Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει προειδοποιητική επιστολή στην Ελλάδα, επειδή δεν εφαρμόζει ορθά τους κανόνες της ΕΕ για τα μεταχειρισμένα οχήματα που αγοράζονται σε άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ.
Σύμφωνα με την Επιτροπή, η εθνική φορολογική διαδικασία ταξινόμησης αποθαρρύνει τη θέση σε κυκλοφορία μεταχειρισμένων οχημάτων στην Ελλάδα υπέρ της πώλησης ομοειδών προϊόντων που διατίθενται στην εγχώρια αγορά. Επιπλέον, η Ελλάδα απαγορεύει την ταξινόμηση συγκεκριμένων κατηγοριών μεταχειρισμένων οχημάτων που έχουν αγοραστεί σε άλλο κράτος-μέλος της ΕΕ. Ως εκ τούτου, η Ελλάδα έχει παραβιάσει τις υποχρεώσεις της σχετικά με την ελεύθερη κυκλοφορία των εμπορευμάτων και την απαγόρευση διακριτικής φορολογικής μεταχείρισης των προϊόντων (άρθρα 34, 36 και 110 της ΣΛΕΕ).
Η χώρα μας έχει προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσει στην επιστολή της ΕΕ. Αν η Ελλάδα δεν λάβει μέτρα εντός των επόμενων δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.
Η αντίδραση του ΣΕΕΑΕ
Σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ), αναφέρει πως «δικαιώθηκε ο αγώνας του ενάντια σε μια τεράστια αδικία της ελληνικής κυβέρνησης εναντίον των εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και κατ΄ επέκτασιν του Έλληνα καταναλωτή που στερήθηκε όλο αυτό το διάστημα το δικαίωμα επιλογής από μια ευρύτερη γκάμα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τελευταίας τεχνολογίας σε σχέση με τα πενιχρά περιθώρια επιλογής που έχει σήμερα και φυσικά σε πολύ πιο προσιτές τιμές από τις τρέχουσες».
Ο ΣΕΕΑΕ χαρακτηρίζει ως παράνομη την επιβολή Περιβαλλοντικού Τέλους Ταξινόμησης αλλά και την υπερφορολόγηση που επιβάλλει στους δασμούς των πολύ νέων σε ηλικία οχημάτων.
Η ανακοίνωση του ΣΕΕΑΕ αναφέρει ακόμα τα εξής:
«Η Κομισιόν έκανε δεκτή την καταγγελία μας και καλεί τη χώρα μας να συμμορφωθεί με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα επιβάλλει υψηλά πρόστιμα και μάλιστα απευθείας, χωρίς να φτάσει η υπόθεση στο δικαστήριο, καθώς υπάρχει ήδη δεδικασμένο».
«Ο ΣΕΕΑΕ τονίζει ότι είχε ενημερώσει εγκαίρως και σε όλους τους τόνους, επισήμως στις συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς αλλά και με αλλεπάλληλες επιστολές και υπομνήματα που είχε αποστείλει στην τότε και στην νυν πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων Υπουργείων. Με τα αδιάσειστα στοιχεία που είχαμε προσκομίσει τότε στους αρμόδιους Υπουργούς και στα επιτελεία τους ήταν τόσο εμφανές ότι η καταδίκη από την Κομισιόν ήταν απλώς θέμα χρόνου, που εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να μας προκαλεί απορία πως κάποιοι κατάφεραν να καθησυχάσουν τους αρμόδιους κρατικούς φορείς πως όλα τα «χαράτσια» είναι τάχα σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία».
«Όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος τίποτα δεν είναι σύννομο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία αλλά δυστυχώς σε περίπτωση επιβολής υψηλών προστίμων οι ίδιοι οι Υπουργοί οι οποίοι φέρουν ακέραιο το πολιτικό κόστος και την ευθύνη των αποφάσεων, δεν θα πληρώσουν τίποτα από την τσέπη τους σε αντίθεση με τον ελληνικό λαό που θα αναγκαστεί να πληρώσει τα σπασμένα ξανά».
«Για τελευταία φορά καλούμε επιτέλους την ελληνική κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία των εμπλεκόμενων Υπουργείων να εναρμονιστούν με την κοινοτική νομοθεσία να καταργήσουν τα παράνομα «χαράτσια» που έχουν επιβληθεί στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα καθώς σε διαφορετική περίπτωση οι Έλληνες πολίτες θα πρέπει να επωμιστούν τα υπέρογκα πρόστιμα που θα επιβάλλει η Κομισιόν».
«Παράλληλα, η αγορά του αυτοκινήτου που αυτή τη στιγμή στην κυριολεξία έχει “στραγγαλιστεί” από την έλλειψη μεταχειρισμένων, εξαιτίας και των επιπρόσθετων προβλημάτων που έχει φέρει η πανδημία στον κλάδο συνολικά, θα πάρει βαθιά ανάσα, καθώς η αγορά θα διοχετευτεί με μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από άλλα κράτη-μέλη που αυτή τη στιγμή δε μπορούν να εισαχθούν. Τέλος, οι Έλληνες καταναλωτές θα αποκτήσουν και πάλι το δικαίωμα της επιλογής καθώς θα μπορούν να αποκτήσουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο το οποίο θα μπορεί κάλλιστα να πληροί όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας αλλά να είναι σε πιο προσιτή τιμή».