Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αισθάνονται την πίεση να υιοθετήσουν άμεσα την ψηφιοποίησή τους εν μέσω ραγδαίων εξελίξεων στον κλάδο τους. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η ευαισθητοποίηση είναι υψηλή, η νοοτροπία και ο τρόπος προσέγγισης του ψηφιακού τους μετασχηματισμού παραμένουν σε χαμηλό επίπεδο, σύμφωνα με έρευνα των KPMG και Egon Zehnder.

Η ευαισθητοποίηση της αυτοκινητοβιομηχανίας ως προς την ψηφιοποίηση είναι υψηλή και τα κίνητρα που παρέχονται για τον μετασχηματισμό είναι πολυάριθμα. Παρόλα αυτά, σε επίπεδο στρατηγικής και κουλτούρας, οι αλλαγές συντελούνται με δυσκολία, σύμφωνα με την έρευνα “Digital Gravity” που εκπόνησαν από κοινού οι εταιρείες KPMG και Egon Zehnder για την αυτοκινητοβιομηχανία. Όπως προκύπτει από την εν λόγω έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 527 στελέχη του παγκόσμιου κλάδου, οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν είναι προετοιμασμένες για τη στροφή στην ψηφιακή εποχή που ανατρέπει τα δεδομένα στον κλάδο. Η καθυστέρηση που παρατηρείται σε διοικητικό επίπεδο λειτουργεί ανασταλτικά για ψηφιακό μετασχηματισμό σε βάθος, ο οποίος περιλαμβάνει και ευθυγράμμιση της οργανωτικής δομής. Δεν μπορεί να συντελεστεί αλλαγή ευρείας κλίμακας εάν δεν περάσει στην κουλτούρα του κλάδου ότι η τεχνολογία αποτελεί προτεραιότητα.

Τα κύρια συμπεράσματα στα οποία καταλήγει η έρευνα είναι τα εξής:

  • Παρότι το 92% των ερωτηθέντων έχουν πειστεί ότι είναι επιτακτική η ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας κουλτούρας, μόλις το 29% θεωρεί την οικοδόμηση ενός περιβάλλοντος που στηρίζεται στην αρχή “όποιος αποτυγχάνει πρώτος, αποτυγχάνει γρήγορα” ως οδηγό για αυτή τη νέα κουλτούρα, ενώ μόλις το 34% θεωρεί σκόπιμη τη μείωση των ιεραρχικών δομών. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (55%) παραδέχθηκαν ανοιχτά ότι η εταιρεία τους δεν έχει προσδιορίσει την υιοθέτηση μιας νέας κουλτούρας.
  • Στην πλειονότητά τους (57%) δήλωσαν ότι προϋπόθεση για την ψηφιοποίηση είναι οι “αλλαγές των διαδικασιών”. Χαμηλότερα στην ευαισθητοποίηση κατατάσσονται οι αλλαγές στην κουλτούρα και την ηγεσία. Επίσης, όταν ερωτήθηκαν σχετικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και άλλων τεχνολογιών ψηφιοποίησης, το 50% περίπου αποκάλυψε ότι στρατηγική τους είναι να ακολουθούν στενά τον πρωτοπόρο της αγοράς. Μόνο το 40% απάντησε ότι θέλουν να είναι πρωτοπόροι.
  • Η πλειοψηφία υποστηρίζει ότι κινητήριος δύναμη της ψηφιοποίησης είναι τα μοντέλα συνεργασίας με παίκτες του κλάδου. Επίσης, το 66% των συμμετεχόντων υποστήριξαν ότι τα παραδοσιακά και νέα επιχειρησιακά μοντέλα πρέπει να προχωρούν “χέρι-χέρι”, ενώ μόλις το 34% πιστεύει στον “πλήρη μετασχηματισμό των επιχειρησιακών μοντέλων και προϊόντων, με πλήρη επίγνωση ότι οι αποδόσεις των νέων επιχειρήσεων μπορεί να είναι αρνητικές σήμερα”.

Οι KPMG και Egon Zehnder παρομοιάζουν τα αποτελέσματα της έρευνας με την ανακάλυψη των επιστημόνων ότι ο “ήλιος βρίσκεται στο κέντρο του ηλιακού μας συστήματος”. Η κατανόηση της δύναμης που κρύβει η ψηφιοποίηση για την αυτοκινητοβιομηχανία αλλάζει τα δεδομένα του κλάδου όπως τον γνωρίζουμε σήμερα. Και οι δύο εταιρείες επικρότησαν τον υψηλό βαθμό ευαισθητοποίησης και “επιφυλακής” των στελεχών του κλάδου, όπως προκύπτει συνολικά από την έρευνα. Επισημαίνουν, επίσης, ότι την ώρα που οι νέοι παίκτες έχουν το πλεονέκτημα να παίζουν μόνο με “καινούργια χαρτιά” οι εδραιωμένοι παίκτες του κλάδου καλούνται να “αλλάζουν τροχούς ενόσω οδηγούν”.

Προηγούμενο άρθροΤο T-Pod χωρίς οδηγό παραδίδει σε δημόσιο δρόμο στη Σουηδία
Επόμενο άρθροH Lime συνεργάζεται με την ‘thistimeimvoting.eu’ για δωρεάν διαδρομές στις εκλογές