοχής παρουσίασαν μικτά αποτελέσματα. Η Ισπανία έκανε άλμα κατά 59,9%, ενώ η Γαλλία σημείωσε πιο μέτρια αύξηση (+4,7%). Η Γερμανία και η Ιταλία, από την άλλη, κατέγραψαν διψήφια πτώση (-16,9% και -13,9% αντίστοιχα). Σημαντική πτώση κατέγραψε η χώρα μας με 60 μονάδες συνολικά από την αρχή του έτους (-35,5%).

 

Προηγούμενο άρθροΗ πρόταση της ΕΕ για το ανανεώσιμο υδρογόνο και η T&E
Επόμενο άρθροΤο ανανεώσιμο υδρογόνο και η Hydrogen Europe