Παραγωγή μπαταριών: Οι ΗΠΑ προχωρούν, η Ευρώπη ακολουθεί

Προχωρούν με γοργά βήματα στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα (EV) και την εγχώρια παραγωγή ορυκτών οι ΗΠΑ και ακολουθεί η Ευρώπη, προκειμένου να απεξαρτηθούν από τους Ασιάτες και κατά βάση Κινέζους προμηθευτές (περίπου 75% μερίδιο αγοράς παγκοσμίως κυριαρχείται από κινεζικές εταιρείες).

Στις 20 Οκτωβρίου, ο Πρόεδρος Biden ανακοίνωσε την Πρωτοβουλία American Battery Materials Initiative, μια νέα προσπάθεια κινητοποίησης ολόκληρης της κυβέρνησης προς εξασφάλιση αξιόπιστου και βιώσιμου εφοδιασμού κρίσιμων ορυκτών που χρειάζονται για ενέργεια, ηλεκτρισμό και ηλεκτρικά οχήματα. Η πρωτοβουλία αυτή θα συντονίσει και θα αξιοποιήσει ομοσπονδιακούς πόρους για την ανάπτυξη ολοκληρωμένης αλυσίδας εφοδιασμού μπαταριών και θα συνεργαστεί με οργανισμούς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, συνδικάτα, διάφορες κοινότητες και κυβερνήσεις του εξωτερικού για ανάπτυξη πλέον βιώσιμων, ασφαλών και ανθεκτικών εφοδιαστικών αλυσίδων. Επιπλέον, θα υποστηρίξει την ταχύτερη και σωστότερη αδειοδότηση έργων για την εγχώρια εφοδιαστική αλυσίδα.

Μετά την ανακοίνωση αυτή, η κυβέρνηση των ΗΠΑ ετοιμάζει επιχορηγήσεις 2,8 δισ. δολαρίων για έργα επέκτασης αμερικανικής κατασκευής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων και εγχώριας παραγωγής ορυκτών, ενός κλάδου που κυριαρχείται σε μεγάλο βαθμό (περίπου 75% μερίδιο αγοράς παγκοσμίως) από κινεζικές εταιρείες.

Οι επιχορηγήσεις θα επιτρέψουν στις εταιρείες κατασκευής και επεξεργασίας 12 τουλάχιστον πολιτειών να εξορύξουν και να επεξεργαστούν περισσότερο λίθιο, γραφίτη, νικέλιο και άλλα υλικά μπαταριών.

«Η εγχώρια παραγωγή εξελιγμένων μπαταριών και εξαρτημάτων θα επιταχύνει την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και θα καλύψει την μεγάλη ζήτηση EV, δημιουργώντας περισσότερες καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας σε ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε η υπουργός Ενέργειας Jennifer Granholm.

Τα έργα θα υποστηρίξουν την παραγωγή λιθίου για τον εφοδιασμό περίπου δύο εκατομμυρίων EV ετησίως, γραφίτη για περίπου 1,2 εκατομμύρια EV ετησίως και νικελίου για τον εφοδιασμό περίπου 400.000 EV ετησίως, σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας. Περισσότερα από 26 εκατομμύρια νέα οχήματα ταξινομήθηκαν στις ΗΠΑ το 2021.

Το πρόγραμμα επιχορηγήσεων αποτελεί μέρος της ευρύτερης κυβερνητικής προσπάθειας απεξάρτησης των ΗΠΑ από αυτοκίνητα φυσικού αερίου και μετάβασης σε EV.

Υποσχόμενα έργα παραγωγής υλικών μπαταριών πραγματοποιούνται και στην Ευρώπη

Τον περασμένο μήνα, η Umicore εγκαινίασε το πρώτο εργοστάσιο καθόδων της Ευρώπης, στη Nysa της Πολωνίας. Οι παραγωγικές εγκαταστάσεις δραστικών υλικών καθόδων είναι ουδέτερου άνθρακα και αποτελούν σημαντικό βήμα προς επίτευξη της επιθυμίας της ΕΕ να διαθέτει ίδιο οικοσύστημα μπαταριών, βιώσιμο και ανταγωνιστικό σε παγκόσμια κλίμακα. Με την ίδρυση του εργοστασίου στη Nysa, η Umicore είναι η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη με πλήρη κυκλική και βιώσιμη αλυσίδα αξίας υλικών μπαταριών.

Νέα ελπιδοφόρα νέα περιορισμού της εξάρτησης της Ευρώπης σε υλικά μπαταριών έρχονται από τη Νορβηγία, όπου η Vianode, εταιρεία που ανήκει στις Elkem, Hydro και Altor, αποφάσισε να επενδύσει 2 δισ. NOK (190 εκατ. ευρώ) για το πρώτο της εργοστάσιο βιώσιμων υλικών μπαταριών. Το εργοστάσιο, στη Herøya της Νορβηγίας, θα παράγει γραφίτη ανόδων για περίπου 20.000 ηλεκτρικά οχήματα ετησίως από το 2024. Καλά νέα, καθότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπαταριών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα για προμήθειες γραφίτη και ανόδων. Εκτός από τη διαφοροποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας ανόδων, αυτό το έργο παρέχει επίσης ισχυρά περιβαλλοντικά οφέλη, σύμφωνα με τις αυξανόμενες προσδοκίες βιωσιμότητας. Τα υλικά γραφίτη της Vianode παράγονται με έως και 90% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από τα σημερινά υλικά.

Η ευρωπαϊκή ικανότητα διύλισης εξελίσσεται επίσης. Η Rock Tech συνήψε συμφωνία πενταετούς διάρκειας, 15 δισ. ευρώ, με την Mercedes-Benz για προμήθεια κατά μέσο όρο 10.000 τόνων υδροξειδίου του λιθίου μπαταριών ετησίως. Η συμφωνία καλύπτει πάνω από το 40 % της αναμενόμενης ετήσιας παραγωγής του Guben της Γερμανίας.

Προηγούμενο άρθροSmart Mobility Institute, πέραν της ιδιοκτησίας
Επόμενο άρθροΗ Mathilde Lheureux CEO της Free2move eSolutions