Μια νέα κανονιστική ρύθμιση των Ηνωμένων Εθνών για τα Συστήματα Υποβοήθησης Ελέγχου Οδηγού (Driver Control Assistance Systems – DCAS) υιοθετήθηκε από το Παγκόσμιο Φόρουμ για την Εναρμόνιση των Κανονισμών Οχημάτων (WP.29) που είχε υιοθετηθεί τον Μάρτιο του 2024, τέθηκε σε ισχύ στις 30 Σεπτεμβρίου 2024.

Ο Κανονισμός Αρ. 171 ορίζει τα DCAS ως συστήματα που υποστηρίζουν τον οδηγό στον έλεγχο της επιτάχυνσης, πέδησης και διεύθυνσης του οχήματος σε συνεχή βάση, χωρίς όμως να αναλαμβάνουν εξ ολοκλήρου την οδήγηση. Τα DCAS κατατάσσονται στο επίπεδο αυτοματισμού SAE Level 2, που σημαίνει ότι ο οδηγός διατηρεί την ευθύνη για τον έλεγχο του οχήματος και πρέπει να παρακολουθεί αδιάκοπα το περιβάλλον και την απόδοση του συστήματος προκειμένου να είναι σε θέση να επέμβει αν αυτό χρειαστεί.

Ο κανονισμός καθορίζει απαιτήσεις ασφαλείας και απόδοσης για τα DCAS, διασφαλίζοντας ότι οι οδηγοί παραμένουν ενεργοί και σε πλήρη ετοιμότητα. Στην περίπτωση εντοπισμού έλλειψης προσοχής από τον οδηγό, προβλέπει τη χρήση αποτελεσματικών στρατηγικών ειδοποίησης. Σε αυτό το πλαίσιο, οι κατασκευαστές οχημάτων οφείλουν να ενημερώνουν τους χρήστες για τους περιορισμούς των συστημάτων και την ευθύνη των οδηγών, μέσω διαφημίσεων, διαδικτύου αλλά και κατά την διαδικασία αγοράς ενός οχήματος.

Ο François Roudier, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Οργάνωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA), σχολίασε ότι η νέα αυτή ρύθμιση παρέχει ευελιξία στους κατασκευαστές για να προτείνουν βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης Level 2. Ο Richard Damm, Πρόεδρος της Ομάδας Εργασίας WP.29 για τα Αυτοματοποιημένα και Συνδεδεμένα Οχήματα, τόνισε ότι η ρύθμιση αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα για την οδική ασφάλεια, καθώς βελτιώνει την εμπλοκή του οδηγού και θέτει τις απαραίτητες βάσεις για μελλοντικά συστήματα υψηλότερου επιπέδου αυτοματισμού.

Προηγούμενο άρθροΞεκινά την παραγωγή αυτοκινήτων στη Ρωσία η Chery;