Το IONIQ 5 Nτο πρώτο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής υψηλών επιδόσεων της Hyundai N, καθώς και το πρώτο όχημα παραγωγής της με πλήρως ηλεκτρική τετρακίνηση- είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά με 78.990 ευρώ (69.990 με χρήση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»).

  • Βασισμένο στο IONIQ 5, το Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2022, το IONIQ 5 N έχει εξελιχθεί με νέες τεχνικές λύσεις για υψηλές επιδόσεις
  • Το IONIQ 5 N παίζει καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω επιτάχυνση της Hyundai στον τομέα της ηλεκτροκίνησης
  • Ακολουθώντας το DNA της μάρκας Ν, το IONIQ 5 N ακολουθεί τους τρεις πυλώνες επιδόσεων N: Δυνατότητα στις στροφές (Corner Rascal), Ικανότητα στις πίστες, Καθημερινό σπορ αυτοκίνητο

Σχεδίαση

  • Το IONIQ 5 N παρουσιάζει μια δυναμική και μοναδική σχεδίαση που ξεπερνά την απλή αισθητική προσέγγιση, καθώς κάθε οπτικό στοιχείο εξυπηρετεί και ένα λειτουργικό σκοπό βελτιώνοντας το σπορ χαρακτήρα, την αεροδυναμική και την απόδοση του μοντέλου.
  • Ο χαρακτηριστικός μαύρος, γυαλιστερός εμπρός προφυλακτήρας N με τις ενεργές γρίλιες μαζί με τις εισαγωγές του αέρα και τα τρία εμπρός ενεργά πτερύγια βελτιώνουν τόσο την αεροδυναμική όσο και την απόδοση ψύξης
  • Η χαρακτηριστική πίσω αεροτομή N, ο πίσω διαχύτης και η εξαγωγή αέρα συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα
    • Χαμηλότερο, φαρδύτερο και με πιο μεγάλα ελαστικά υψηλών επιδόσεων, το IONIQ 5 N διαθέτει επιθετικό στυλ
    • Οι προφυλακτήρες νέας σχεδίασης αυξάνουν το μήκος του εμπρός και του πίσω μέρους κατά 25 και 55 χιλιοστά αντίστοιχα
    • Τόσο η εμπρός όσο και η πίσω ανάρτηση έχουν εξελιχθεί από την αρχή, μειώνοντας περαιτέρω το κέντρο βάρους για τη βελτιστοποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς
    • Το εσωτερικό του IONIQ 5 N διαμορφώθηκε σύμφωνα με ένα αγωνιστικό concept για χάρη της ιδανικής εργονομίας για τον οδηγό
    • Στο εσωτερικό διατίθενται:
  • πιο χαμηλά τοποθετημένα σπορ καθίσματα Ν
  • νέο, αποκλειστικό τιμόνι N με τρία πλήκτρα ειδικών λειτουργιών και πλήκτρα NGB και
  • μια αποκλειστική κεντρική κονσόλα N με σπορ ταμπλό
    • Τα σπορ καθίσματα είναι καλυμμένα με μοτίβο pixel και διατίθενται σε Alcantara & δέρμα (pure leather)
    • Παντού στο IONIQ 5 N χρησιμοποιούνται βιώσιμα υλικά όπως ανακυκλώσιμο χαρτί, νήμα bio PET από ζαχαροκάλαμο, νήμα PET από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET, bio TPO από ζαχαροκάλαμο και δέρμα (pure leather). Το IONIQ 5 N προσθέτει επίσης ανακυκλωμένη χρωστική βαφή ελαστικών και ανακυκλωμένο ύφασμα κάλυψης καθισμάτων από Poly Alcantara
    • Το IONIQ 5 N είναι διαθέσιμο σε δέκα εξωτερικά χρώματα, συμπεριλαμβανομένων δύο αποκλειστικών χρωμάτων της μάρκας N: Performance Blue και Performance Blue Matte
    • Το νέο χρώμα της μάρκας N για τα EVs είναι το Luminous Orange Matte
Διαστάσεις αυτοκινήτου Μήκος (mm) Πλάτος (mm) Ύψος (mm) Μεταξόνιο (mm)
4,715 1,940 1,585 3,000

 

Electric-Global Modular Platform

  • Το IONIQ 5 N είναι το τρίτο μοντέλο της Hyundai και το πρώτο μοντέλο N που βασίζεται στην εξελιγμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα Electric Global Modular Platform (E-GMP) του Hyundai Motor Group
  • Πρόκειται για την πρώτη E-GMP με μπαταρία τέταρτης γενιάς 84,0 kWh
  • Η πλατφόρμα ενισχύθηκε εκτενώς για συνολική και τοπική ακαμψία, με αποτέλεσμα ένα βελτιωμένο και δυναμικό πλαίσιο
  • Η E-GMP εξασφαλίζει στο IONIQ 5 N χαμηλό κέντρο βάρους και ομοιόμορφη κατανομή βάρους για τη βελτιστοποίηση της οδηγικής συμπεριφοράς
  • Η δυνατότητα εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης της E-GMP και η θερμική απόδοση του μοντέλου συνεργάζονται για να επιτευχθούν κορυφαίοι χρόνοι στην πίστα.
  • Χωρίς τούνελ μετάδοσης, δημιουργείται ένα επίπεδο δάπεδο με τις μπαταρίες να βρίσκονται από κάτω
  • Η E-GMP επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται χάρη σε δύο κινητήρες, εξασφαλίζοντας έτσι επιπλέον ισχύ και ροπή
  • Για το IONIQ 5 N, η E-GMP αναβαθμίστηκε προκειμένου να παρέχει μεγαλύτερη ισχύ και ροπή καθώς και καλύτερη απόκριση
  • Η ποικιλομορφία της E-GMP επέτρεψε στο IONIQ 5 N να βελτιστοποιηθεί στο έπακρο, δημιουργώντας τη βάση για ένα αυτοκίνητο που είναι fun to drive.

Ηλεκτρικό Σύστημα Κίνησης

Μετάδοση Χωρητικότητα μπαταρίας Μέγιστη ισχύς Ροπή 0-100 km/h Τελική ταχύτητα Αυτονομία (WLTP) Τεχνολογία μπαταρίας
AWD 84.0 kWh 650PS
609 PS*
770 Nm
740 Nm*
3.4 seconds
3.5 seconds*
260 km/h 448 km 800 V

* με ενεργοποίηση NGB

Η χαρά της οδήγησης είναι στις στροφές (Corner Rascal)

  • Για την περαιτέρω βελτίωση της ακαμψίας του αμαξώματος και της ανάρτησης έχουν προστεθεί ενισχύσεις στο αμάξωμα και το πλαίσιο, καθώς και 42 πρόσθετες συγκολλήσεις καθώς και 2,1 μέτρα πρόσθετων δομικών συγκολλητικών ουσιών. Για αυξημένη πλευρική ακαμψία, έχουν ενισχυθεί οι βάσεις του κινητήρα και της μπαταρίας καθώς και τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια.
  • Τα ενσωματωμένα μεταξόνια κίνησης (IDA) έχουν χρησιμοποιηθεί τόσο μπροστά όσο και πίσω και έχουν ενισχυθεί για να ανταπεξέρχονται στη μεγαλύτερη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας παράλληλα τη μη αναρτώμενη μάζα
  • Η κολόνα τιμονιού έχει ενισχυθεί και έχει χρησιμοποιηθεί μια ειδική για το IONIQ 5 N κρεμαγέρα με μεγαλύτερη σχέση μετάδοσης για να βελτιωθεί η απόκριση και η αίσθηση του τιμονιού
  • Στο εσωτερικό, τα εμπρός καθίσματα με τα ενισχυμένα πλευρικά μαξιλάρια, η σταθερή κεντρική κονσόλα με τα ειδικά σχεδιασμένα μαξιλαράκια γονάτων και τη στήριξη κνήμης καθώς και το συρόμενο υποβραχιόνιο βελτιώνουν τη σταθερότητα στο εσωτερικό, διασφαλίζοντας ότι η θέση του οδηγού και τα στοιχεία του εσωτερικού θα παραμένουν στις θέσεις τους κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες
  • Το IONIQ 5 N διατίθεται με ελαφριές σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών που έχουν εξελιχθεί από την ίδια την εταιρεία και ελαστικά Pirelli P-Zero 275/35R21 υψηλής πρόσφυσης για βελτιωμένη άνεση και δυναμικά χαρακτηριστικά καθώς και καλύτερη πρόσφυση στις πίστες.
  • Το υψηλών επιδόσεων σύστημα πέδησης, που υποστηρίζεται από μεγάλους δίσκους διαμέτρου 400 mm και 360 mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα, ελαφρύτερη κατασκευή με υβριδικούς δίσκους, μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός με τακάκια υψηλής τριβής και ειδικούς οδηγούς αέρα εμπρός και πίσω, ενισχύει τη θερμοχωρητικότητα των φρένων και ψύχει καλύτερα τους δίσκους των φρένων
  • Ένα μοναδικό και ισχυρό σύστημα αναγεννητικής πέδησης, εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αναπτύχθηκε από την ίδια την εταιρεία και εγγυάται σταθερή απόδοση πέδησης, εξαιρετική διαχείριση θερμότητας και μέγιστη επιβραδυντική δύναμη έως 0,6 G – κορυφαία τιμή για την αυτοκινητοβιομηχανία. Η θερμική απόδοση του συστήματος συνεργάζεται άψογα με το υδραυλικό σύστημα πέδησης, χωρίς ο οδηγός να το αντιλαμβάνεται
  • Το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας (ESC) Sport παρέχει, σε σύγκριση με το ESC Normal, μεγαλύτερη ελευθερία και περισσότερες γωνίες ολίσθησης στον οδηγό, κάτι που ενισχύει την οδηγική διασκέδαση αλλά και παρέχει υποστήριξη κατά τη δυναμική οδήγηση
  • Το N Pedal, που αναπτύχθηκε ως λύση για να αντιμετωπιστεί το βάρος και το μέγεθος των EVs, σχεδιάστηκε για άμεση συμπεριφορά κατά τη στροφή και αυξημένη ευαισθησία στο γκάζι, αυξάνοντας την ισχύ ανάκτησης για να δημιουργήσει μια δυναμική μεταφορά βάρους που βοηθά στην πιο άμεση είσοδο στις στροφές
  • Το N Torque Distribution ρυθμίζει την κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω, παρέχοντας πλήρη δυνατότητα μεταβολής της η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε έντεκα επίπεδα
  • Το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD) ελέγχει την ποσότητα της ροπής που καταλήγει στους πίσω τροχούς, βελτιώνει τα δυναμικά χαρακτηριστικά στις στροφές με υψηλές ταχύτητες και βελτιώνει την αντιστάθμιση της ολίσθησης των τροχών. Οι πρόσθετοι αισθητήρες στους τροχούς και η μεγαλύτερη δυνατότητα απόσβεσης χάρη στην αύξηση του μεγέθους των αμορτισέρ απόσβεσης διευρύνουν το εύρος των δυνατοτήτων της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης
  • Ανταποκρινόμενο σε δεδομένα πραγματικού χρόνου, το σύστημα N Drift Optimizer βοηθά στη διατήρηση της γωνίας drift με την εξισορρόπηση πολλαπλών παραμέτρων του οχήματος. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη δράση της «κλωτσιάς στο συμπλέκτη» των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης για σενάρια οδήγησης που απαιτούν την πιο άμεση έναρξη του drift.

Εργοστασιακά ικανό στην πίστα

  • Το IONIQ 5 N αποδίδει μέγιστη ισχύ 650 PS και μέγιστη ροπή 770 Nm (με NGB)
  • Το σύστημα της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης (ECS) ελέγχει την απόσβεση και βελτιώνει το χειρισμό, τη σταθερότητα καθώς και την άνεση της οδήγησης. Ο οδηγός μπορεί να ρυθμίσει τη σκληρότητα της ανάρτησης για να βελτιστοποιήσει την αντίδραση του IONIQ 5 N σε διάφορες συνθήκες οδήγησης, είτε στο δρόμο είτε στην πίστα.
  • Για την αποφυγή της απώλειας της μέγιστης ισχύος λόγω υπερθέρμανσης, το IONIQ 5 N διαθέτει ένα ειδικό σύστημα ψύξης, το οποίο περιλαμβάνει αυξημένη επιφάνεια ψύξης, πιο αποτελεσματικό σχεδιασμό ψυγείου και αναβαθμισμένη ψύξη λαδιού κινητήρα και μπαταρίας.
  • Το νέο, αποκλειστικά για το N τιμόνι, είναι εξοπλισμένο με τρία ειδικά πλήκτρα λειτουργίας:
  • Επιλογή προγράμματος οδήγησης: Normal, Eco και Sport
  • Δύο προσαρμόσιμα πλήκτρα Ν
    • Η λειτουργία N Grin Boost (NGB) παρέχει άμεση ώθηση από τους δύο κινητήρες του IONIQ 5 N αυξάνοντας την ισχύ και τη ροπή για δέκα δευτερόλεπτα
    • Το N Launch Control παρέχει μέγιστη πρόσφυση για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στον οδηγό να ξεκινήσει όπως με ένα αγωνιστικό.
    • Η λειτουργία N Race ενεργοποιεί μια φιλοσοφία που προέρχεται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και βελτιστοποιεί τους πόρους για την καλύτερη δυνατή εμπειρία στην πίστα. Η συγκεκριμένη λειτουργία δίνει στον οδηγό πιο άμεσο έλεγχο στη χρήση ενέργειας από το IONIQ 5 N:
  • Το Sprint μεγιστοποιεί την ψύξη για να δώσει προτεραιότητα στις άμεσες εκρήξεις πλήρους ισχύος. Ιδανικό για ταχύτατους γύρους
  • Το Endurance περιορίζει τη μέγιστη ισχύ για μεγιστοποίηση της αυτονομίας, δίνοντας προτεραιότητα στην κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στην πίστα. Ιδανικό για μη ανταγωνιστική οδήγηση σε πίστα
    • Η Ν προθέρμανση βελτιστοποιεί τη θερμοκρασία των κυψελών της μπαταρίας για να είναι όσο το δυνατόν πιο αποδοτική:
  • Λειτουργία Drag: ρυθμίζεται η βέλτιστη θερμοκρασία για σύντομες εκρήξεις πλήρους ισχύος
  • Λειτουργία πίστας: η θερμοκρασία της μπαταρίας βελτιστοποιείται για περισσότερους γύρους

Κατάλληλο για καθημερινή χρήση από μη ειδικούς

  • Το N e-Shift προσομοιώνει τη συμπεριφορά του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων N DCT των ICE μοντέλων N, ελέγχοντας την απόδοση της ροπής και της ισχύος του κινητήρα και δίνοντας την αίσθηση τραντάγματος μεταξύ των αλλαγών. Παρέχει την αίσθηση ώθησης ενός κιβωτίου DCT και διάφορα επίπεδα προσομοίωσης της πέδησης του κινητήρα με τη χρήση ανάκτησης. Ο σκοπός είναι να αυξήσει το fun to drive, να προσφέρει μια πιο διαδραστική εμπειρία οδήγησης και να προσφέρει τα ίδια συναισθήματα ενός ICE σε μια πίστα ή σε έναν δρόμο με στροφές.
  • Σε συνδυασμό με το N e-Shift για πιο συναρπαστική οδήγηση, το N Active Sound+ παράγει τρεις ήχους – το «Ignition», έναν ήχο κινητήρα και εξάτμισης N με κινητήρα ICE, και δύο φουτουριστικούς ήχους EV, συμπεριλαμβανομένου του εμπνευσμένου από μαχητικά αεροσκάφη «Supersonic»- μέσω οκτώ εσωτερικών ηχείων Bose® Premium Sound και δύο εξωτερικών ηχείων. Οι οδηγοί μπορούν ακόμη και να «μαρσάρουν» τον «κινητήρα» όταν είναι ενεργοποιημένο το N e-Shift και το κιβώτιο ταχυτήτων βρίσκεται στις θέσεις P ή Ν.
  • Το N Road Sense συνιστά αυτόματα στον οδηγό να ενεργοποιήσει το N Mode όταν εντοπίζονται πινακίδες για διαδοχικές στροφές. Αυτό προσφέρει στον οδηγό ακόμη μεγαλύτερο fun to drive.
  • Για τη διατήρηση της απόδοσης πέδησης, το βελτιωμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας έχει μεγάλη αντοχή στην εκτόνωση και συνδυάζεται άψογα με τα φυσικά υδραυλικά φρένα προκειμένου να δημιουργήσει μια μετάβαση που είναι ανεπαίσθητη για τον οδηγό
  • Το IONIQ 5 N διατίθεται στάνταρ με την μπαταρία με τη μεγαλύτερη χωρητικότητα που έχει εμφανιστεί ποτέ σε EV της Hyundai: 84,0 kWh
  • Η υπερσύγχρονη τεχνολογία μπαταρίας 800V επιτρέπει την εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση – από 10 έως 80% σε 18 λεπτά
  • Για μέγιστη άνεση, το IONIQ 5 N είναι εξοπλισμένο με την τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L), η οποία διασφαλίζει ότι οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιούν ή να φορτίζουν ελεύθερα οποιονδήποτε ηλεκτρικό εξοπλισμό 230V
  • Το IONIQ 5 N διαθέτει πορτμπαγκάζ 480 λίτρων
  • Το Hyundai Connected Car Navigation Cockpit (ccNC) διαθέτει το συνδυασμό ενός πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και μιας οθόνης infotainment 12,3 ιντσών, συμπεριλαμβανομένων ειδικών γραφικών και επιλογών για τη λειτουργία N. Περιλαμβάνει ενημερώσεις Over-the-Air (OTA) για την ασύρματη ενημέρωση των λειτουργιών του συστήματος
  • Το Digital Key 2 επιτρέπει στους χρήστες να ξεκλειδώνουν και να εκκινούν το όχημα με ένα smartphone. Για την κοινή χρήση του αυτοκινήτου, μπορούν να μοιραστούν έως και 15 κλειδιά – και με περιορισμούς (ξεκλείδωμα και οδήγηση, ξεκλείδωμα μόνο, λειτουργία παρκαδόρου)
  • Ασύρματος φορτιστής υψηλής ταχύτητας
  • Αναγνώριση NFC που παρέχεται για το Digital Key 2
  • Ψύξη μέσω A/C για την αποφυγή υπερθέρμανσης του smartphone
  • Αυξημένη ισχύς φόρτισης 15W
  • Κλειστή υποδοχή για την αποφυγή μετακίνησης του smartphone
    • Φορτιστής USB τύπου C
    • 2 θύρες USB Type-C εμπρός
    • 1 θύρα USB Type-C στην κεντρική κονσόλα εμπρός
    • 2 θύρες USB Type-C στην κεντρική κονσόλα πίσω
  • Το IONIQ 5 N εξοπλίζεται με το επόμενο στάδιο εξέλιξης των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού Hyundai Smart Sense, εξασφαλίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης στο δρόμο:
  • Υποβοήθηση αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης 2.0 (FCA 2):
  • Ανίχνευση αυτοκινήτου / πεζού / ποδηλάτη
  • Στροφή σε διασταύρωση
  • Διέλευση από διασταύρωση
  • Αλλαγή λωρίδας στο αντίθετο ρεύμα
  • Πλευρική αλλαγή λωρίδας με υποβοήθηση συστήματος διεύθυνσης
  • Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης στο τυφλό σημείο (BCA): Πίσω
  • Έξυπνη υποβοήθηση ορίου ταχύτητας (ISLA)
  • Προειδοποίηση ασφαλούς εξόδου (SEW)
  • Έξυπνος έλεγχος ταχύτητας με χρήση του συστήματος πλοήγησης (SCC)
  • Υποβοήθηση παρακολούθησης λωρίδας (LFA)
  • Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης σε διασταυρούμενη κυκλοφορία πίσω (RCCA)
  • Υποβοήθηση οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο 2 (HDA 2) με λειτουργία υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας
  • Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης σε χώρο στάθμευσης (PCA): Πίσω/Μπροστά/Πλάγια
  • Οθόνη οπισθοπορείας (RVM)
  • Οθόνη περιμετρικής θέασης (SVM)
  • Απομακρυσμένη έξυπνη υποβοήθηση στάθμευσης 2 (RSPA 2)
  • Οθόνη προβολής τυφλού σημείου (BVM)
  • Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας (LKA)
  • Προειδοποίηση πλευρικής απόστασης στάθμευσης
Προηγούμενο άρθροPorsche Engineering: Ψηφιακό δίδυμο μπαταρίας
Επόμενο άρθροΣυνεργασία Volkswagen AG και Vulcan Green Steel