Ο Elon Musk εγκαινίασε χθες (22 Μαρτίου) στο Βραδεμβούργο το πρώτο Gigafactory της Tesla στην Ευρώπη, δύο χρόνια μετά την σχετική ανακοίνωση για τη δημιουργία του.

«Θα εξασφαλίσουμε ότι αυτό θα αποτελέσει αδαμαντωρυχείο για τη Γερμανία, την Ευρώπη και τον κόσμο», δήλωσε ο CEO της Tesla στην τελετή έναρξης του εργοστασίου, παρουσία του καγκελάριου Olaf Scholz. «Κάθε όχημα που κατασκευάζουμε θα είναι ένα ακόμη βήμα προς την κατεύθυνση ενός βιώσιμου ενεργειακού μέλλοντος».

Ο Γερμανός καγκελάριος Olaf Scholz και ο CEO της Tesla Elon Musk στα εγκαίνια του εργοστασίου

Το γεγονός ότι ο Γερμανός καγκελάριος παρέστη στα εγκαίνια της Tesla στο Grünheide υπογραμμίζει πόσο μεγάλη σημασία δίνει η γερμανική κυβέρνηση στο εργοστάσιο αυτό. «Το άνοιγμα του εργοστασίου της Tesla στο Βραδεμβούργο είναι ένα σημαντικό σημάδι» δήλωσε ο κ. Scholz. «Η Γερμανία είναι μια ισχυρή τοποθεσία για βιομηχανικές επενδύσεις. Έτσι θα καταφέρουμε να γίνουμε ουδέτεροι ως προς τον άνθρακα και να ηγηθούμε του μετασχηματισμού. Το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση».

Το εργοστάσιο, το οποίο βρίσκεται κοντά στο αεροδρόμιο Βερολίνου – Βραδεμβούργου, κόστισε 5 δισ. δολάρια και χρειάστηκε δύο χρόνια προετοιμασίας, ενώ έλαβε την τελική άδεια λειτουργίας μόλις πριν από δύο εβδομάδες. Η Tesla σχεδίαζε να ξεκινήσει τις εργασίες συναρμολόγησης τον Ιούλιο του 2021, και στη συνέχεια το περασμένο φθινόπωρο.

Τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετώπισε η εταιρεία αφορούσαν περιβαλλοντικές ανησυχίες και κυρίως τη διαχείριση του νερού της περιοχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ανέγερση του εργοστασίου, το οποίο θα απασχολεί 12.000 εργαζόμενους, έγινε με περίπου 20 προσωρινές άδειες και χωρίς εγγύηση για την τελική άδεια λειτουργίας.

Το Gigafactory Βερολίνου-Βραδεμβούργου είναι το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής της Tesla στην Ευρώπη και η πιο προηγμένη, βιώσιμη και αποδοτική της εγκατάσταση, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία. Εκεί θα κατασκευάζονται οχήματα Model Y και εκατομμύρια στοιχεία μπαταρίας. Η Tesla έχει υψηλούς στόχους παραγωγής -500.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως-και θέλει το εργοστάσιο αυτό να αποτελεί την πρώτη τοποθεσία στην Ευρώπη που θα κατασκευάζει παράλληλα κυψέλες μπαταριών.

Το Model Y μέχρι τώρα εισαγόταν στην Ευρώπη είτε από τις ΗΠΑ είτε από την Κίνα. Εντός του πρώτου εξαμήνου, το νέο εργοστάσιο προβλέπεται να κατασκευάσει 30.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με στόχο να φθάσει τα 500.000 αυτοκίνητα ετησίως, αυξάνοντας σημαντικά τον ανταγωνισμό.

Το γερμανικό εργοστάσιο θα αποτελέσει βασικό πλεονέκτημα για την Tesla στην Ευρώπη και θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου αύξησης του όγκου πωλήσεων της κατά 50% ετησίως. Παράλληλα, μετριάζει την αυξανόμενη εξάρτηση της εταιρείας από την Κίνα, η οποία το 2020 αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πηγή παραγωγής και κερδών της Tesla.

Ο Elon Musk, έφτασε στο Βερολίνο από το Τέξας ειδικά για την περίσταση και παρέδωσε ο ίδιος τα πρώτα αυτοκίνητα στους νέους ιδιοκτήτες τους, υπό τους ήχους δυνατής μουσικής. 30 πελάτες και οι οικογένειές τους έβλεπαν τα καινούργια οχήματά τους μέσα από μια λαμπερή, φωτισμένη με νέον σήραγγα, χειροκροτώντας και επευφημώντας καθώς ο CEO της Tesla χόρευε και αστειευόταν.

 

Η εταιρεία είχε λάβει ειδική άδεια δοκιμαστικής λειτουργίας, προκειμένου να κατασκευάσει 2.000 οχήματα πριν από τα επίσημα εγκαίνια.

Ο κ. Scholz αναφέρθηκε στο γεγονός ότι το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων βρίσκεται στην πρώην ανατολική Γερμανία, αλλά και στη δικαίωση της επιλογής της Γερμανίας να παραμείνει βιομηχανική χώρα και να μη περιοριστεί στην παροχή υπηρεσιών, όπως συνιστούσαν πολλοί τα προηγούμενα χρόνια. Ο Γερμανός καγκελάριος επισήμανε ακόμη ότι οι νέες τεχνολογίες δημιουργούν θέσεις εργασίας, με το βλέμμα τόσο στην επένδυση της Tesla όσο και στο εργοστάσιο μικροτσίπ που ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει στη χώρα η αμερικανική Intel και τόνισε ότι ο παγκόσμιος ανταγωνισμός είναι θεμιτός και παραγωγικός.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ

Προηγούμενο άρθροDHL Express – Mercedes-Benz: πράσινες ταχυμεταφορές
Επόμενο άρθροPorsche: θα αναπτύξει αποκλειστικό δίκτυο φόρτισης EV