Οι τύποι καυσίμων των νέων φορτηγών το 2020 δεν αποτελούν έκπληξη. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ACEA, το ντίζελ εξακολουθεί να κυριαρχεί.

Το ντίζελ εξακολούθησε το 2020 να κυριαρχεί στις ταξινομήσεις φορτηγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όσον αφορά το μερίδιο αγοράς (96,4%), ενώ η βενζίνη αντιστοιχούσε μόλις στο 0,1% της συνολικής ζήτησης πέρυσι. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα (ECV) αντιπροσώπευαν το 0,5% όλων των νέων φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ. Όλα τα οχήματα εναλλακτικής ισχύος (APV) κατέλαβαν συνδυαστικά μερίδιο αγοράς 3,5% το 2020.

Οι τύποι καυσίμων των νέων φορτηγών το 2020

Φορτηγά ντίζελ και βενζίνης

Συνολικά το 2020, οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών ντίζελ στην ΕΕ1 μειώθηκαν κατά 25,5% σε 226.150 μονάδες, με τη ζήτηση να εξασθενεί από τον αντίκτυπο του COVID-19. Με εξαίρεση την Ελλάδα (+30.2%), όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις ντίζελ πέρυσι, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικών: Γερμανία (-25,3%), Γαλλία (-24,7%), Ισπανία (-21,4%) και Ιταλία (- 13,0%). Αυτό οδήγησε σε μερίδιο αγοράς σε επίπεδο ΕΕ 96,4% για το ντίζελ, από 97,5% το 2019. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα είχαμε 556 ταξινομήσεις μεσαίων και βαρέων φορτηγών άνω των 3,5t το 2020 έναντι 427 το 2019.

Ταυτόχρονα, μόνο 210 φορτηγά βενζίνης ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή της ΕΕ το 2020, το 95% των οποίων πωλήθηκε μόνο σε τρεις χώρες: Γερμανία, Φινλανδία και Βέλγιο. Στην Ελλάδα δεν ταξινομήθηκε κανένα.

Φορτηγά εναλλακτικών κινητήρων (APV)

Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) 2 στην ΕΕ αυξήθηκαν από 745 φορτηγά το 2019 σε 1.059 το 2020 (αύξηση 42,1%), με αποτέλεσμα μερίδιο αγοράς 0,5%. Πάνω από το 90% όλων των ηλεκτρικών φορτηγών που ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την περιοχή πωλήθηκαν σε τρεις μόνο αγορές: Γερμανία (852 μονάδες), Ρουμανία (76 μονάδες) και Ολλανδία (41 μονάδες). Αντίθετα, σε 12 χώρες της ΕΕ, μεταξύ των οποίων και η δική μας, δεν πωλήθηκε ούτε ένα ηλεκτρικό φορτηγό πέρυσι.

Το 2020, η ζήτηση υβριδικών φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκε κατά 31,5%, αν και αυτό οφείλεται κυρίως στη χαμηλή βάση σύγκρισης. Με 351 μονάδες ταξινομημένες πέρυσι, τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) αντιπροσώπευαν μόνο το 0,1% όλων των μεσαίων και βαρέων επαγγελματικών οχημάτων που πωλήθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οχήματα εναλλακτικών καυσίμων3 – το 99% των οποίων λειτουργούν με φυσικό αέριο – αντιπροσώπευαν τη συντριπτική πλειονότητα των φορτηγών εναλλακτικής ισχύος που ταξινομήθηκαν πέρυσι. Η ζήτηση αυξήθηκε κατά 5,8% σε 6.861 μονάδες, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται από 2,1% το 2019 σε 2,9% το 2020. Αυτό οφείλεται κυρίως στις ισχυρές πωλήσεις φορτηγών φυσικού αερίου στη Γερμανία, η οποία είναι τώρα η μεγαλύτερη αγορά της ΕΕ για αυτά τα οχήματα. Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν 5 τέτοια φορτηγά το 2020, έναντι ενός το 2019.


  1. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία, τη Μάλτα και τη Λιθουανία.
  2. Περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας, ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου, οχήματα εκτεταμένης εμβέλειας και plug-in υβριδικά.
  3. Περιλαμβάνει οχήματα φυσικού αερίου, υγραερίου, βιοκαυσίμων και αιθανόλης.
Προηγούμενο άρθροΤο Project Trinity της Volkswagen
Επόμενο άρθροSmart Mobility Conference – Εταιρική Κινητικότητα