Οι μηχανικοί της Škoda Motorsport συνεργάζονται με την Kreisel Electric, την Baumschlager Rallye&Racing και τη Škoda Αυστρίας, σε ένα καινοτόμο project, το πρωτότυπο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι Škoda RE-X1 Kreisel με μπαταρίες ιόντων λιθίου, βασισμένο στη Škoda FABIA Rally2 evo.

Η Škoda Motorsport, η εξειδικευμένη εταιρεία ηλεκτροκίνησης Kreisel Electric και η Baumschlager Rallye & Racing που υποστηρίζει αγωνιστικές συμμετοχές, μαζί και η Škoda Αυστρίας, συνεργάστηκαν για να αναπτύξουν ένα πρωτοποριακό, πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο ράλι – το Škoda RE-X1 Kreisel.

Βασισμένο σε ένα αμάξωμα Škoda FABIA Rally2 evo, το πρωτότυπο τροφοδοτείται από ένα σύστημα σε τάση 860 V που παρέχει ισχύ που φτάνει 354 PS (260 kW). Το αγωνιστικό πρωτότυπο αυτοκίνητο πήρε ομολογκασιόν από την Αυστριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου AMF (ÖAMTC) και θα ντεμπουτάρει στο Πρωτάθλημα Ράλι της Αυστρίας μέσα στον μήνα!

Η Kreisel Electric είναι η εταιρεία που έχει αναλάβει την προμήθεια της νέας, υβριδικής τεχνολογίας της γενιάς 2022 World Rally Cars για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι της FIA (WRC). Η συνεργασία με τη Škoda Motorsport προέκυψε από την ανάγκη εξέλιξης ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου ράλι. Η επιλογή της Škoda FABIA Rally2 ως αρχική βάση ήταν μονόδρομος, καθώς είναι το πιο επιτυχημένο αυτοκίνητο παγκοσμίως της κατηγορίας Rally2, με περισσότερες από 400 μονάδες να έχουν διατεθεί και πολλές νίκες και τίτλους σε παγκόσμια και εθνικά πρωταθλήματα. Η Škoda Motorsport εξέλιξε το σασί, στο οποίο τοποθετήθηκε το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα της Kreisel. Το ηλεκτρικό πρωτότυπο Škoda RE-X1 Kreisel που προέκυψε, συνδυάζει την καλύτερη τεχνογνωσία από έναν κατασκευαστή κορυφαίων αυτοκινήτων ράλι, με την πρωτοποριακή τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Kreisel.

Ο ηλεκτρικός κινητήρας Kreisel Electric αποδίδει μέγιστη ισχύ 354 PS (260 kW) και μέγιστη ροπή 600 Nm σε σύγκριση με 291 PS (214 kW) και 425 Nm του στάνταρ turbo βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων της Škoda FABIA Rally2 evo. Εκτός από το ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, το υπόλοιπο αυτοκίνητο βασίζεται στη γνωστή Škoda FABIA Rally2 evo με κάποιες τροποποιήσεις, όπως για παράδειγμα στην ανάρτηση, για να υποδεχθεί την μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 52,5 kWh, τάσης 860 Volt. Για βέλτιστη απόδοση, το μπλοκ μπαταρίας τοποθετείται όσο το δυνατόν χαμηλότερα στο πλαίσιο και ψύχεται με υγρό από την Shell E-Fluids. Η Kreisel Electric ανέπτυξε επίσης έναν ειδικό σταθμό φόρτισης, που ονομάζεται CHIMERO με δυνατότητα λειτουργίας έως 200 kW, για χρήση κατά τη διάρκεια των αγώνων.

Το πρώτο πλαίσιο που κατασκευάστηκε από την Škoda Motorsport είναι σε ασφάλτινες προδιαγραφές. Όμως, η Baumschlager Rallye & Racing, έχει ήδη αρχίσει δοκιμές του Škoda RE-X1 Kreisel σε χωμάτινες επιφάνειες, με τον πρώτο αγώνα, στο Πρωτάθλημα Ράλι της Αυστρίας, να είναι προγραμματισμένος μέσα στον Ιούλιο.

Η εξέλιξη και υποστήριξη του Škoda RE-X1 Kreisel από τη Škoda Motorsport, έρχεται λίγες εβδομάδες μετά το λανσάρισμα του Škoda ENYAQ iV, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της μάρκας και υπογραμμίζει τη δέσμευση της Škoda στην ηλεκτρική κινητικότητα.

Προηγούμενο άρθροΠρόσκληση για Υπηρεσία έγκρισης τύπου οχημάτων
Επόμενο άρθροΗ νέα C-Class Sedan και Estate στην Ελλάδα