Το πρώτο τρίμηνο του 2019, σχεδόν το 60% όλων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ είχαν κινητήρα βενζίνης, ενώ λιγότερο από το ένα τρίτο κινητήρα ντίζελ. Όλα τα αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος αντιπροσώπευαν το 8,5% της αγοράς της ΕΕ, ενώ τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιστοιχούσαν στο 2,5% του συνόλου των αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην περιοχή, κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Αυτοκίνητα βενζίνης και πετρελαίου

Με εξαίρεση τη Γερμανία, η ζήτηση για βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αυξήθηκε στις πέντε μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ, με την Ιταλία να κατέχει το υψηλότερο ποσοστό αύξησης (+ 21,6%). Στην Ελλάδα τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά +12,4%. Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς της βενζίνης αυξήθηκε από 55,5% σε 59,3% το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Από την άλλη πλευρά, οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων οχημάτων συρρικνώθηκαν στα περισσότερα κράτη μέλη της ΕΕ, εκτός από τη Γερμανία, την Εσθονία, τη Λετονία και τη Λιθουανία. Συρρίκνωση παρουσιάστηκε στις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων και στη χώρα μας με πτώση -25,4%. Το μερίδιο των πετρελαιοκίνητων οχημάτων στην αγορά μειώθηκε κατά 6 περίπου μονάδες σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 32,2% της αγοράς.

Οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV)

Το πρώτο τρίμηνο του 2019, η ζήτηση για αυτοκίνητα εναλλακτικής ισχύος στην Ευρωπαϊκή Ένωση αυξήθηκε κατά 25,9%. Η ανάπτυξη προήλθε από την κατηγορία των ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων, που αυξήθηκε κατά 40,0% με 99.174 ταξινομήσεις. Στην κατηγορία αυτή, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) αυξήθηκαν σημαντικά (+ 84,4%), ενώ των plug-in υβριδικών παρέμειναν ουσιαστικά στο ίδιο επίπεδο. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) σημείωσαν επίσης καλές επιδόσεις (+ 33,3%), συνολικά 184.808 HEV αυτοκίνητα πουλήθηκαν κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Αντίθετα, οι ταξινομήσεις των οχημάτων LPG και NGV (αερίου) μειώθηκαν κατά 7,2% το πρώτο τρίμηνο, κυρίως λόγω της απότομης πτώσης της ζήτησης για οχήματα φυσικού αερίου (NGV).

 

Οι ταξινομήσεις οχημάτων εναλλακτικής ισχύος αυξήθηκαν σημαντικά σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ. Η ζήτηση για τα APV παρουσίασε την υψηλότερη αύξηση στη Γερμανία (+ 62,9%), κυρίως λόγω διπλασιασμού των πωλήσεων στην κατηγορία των υβριδικών, καθώς και την Ισπανία (+ 48,9%). Και η Ελλάδα εμφανίζει ποσοστιαία ανάπτυξη, αλλά τα μεγέθη παραμένουν ακόμα χαμηλά.

Προηγούμενο άρθροΗ Peugeot πιο αξιόπιστη μάρκα το 2019
Επόμενο άρθροΤο ντεμπούτο της General Tire στη Βαλένθια