Οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων ήταν πτωτικές τους 10 από τους 12 μήνες του 2020 στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς. Θετικός ήταν ο Σεπτέμβριος και μάλιστα με διψήφια αύξηση και ελαφρώς ο Νοέμβριος με μόλις 0,1% μεταβολή σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019.

Συγκριτικά, το 2019 οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών κατέγραψαν αύξηση 2,9% και από τους 12 μήνες του έτους μόνο δύο (Οκτώβριος και Νοέμβριος) είχαν αρνητική πορεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), τον Δεκέμβριο του 2020, οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 4,2% στις 170.122 μονάδες. Η μείωση αυτή αντικατοπτρίζει την επιβράδυνση της ζήτησης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα -τα οποία αντιπροσώπευαν πάνω από το 85% όλων των ταξινομήσεων- καθώς τα τμήματα βαρέων φορτηγών και λεωφορείων είχαν πραγματικά καλύτερη απόδοση από ό,τι το προηγούμενο έτος. Μικτά ήταν τα αποτελέσματα που καταγράφηκαν στις βασικές αγορές της ΕΕ τον περασμένο μήνα. Οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν στη Γερμανία (+ 4,7%) και την Ισπανία (+ 2,3%), ενώ οι αγορές της Ιταλίας (-9,4%) και της Γαλλίας (-2,1%) μειώθηκαν. Μείωση (- 9,9%) κατέγραψε και η Ελλάδα.

Συνολικά το 2020, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 18,9% φθάνοντας τα 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Παρά τα θετικά αποτελέσματα τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο, ο αντίκτυπος του κλεισίματος και των περιορισμών λόγω COVID κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους συνέχισε να επηρεάζει την απόδοση ολόκληρου του έτους. Όλες οι αγορές της ΕΕ σημείωσαν διψήφια πτώση το 2020, με εξαίρεση τη Δανία. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές η Ισπανία ήταν η πιο αρνητική (-26,1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (-16,9%), την Ιταλία (-15,1%) και τη Γερμανία (-14,8%). Πτώση είχαμε και στη χώρα μας (- 11,8%) συνολικά το 2020.

Οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων το 2020

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) έως 3,5t

Τον περασμένο μήνα, η ζήτηση για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα στην ΕΕ αποδυναμώθηκε, μειωμένη κατά 6,0% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2019. Οι επιδόσεις ήταν μικτές στις τέσσερις μεγάλες αγορές. Στην Ιταλία και τη Γαλλία οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά 10,4% και 2,3% αντίστοιχα, ενώ η Γερμανία (+ 2,5%) και η Ισπανία (+ 1,6%) σημείωσαν μέτρια ανάπτυξη.

Εξετάζοντας τα αποτελέσματα του έτους 2020,συνολικά, το 2020 οι ταξινομήσεις νέων βαν σε ολόκληρη την ΕΕ μειώθηκαν κατά 17,6%, συνολικά σε 1,4 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία σημείωσε την πλέον απότομη συνολικά πτώση (-26,5%) πέρυσι, ενώ η συρρίκνωση ήταν πιο περιορισμένη στη Γαλλία (-16,1%), στην Ιταλία (-15,0%) και στη Γερμανία (-12,2%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HCV) άνω των 16t

Τον Δεκέμβριο, 16.839 νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 11,8%. Οι αγορές της Κεντρικής Ευρώπης παρείχαν ισχυρή ώθηση σε αυτήν την ανάπτυξη. Η Πολωνία, μία από τις κορυφαίες αγορές, σημείωσε αύξηση κατά 48,4% στις ταξινομήσεις βαρέων φορτηγών τον Δεκέμβριο του 2020. Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της Δυτικής Ευρώπης, η Γερμανία συνέβαλε επίσης σημαντικά (+ 27,4%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+ 8,3%) και τη Γαλλία (+ 2,6%).

Παρά τα θετικά αποτελέσματα τους τελευταίους δύο μήνες του έτους, το 2020 έληξε αρνητικά για την κατηγορία βαρέων φορτηγών, με τις ταξινομήσεις να πέφτουν κατά 27,3% στις 198.352 μονάδες καθ ‘όλη τη διάρκεια του έτους. Διψήφια πτώση καταγράφηκε σε όλες τις αγορές της ΕΕ το 2020, με τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές να παρουσιάζουν μείωση άνω του 20%: Γερμανία (-26,0%), Γαλλία (-25,8%) και Ισπανία (-22,1%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα (MHCV) άνω των 3,5t

Τον Δεκέμβριο του 2020, η ζήτηση για νέα μεσαία και βαρέα φορτηγά σημείωσε σταθερή ανάπτυξη (+ 7,1%), κυρίως λόγω της θετικής απόδοσης του τομέα βαρέων φορτηγών. Όσον αφορά τις μεγαλύτερες αγορές της ΕΕ, η Γερμανία σημείωσε το υψηλότερο ποσοστό ανάπτυξης (+ 12,3%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+ 3,8%) και τη Γαλλία (+ 2,9%) με πιο μέτρια αύξηση. Αντίθετα, οι ταξινομήσεις MHCV μειώθηκαν στην Ιταλία (-1,8%), αν και μόνο ελαφρώς.

Πέρυσι, 247.499 νέα φορτηγά ταξινομήθηκαν συνολικά σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας μείωση 25,7% σε σύγκριση με το 2019. Μεταξύ των βασικών αγορών της ΕΕ, η Γαλλία (-24,1%), η Γερμανία (-24,0%) και η Ισπανία (-21,7%) κατέγραψαν ισχυρή πτώση, ενώ η συρρίκνωση ήταν λιγότερο σοβαρή στην Ιταλία (-14,0%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν (MHBC) άνω των 3,5t

Οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν τον Δεκέμβριο στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 13,4% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019. Με εξαίρεση τη Γαλλία (-20,9%), όλες οι μεγάλες αγορές της ΕΕ έδωσαν σημαντική ώθηση στη συνολική απόδοση της περιοχής: Ειδικότερα η Ιταλία (+ 13,4%), η Γερμανία (+ 22,1%) και η Ισπανία (+ 60,9%).

Συνολικά το 2020, η ζήτηση λεωφορείων και πούλμαν στην ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 20,3%, καταγράφοντας συνολικά 29.147 νέες ταξινομήσεις. Η Ισπανία (-35,9%), η Ιταλία (-24,9%) και η Γαλλία (-10,8%) έκλεισαν το έτος με αρνητική απόδοση. Η Γερμανία ήταν η μόνη μεγάλη αγορά που κατάφερε να σημειώσει μικρή ανάπτυξη (+ 0,4%) πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων το 2020

Προηγούμενο άρθροΒραβείο Good Design για τα ελαστικά Yokohama Geolandar
Επόμενο άρθροCoradia iLint, το πρώτο τρένο υδρογόνου βραβεύθηκε