Ο πόλεμος τιμών, που πυροδότησε η Tesla στην Κίνα που θα αναδιαμορφώσει την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, με μεγάλες εκπτώσεις που απειλούν την ύπαρξη ορισμένων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Η πίεση της πρόσφατης μείωσης τιμών στην αγορά αυτοκινήτων της Κίνας μπορεί να πιέσει περαιτέρω την κερδοφορία των κατασκευαστών που ήδη αντιμετωπίζουν μείωση της ζήτησης, προειδοποιούν οι αναλυτές.
«Ο εξελισσόμενος πόλεμος τιμών στην αγορά αυτοκινήτου της Κίνας είναι πιθανόν να επεκταθεί στο δεύτερο τρίμηνο και να διαβρώσει την κερδοφορία ολόκληρης της αλυσίδας αξίας αυτοκινήτου το 2023», ανέφεραν σε έκθεσή τους οι αναλυτές της Fitch Rating.
Οι κατακόρυφες μειώσεις τιμών ήταν αποτέλεσμα της ύφεσης των πωλήσεων αυτοκινήτων και της βιασύνης των αυτοκινητοβιομηχανιών να ξεφορτωθούν τα αποθέματά τους, καθώς τα νέα εθνικά πρότυπα εκπομπών θα τεθούν σε ισχύ τον Ιούλιο, ανέφεραν αναλυτές της Nomura Holdings. Προβλέπουν επίσης ότι ο πόλεμος τιμών θα διαρκέσει αρκετούς μήνες.
Η τελευταία κίνηση έγινε από την SAIC Volkswagen Automotive, κοινοπραξία της κινεζικής SAIC Motor και της Volkswagen, η οποία ανακοίνωσε εκπτώσεις μεταξύ 15.000 γουάν (2.030 ευρώ) και 50.000 γουάν (6.768 ευρώ), έως τις 30 Απριλίου για μια γκάμα μοντέλων.
Η μείωση των τιμών δεν είναι το μόνο «ατού» των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ορισμένες εταιρείες, όπως η Li Auto, η Lynk & Co., η Hozon New Energy Automobile και η Zhejiang Leapmotor Technology άρχισαν να προσφέρουν εγγύηση αντιστοίχισης τιμής 90 ημερών για νέες αγορές που πραγματοποιούνται πριν από τα τέλη Μαρτίου ή Απριλίου.
Ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν πως οι προσφορές ήταν περιορισμένου χρόνου, οι αναλυτές της Fitch θεωρούν ότι οι Κινέζοι καταναλωτές θα σταματήσουν να αγοράζουν, εν αναμονή ακόμα μεγαλύτερων εκπτώσεων.
Φωτογραφία: Tesla Asia/Twitter
Λίνα Τσαγκαράκη με πληροφορίες από Bloomberg και Asia Nikkei