Πρωτοποριακές εξελίξεις στη χρήση του Ασφαλούς Φάσματος 5,9 GHz -μήκος κύματος στο οποίο λειτουργούν οι τεχνολογίες επικοινωνίας V2X- ανακοίνωσε η Alliance for Automotive Innovation.
Ήταν μια πολυάσχολη περίοδος για την αυτοκινητοβιομηχανία στο θέμα της επικοινωνίας Vehicle-to-Everything (V2X – πλήρης επικοινωνία οχήματος). Πρόσφατα η αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύτηκε να αναπτύξει τουλάχιστον πέντε εκατομμύρια συσκευές Vehicle-to-Everything (V2X) σε οχήματα και οδικές υποδομές εντός της επόμενης πενταετίας, υπό την προϋπόθεση πως το φάσμα που απαιτείται για την υποστήριξη των τεχνολογιών παραμένει διαθέσιμο.
Η εθελοντική δέσμευση θα έχει ως αποτέλεσμα μια αύξηση του αριθμού των συγκεκριμένων συσκευών στην αγορά των ΗΠΑ τουλάχιστον κατά πενήντα φορές. Η δέσμευση αναφέρεται σε επιστολή του Προέδρου και CEO της Auto Innovators, John Bozzella, προς την Υπουργό Μεταφορών των ΗΠΑ, Elaine Chao και τον Πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Επικοινωνιών (Federal Communications Commission -FCC), Ajit Pai, την οποία μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
Ο κλάδος κοινοποίησε μια ομόφωνη πρόταση μήκους κύματος που περιγράφει πώς θα χρησιμοποιηθεί το φάσμα από δύο κρίσιμες τεχνολογίες V2X – Cellular V2X (C-V2X) και Dedicated Short Range Communication (DSRC). Το σχέδιο μήκους κύματος περιγράφεται σε μια επιστολή προς την Υπουργό Chao και μπορείτε να το διαβάσετε εδώ, καθώς και την επίσημη απάντηση που υπέβαλαν οι Auto Innovators στην FCC.
Γιατί είναι σημαντικό
Οι τεχνολογίες επικοινωνίας V2X λειτουργούν στο μήκος κύματος Ασφαλούς Φάσματος 5,9 GHz και επιτρέπουν στα οχήματα να μοιράζονται μεταξύ τους κρίσιμες πληροφορίες ασφάλειας σε πραγματικό χρόνο, με άλλους χρήστες του οδικού δικτύου και με τις οδικές υποδομές (όπως συστήματα κυκλοφορίας ή προειδοποίησης). Το V2X προσφέρει τεράστια προοπτική για τη μείωση των ατυχημάτων, καθώς και τη βελτίωση της αποδοτικότητας μεταφορών και της κατανάλωσης πόρων από μηχανοκίνητα οχήματα.
Αλλά για να αναπτυχθούν τα πλήρη οφέλη του V2X, οι συσκευές χρειάζονται πρόσβαση σε φάσμα ικανό να μεταδώσει πληροφορίες γρήγορα και χωρίς παρεμβολές. Οι Auto Innovators παροτρύνουν την FCC να διατηρήσει ολόκληρο το εύρος των 5,9 GHz (75 MHz) που έχει διατεθεί για ασφαλείς χρήσεις. Προτείνει επίσης ένα πρωτότυπο πλαίσιο που θα επιτρέψει, τόσο στο C-V2X, όσο και στο DSRC να λειτουργούν σε αυτό το μήκος κύματος για κάποιο χρονικό διάστημα, αλλά μας δείχνει και το δρόμο για τη θέσπιση μιας ενιαίας τεχνολογικής λύσης που θα μεγιστοποιήσει τα οφέλη για τους χρήστες στο δρόμο και θα μειώσει τον κίνδυνο για τους κατασκευαστές που επιθυμούν να αναπτύξουν αυτήν την σωτήρια τεχνολογία.
Τι επιφυλάσσει το μέλλον
Μέρος του Ασφαλούς Φάσματος έχει ανακατανεμηθεί προσωρινά στους παρόχους ασύρματων υπηρεσιών Διαδικτύου κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Αυτή η άδεια προβλέπεται να λήξει στις 26 Μαΐου. Η μελλοντική χρήση του φάσματος 5,9 GHz προκάλεσε σημαντικές συζητήσεις μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ (DOT) και της FCC, κατά τη διάρκεια της οποίας εμπειρογνώμονες ασφαλείας του DOT και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την πρόταση της FCC . Η πρόταση για ανακατανομή των 45 MHz του Ασφαλούς Φάσματος για ασύρματη άνευ αδείας πρόσβαση στο Διαδίκτυο θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια ασφάλεια και το υπόλοιπο του Φάσματος που θα διατεθεί για τεχνολογίες V2X.
Η δέσμευση δημιουργίας και η πρόταση για το σχέδιο μήκους κύματος, σε συνδυασμό με την απόφαση της FCC μόλις την περασμένη εβδομάδα να διαθέσει ένα τεράστιο κομμάτι φάσματος – 1200 MHz – σε ένα άλλο μήκος κύματος για τη φιλοξενία ασύρματης επικοινωνίας, εγγυάται μετά βεβαιότητος πως το Ασφαλές Φάσμα παραμένει ανέπαφο στη διάθεσή της. Και σκοπός είναι να συμβάλει στη μείωση, τόσο του αριθμού των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων, όσο και των περίπου 37.000 ζωών που χάνονται στους δρόμους των ΗΠΑ κάθε χρόνο.
Η Auto Innovators έχει συνεργαστεί με ομοσπονδιακούς οργανισμούς και το Κογκρέσο και θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται για την προώθηση της βέλτιστης και αποτελεσματικότερης χρήσης του φάσματος, έτσι ώστε το κοινό να μπορεί να συνειδητοποιήσει τα σημαντικά οφέλη των τεχνολογιών V2X.