Από την 1η Απριλίου, απαγορεύεται η κυκλοφορία οχημάτων ντίζελ Euro 4 στη Στουτγάρδη, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που ανήκουν σε κατοίκους της πόλης. Η απαγόρευση αυτή έρχεται να προστεθεί στις απαγορεύσεις άλλων γερμανικών πόλεων για τα οχήματα ντίζελ.

Τα οχήματα με πετρελαιοκινητήρα Euro 5 εξακολουθούν να επιτρέπονται στους δρόμους της Στουτγάρδης, αλλά η απόφαση για το κατά πόσον θα απαγορευτούν ή όχι σε μεταγενέστερο στάδιο θα ληφθεί στα μέσα του 2019.

Ωστόσο, φαίνεται πως δεν συμφωνούν όλοι με τις απαγορεύσεις του ντίζελ και την άνοδο της ηλεκτροκίνησης. Το The Verge αναφέρει πως “Η Γερμανία είναι διχασμένη ως προς το μέλλον της σημαντικότερης βιομηχανίας της: ενώ κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες επιδιώκουν ηλεκτροκίνητα οχήματα, μια θορυβώδης ομάδα ερασιτεχνών της ενέργειας ντίζελ εκφράζουν την απογοήτευσή τους μέσω διαμαρτυριών. Αυτό συμβαίνει κάθε Σαββατοκύριακο”.

Σε μια συγκέντρωση στο Μόναχο, ένας άνδρας απέσπασε χειροκροτήματα από το πλήθος αποκαλώντας τα ηλεκτρικά οχήματα “επικίνδυνα απόβλητα”. Η πρώτη διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε στη Στουτγάρδη. Έκτοτε, εκατοντάδες διαδηλωτές με κίτρινα γιλέκα συγκεντρώνονται κάθε Σαββατοκύριακο για να διαμαρτυρηθούν για τις δικαστικές εντολές απαγόρευσης οδήγησης παλαιότερων αυτοκινήτων ντίζελ, που θεσπίστηκαν λόγω της υπερβολικής ατμοσφαιρικής ρύπανσης”.

“Το ντίζελ είναι μόνον η αρχή”, υποστήριξε ο Michael Haberland, ο οποίος διοργάνωσε τη διαδήλωση στο Μόναχο, όπως αναφέρει το The Verge. “Ο κινητήρας βενζίνης είναι ο επόμενος”. Ο κ. Haberland είναι πρόεδρος της Mobil in Deutschland, μιας λέσχης αυτοκινήτου. Δεν είναι πολύ ευτυχής για τα ευρωπαϊκά όρια εκπομπών για την ατμοσφαιρική ρύπανση. “Πρέπει όλοι να οδηγούμε ηλεκτρικά οχήματα τώρα;” αναρωτιέται. “Απλά δεν λειτουργούν. Ο πετρελαιοκινητήρας, από την άλλη, ήταν επιτυχής για περισσότερα από 125 χρόνια”.

Παρόλο που οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοινώνουν επενδύσεις σε μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα, ο Jörg Wellnitz, καθηγητής στο Technische Hochschule Ingolstadt, ένα τεχνικό κολλέγιο στην πατρίδα της Audi, δήλωσε στο The Verge: “Αυτές είναι ανακοινώσεις για την ελάφρυνση της πολιτικής πίεσης… Οι επενδύσεις είναι εντελώς άσκοπες”.

Μια ταχεία μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα θα ήταν “η αυτοκτονία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας”, σύμφωνα με τον κ. Wellnitz. Πρόσφατες δηλώσεις του κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, όταν μια τοπική εφημερίδα δημοσίευσε συνέντευξή του. Πιστεύει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πάρα πολύ ακριβά και ότι οι πρώτες ύλες των μπαταριών είναι πολύ δύσκολο να αποκτηθούν. Αναφέρει επίσης ότι η υποδομή φόρτισης είναι ανεπαρκής και ότι το δίκτυο φόρτισής τους είναι πολύ βρώμικο.

Ωστόσο, άλλοι, όπως η Γερμανίδα οικονομολόγος ενέργειας Claudia Kemfert, δεν άσπάζονται τα τυπικά επιχειρήματα των υποστηρικτών των ορυκτών καυσίμων.

Από την άλλη, ο Γερμανός καθηγητής της οικονομίας αυτοκίνησης στο Πανεπιστήμιο Duisburg-Essen, Ferdinand Dudenhöffer, διαφωνεί εντελώς. Ίσως μερικοί, όπως ο κ. Wellnitz, παραμένουν κολλημένοι στο ντίζελ. “Είναι νοσταλγικοί”, λέει ο καθ. Dudenhöffer στο The Verge. “Μερικοί έχουν βασίσει ολόκληρη τη σταδιοδρομία τους στους κινητήρες καύσης. Φυσικά, θα ισχυριστούν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι κακά. Και του ταχυδρόμου δεν του αρέσουν τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου”!

Προηγούμενο άρθροCar sharing με το χιλιόμετρο από τη MILES
Επόμενο άρθροΒρυχάται και τρέχει το λιοντάρι της Peugeot στην ελληνική αγορά