Πτωτικές ήταν οι ταξινομήσεις στην Ελλάδα τον Μάρτιο του 2022, μετά από τη σύντομη άνοδο που εμφανίστηκε τον φετινό Φεβρουάριο.

Συγκεκριμένα τον περασμένο μήνα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι συνολικές ταξινομήσεις νέων οχημάτων στη χώρα μας (επιβατικά, βαν, φορτηγά, λεωφορεία) ανήλθαν στις 9.270 μονάδες έναντι 10.122 του Μαρτίου 2020, μειωμένες κατά 8,42%.

Επιβατικά

Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων – με 8.418 μονάδες τον Μάρτιο του 2022 έναντι 8.984 τον Φεβρουάριο του 2021 (-6,3%), 3.743 τον Μάρτιο του 2020 (+124,9% λόγω lockdown), 9.518 τον Μάρτιο του 2019 (-11,6%) και 11.053 τον Μάρτιο του 2018 (-23,8%) – κατέγραψαν την χειρότερη επίδοση της τελευταίας πενταετίας, με ένα διάλειμμα μόνο το 2020 που επέφεραν οι περιορισμοί της πανδημίας.

Ως εκ τούτου το πρώτο τρίμηνο του έτους παραμένει αρνητικό, με 22.435 μονάδες έναντι 23.439 του περσινού τριμήνου (-4,3%).

Φορτηγά

Τα καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) βρέθηκαν και αυτά σε πτωτική πορεία με 830 μονάδες συνολικά τον περασμένο μήνα έναντι 1.119 του αντίστοιχου περσινού (-25,8%).

Αρνητικό το πρώτο τρίμηνο του έτους και για τα φορτηγά με 2.173 μονάδες φέτος έναντι 2.572 πέρσι (-15,5%).

Λεωφορεία

Τα καινούργια λεωφορεία ήταν η μόνη κατηγορία που παρουσίασε αύξηση, με πολύ χαμηλή όμως βάση. 22 λεωφορεία ταξινομήθηκαν τον Μάρτιο του 2022 έναντι 19 του 2021 (+15,8%). Ωστόσο, το τρίμηνο οι ταξινομήσεις καινούργιων λεωφορείων στην Ελλάδα υποχώρησαν με 37 μονάδες συνολικά φέτος έναντι 59 πέρσι (-37,3%).

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών εξακολουθεί να ευνοεί τα SUV και ιδιαίτερα το τμήμα B SUV που καταγράφει και τη μεγαλύτερη αύξηση του μεριδίου του στην αγορά σε σχέση τόσο με τον Μάρτιο του 2021 (+4,7 ποσοστιαίες μονάδες) όσο και κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους συγκριτικά με το περσινό (+7,8 ποσοστιαίες μονάδες).

Σημαντικό μερίδιο αγοράς (23,6%) καταλαμβάνει και η κατηγορία C SUV, με 3,4 ποσοστιαίες μονάδες αύξηση μεριδίου σε σχέση με τον περσινό Μάρτιο.

Συνολικά το 54,2% των νέων μοντέλων που ταξινομήθηκαν τον Μάρτιο ήταν SUV όλων των κατηγοριών έναντι 56,6% του Φεβρουαρίου 2022 και του 43,8% του Μαρτίου 2021.

Από πλευράς καυσίμων / ισχύος κινητήρων το μερίδιο του λέοντος εξακολουθεί να καταλαμβάνει η βενζίνη, με 46,2% της αγοράς τον Μάρτιο (-3,7 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του περσινού) και ακολουθούν στη δεύτερη θέση οι υβριδικοί με 27,2% (+6,6 ποσοστιαίες μονάδες έναντι του Μαρτίου 2021), το πετρέλαιο που έπεσε και άλλο με μερίδιο 14,9% (-6,5 ποσοστιαίες μονάδες), οι επαναφορτιζόμενοι με 9,4% της αγοράς (+3,0 ποσοστιαίες μονάδες), το υγραέριο με 1,6% (+1,1 ποσοστιαίες μονάδες) και το φυσικό αέριο με 0,7% (-0,5 ποσοστιαίες μονάδες).

Προηγούμενο άρθροConnected Fleets Conference: Μη διστάζετε για τηλεματική
Επόμενο άρθροΥδρόγειος: νέες καλύψεις στην ασφάλιση οχημάτων