Ο Oliver Blume, Πρόεδρος του ΔΣ της Porsche AG και ο Lutz Meschke, Αναπληρωτής Πρόεδρος και μέλος του ΔΣ, υπεύθυνος για τα Οικονομικά και την Πληροφορική, δίπλα σε μια 911 Targa 4 GTS, στην Ετήσια Συνέντευξη Τύπου

Η Porsche ανακοίνωσε τα σχέδιά της για ανάπτυξη δικού της δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV) στην Ευρώπη, αποκλειστικά για οδηγούς Porsche.

Οι ταχυφορτιστές θα ανταγωνίζονται το δίκτυο Supercharger της Tesla, που προορίζεται προς το παρόν για οδηγούς Tesla, συμπληρωματικά με τη συμμετοχική συνεργασία της Porsche στο δίκτυο IONITY.

Ο Oliver Blume, Πρόεδρος του ΔΣ της Porsche AG, δήλωσε: “Η υποδομή φόρτισης είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία της ηλεκτροκίνησης. Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε τη δική μας υποδομή φόρτισης Porsche. Θα εγκαταστήσουμε αυτούς τους σταθμούς στους κύριους οδικούς άξονες κυκλοφορίας και τους αυτοκινητόδρομους της Ευρώπης. Προβλέπονται έως και 12 σημεία φόρτισης ανά σταθμό, με ικανότητα φόρτισης 350 kW και άνω”.

Ο πρώτος σταθμός φόρτισης EV της Porsche πρόκειται να λειτουργήσει εντός του έτους.

 

Κερδοφόρα

Κατά το περασμένο έτος, η Porsche AG υπήρξε μία από τις πιο κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Ο κατασκευαστής σπορ αυτοκινήτων με έδρα τη Στουτγάρδη έφτασε σε νέο υψηλό όλων των εποχών τόσο σε έσοδα από πωλήσεις όσο και σε λειτουργικά κέρδη.

Οι πωλήσεις το 2021 ανήλθαν σε 33,1 δισ. ευρώ,κατά 15% αυξημένες σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2020: 28,7 δισ. ευρώ). Τα λειτουργικά κέρδη ήταν 5,3 δισ. ευρώ, υπερβαίνοντας εκείνα του 2020 κατά 1,1 δισ. ευρώ (αύξηση 27%). Η Porsche δημιούργησε έτσι λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων της τάξης του 16% (2020: 14,6%).

Ξεπέρασε τις 300.000 πωλήσεις

Το 2021, η Porsche αύξησε τις πωλήσεις της σε όλες τις περιοχές παγκοσμίως. Για άλλη μια φορά, η αγορά με τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων ήταν η Κίνα. Με σχεδόν 96.000 παραδόσεις, κατέγραψε αύξηση 8% σε σύγκριση με το 2020. Η Porsche αναπτύχθηκε γρήγορα στη Βόρεια Αμερική: Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο αριθμός των παραδόσεων αυξήθηκε κατά ένα εντυπωσιακό 22% σε περισσότερες από 70.000 μονάδες. Μια πολύ θετική εξέλιξη παρατηρήθηκε επίσης στην Ευρώπη: Στη Γερμανία, η Porsche αύξησε κατά 9% τις πωλήσεις νέων οχημάτων της, φτάνοντας σχεδόν τις 29.000 μονάδες. Στην Ελλάδα πουλήθηκαν 107 μονάδες το 2021 (+0,9%).

Tο 2021, η Porsche παρέδωσε 301.915 αυτοκίνητα παγκοσμίως (έναντι 272.162 το 2020). Τα μοντέλα με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν η Macan (88.362) και η Cayenne (83.071). Η αμιγώς ηλεκτρική Taycan έφτασε τις 41.296 μονάδες και η 911 τις 38.464 μονάδες.

Oliver Blume: “Η Taycan είναι 100% Porsche και εμπνέει όλους – υπάρχοντες και νέους πελάτες, ειδικούς και επαγγελματικά μέσα ενημέρωσης. Εντείνουμε την ηλεκτρική μας επίθεση με άλλο ένα μοντέλο: Στα μέσα της δεκαετίας, θέλουμε να προσφέρουμε το σπορ αυτοκίνητό μας 718 με μεσαίο κινητήρα αποκλειστικά σε αμιγώς ηλεκτρική μορφή”.

Σχεδόν 40% ηλεκτρική σήμερα – πάνω από 80% το 2030

Πέρυσι, το 39% των νέων πωλήσεων Porsche στην Ευρώπη και το 25% παγκοσμίως ήταν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις, είτε ηλεκτρικές μπαταρίας, είτε plug-in υβριδικές. Η εταιρεία σχεδιάζει αύξηση αυτού του ποσοστού στο 50% έως το 2025 και στο 80% έως το 2030, καθώς προετοιμάζεται η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της Macan, του μοντέλου με τις καλύτερες πωλήσεις.

Μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η Porsche σκοπεύει να καταστεί ουδέτερη CO2 σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της και έχει ζητήσει από τους 1.300 προμηθευτές εξαρτημάτων της να χρησιμοποιούν μόνον ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την κατασκευή ανταλλακτικών Porsche. Δεν θα ανανεώνονται οι συμβάσεις των προμηθευτών που δεν θα υλοποιήσουν τη μετάβαση σε πράσινη ηλεκτρική ενέργεια. Τα εργοστάσια της Porsche στο Zuffenhausen, στο Weissach και στο Leipzig έχουν ήδη αποκτήσει καθεστώς ουδέτερου άνθρακα.

Ο στόλος της Porsche γίνεται πράσινος

Η εταιρεία πρασινίζει και τον δικό της στόλο εταιρικών αυτοκινήτων στελεχών – μέχρι το τέλος του 2021 το ήμισυ του στόλου ήταν ηλεκτρικός ή PHEV.

Η Porsche προωθεί λύσεις βιώσιμης κινητικότητας για επαγγελματικές μετακινήσεις και διαδρομές των εργαζομένων, παρέχει επιδοτήσεις για εισιτήρια διαρκείας δημόσιων συγκοινωνιών, δρομολογεί λεωφορεία μεταξύ των εγκαταστάσεών της για να μειώσει τη χρήση μεμονωμένων αυτοκινήτων και προσφέρει επιδοτούμενο πρόγραμμα αγοράς ποδηλάτων.

«Θέτουμε τα υψηλότερα πρότυπα στα προϊόντα μας – και στους εαυτούς μας. Όσον αφορά στη βιωσιμότητα, θέλουμε να είμαστε πρότυπο και πρωτοπόροι», δήλωσε ο κ. Blume.

Η επίδραση του πολέμου

Η τεταμένη παγκόσμια κατάσταση απαιτεί ταπεινότητα και προσοχή: “Η Porsche παρακολουθεί την ένοπλη σύγκρουση στην Ουκρανία με μεγάλη ανησυχία και απογοήτευση”, επισήμανε ο Oliver Blume. “Συνεχίζουμε να ελπίζουμε για παύση των εχθροπραξιών και επιστροφή στη διπλωματία. Η ασφάλεια και η ακεραιότητα του κόσμου είναι πρωταρχικής σημασίας”. Για να βοηθήσει τους ανθρώπους που έχουν ανάγκη στην Ουκρανία, η Porsche AG δώρισε συνολικά 1 εκατομμύριο ευρώ. Οι ειδικοί σε μια ομάδα εργασίας προσδιορίζουν συνεχώς τον βαθμό επιρροής στις επιχειρηματικές δραστηριότητες της Porsche. Οι αλυσίδες εφοδιασμού για τα εργοστάσια της Porsche έχουν επηρεαστεί, πράγμα που σημαίνει ότι η παραγωγή εντός προγράμματος δεν είναι πλέον δυνατή σε ορισμένες περιπτώσεις.

“Έχουμε μπροστά μας δύσκολους μήνες, τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά, αλλά παρόλα αυτά εμμένουμε στον στρατηγικό μας στόχο, ο οποίος έχει σταθεροποιηθεί εδώ και χρόνια, να διασφαλίσουμε λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων τουλάχιστον 15% μακροπρόθεσμα”, τόνισε ο CFO, Lutz Meschke. “Η ομάδα εργασίας μας έχει ήδη λάβει αρχικά μέτρα για τη διασφάλιση των εσόδων μας. Με αυτόν τον τρόπο, θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να εκπληρώνουμε τους στόχους μας για υψηλά κέρδη. Ο βαθμός επιτυχίας εξαρτάται επίσης από εξωτερικές προκλήσεις που δεν μπορούμε να επηρεάσουμε”. Εσωτερικά, ωστόσο, η Porsche έχει δημιουργήσει όλες τις προϋποθέσεις για ένα επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο: “Στρατηγικά, επιχειρησιακά και οικονομικά, η Porsche βρίσκεται σε εξαιρετική θέση. Ως εκ τούτου, κοιτάμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση – και καλωσορίζουμε το ενδεχόμενο IPO της Porsche AG. Αυτό θα επέτρεπε στην Porsche να βελτιώσει το προφίλ της και να αυξήσει την επιχειρηματική της ελευθερία. Ταυτόχρονα, η Volkswagen και η Porsche θα μπορούσαν να συνεχίσουν να επωφελούνται από κοινές συνέργειες στο μέλλον”, κατέληξε ο κ. Meschke.

Προηγούμενο άρθροΕγκαινιάστηκε το Gigafactory της Tesla στo Βραδεμβούργο
Επόμενο άρθροΒιώσιμες μπαταρίες και σχετική νομοθεσία στην ΕΕ