New Volvo XC40 T5 plug-in hybrid

Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αρχίζει να κινείται σιγά-σιγά και στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ. Οι πωλήσεις των επαναφορτιζόμενων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα, μπαταρίας και plug-in υβριδικών (BEV και PHEV), το 2021 αυξήθηκαν κατά 226% σε σχέση με το 2020 και έφτασαν τις 6.961 μονάδες συνολικά το περασμένο έτος, από τις οποίες οι 746 ήταν πωλήσεις του μηνός Δεκεμβρίου και οι 2.162 του τελευταίου τριμήνου.

Έτσι τα ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενα οχήματα (BEV και PHEV) στην Ελλάδα κατέλαβαν το 2021 το 6,9% των συνολικών ταξινομήσεων έναντι 2,6% το 2020.

Κορυφαίο PHEV το Volvo XC40

4.785 Plug-in υβριδικά (PHEV) αυτοκίνητα πωλήθηκαν το 2021 συνολικά στην Ελλάδα που αντιστοιχούσαν σε 63 μοντέλα από 23 μάρκες. Το μοντέλο που ξεχώρισε με τις περισσότερες πωλήσεις, μακράν όλων των υπολοίπων ήταν το Volvo XC40 που κατέλαβε το 13% της συνολικής αγοράς (βλ. πίνακα). H Volvo συνολικά με πέντε ακόμα μοντέλα PHEV (V60, S60, S90 και XC60, XC90) καταλαμβάνει την τρίτη θέση στην Ελλάδα, με μερίδιο αγοράς 15,7%.

Πρώτη με οκτώ μοντέλα PHEV έρχεται η Mercedes με συνολικό μερίδιο αγοράς 20% και την GLA με 384 μονάδες πρώτη από τα υπόλοιπα μοντέλα της (GLC, GLE, CLA, A, B, C και Ε Series). Στην πρώτη δεκάδα και η GLC με 265 μονάδες.

Δεύτερη από πλευράς μαρκών στα PHEV έρχεται η BMW με επίσης οκτώ μοντέλα (Σειρά 3, 5, 7, Χ1, Χ2, Χ3, Χ5 και i8) και μερίδιο 17,7%. Το μοντέλο της BMW που πρώτευσε έναντι των υπολοίπων ήταν η X1 με 341 μονάδες. Ωστόσο, τόσο η Σειρά 3 όσο και η X2 περιλαμβάνονται στην πρώτη δεκάδα συνολικά.

Τέταρτη μάρκα η Audi με πέντε μοντέλα (Q3, Q5, Q7, Q8 και A3) και μερίδιο αγοράς 8,9%. Το Q3 είχε τις περισσότερες πωλήσεις με 325 μονάδες και 6,8% της συνολικής αγοράς PHEV. Στην πέμπτη θέση η Land Rover με έξι μοντέλα (Discovery Sport, Range Rover, Range Rover Sport, Range Rover Velar, Range Rover Evoque και Defender) και συνολικό μερίδιο στα PHEV 7.8%. Πρώτο μοντέλο της μάρκας το Range Rover Evoque με 233 μονάδες και μερίδιο 4,87%.

Ακολουθεί στην έκτη θέση η Peugeot με ένα μόνο μοντέλο, το 3008, που πούλησε 301 μονάδες καταλαμβάνοντας το 6,3%. Η Volkswagen με 209 μονάδες βρίσκεται στην έβδομη θέση με τέσσερα μοντέλα PHEV (Golf, Passat, Tiguan, και Touareg) και μερίδιο αγοράς 4,4%. Το μοντέλο της μάρκας που βρίσκεται μεταξύ των 10 πρώτων είναι το Tiguan με 178 μονάδες

Στην όγδοη θέση με 4,2% των PHEV βρίσκεται η Jeep με τρία μοντέλα (Renegade, Wrangler και Compass) και 199 μονάδες. Από αυτές οι 118 ήταν του Compass (μερίδιο 2,47%). Ακολουθεί με 3% στην ένατη θέση η Citroen/DS με δύο μοντέλα, το DS7 Crossback με 127 μονάδες και 2,7% και το C5 Aircross με 20 μονάδες. Την πρώτη δεκάδα κλείνει η Seat με το Leon και 121 μονάδες (2,5%).

Στην 11η θέση βρίσκεται η MINI με το νέο Countryman με 114 μονάδες και μερίδιο 2,4%. Ακολουθεί η Skoda με δύο μοντέλα, την Octavia που πούλησε 93 μονάδες καταλαμβάνοντας το 1,94% και το Superb με 10 μονάδες. Στη συνέχεια η Porsche με δύο μοντέλα, την Panamera (6 μονάδες) και την Cayenne (47 μονάδες). Η Toyota με το RAV4, πούλησε 48 μονάδες, η Ford με το Kuga (42 μονάδες) και το Explorer (4 μονάδες), η Hyundai με δύο μοντέλα, το Tucson με 26 μονάδες και το Santa Fe με μία, η Jaguar με, επίσης, δύο μοντέλα, F‐Pace (14 μονάδες) και E‐Pace (13 μονάδες), η Renault με ένα μοντέλο, το Captur (13 μονάδες), η Opel με το Grandland X (7 μονάδες), η Kia με τα XCeed (2) και Niro (1) και τέλος η Suzuki με το νέο Across (3 μονάδες).

Η Tesla κυριαρχεί στα BEV και στην Ελλάδα

Τα 2.176 αυτοκίνητα BEV που πωλήθηκαν στην Ελλάδα το 2021 αντιστοιχούσαν σε 24 μάρκες και 42 μοντέλα. Κυρίαρχη σε αυτή την αγορά είναι η Tesla που με δύο μοντέλα, το Model 3 με 522 μονάδες και το και Model Y 76 μονάδες, κατέλαβε το 27,5%. Στη δεύτερη θέση η Volkswagen με τρία μοντέλα, τα ID.3 με (188 μονάδες), ID.4 (140) και Up! (9) κατέλαβε το 15,5% της αγοράς BEV. Τρίτη η Peugeot, με τα 2008 (117) και 208 (162). Τέταρτη η Fiat με το 500 που έφτασε τις 117 μονάδες κερδίζοντας το 5,38% της αγοράς.

Ακολουθεί η Mercedes με τρία μοντέλα, EQA (66), EQV (16) και, EQC (14 μονάδες), με μερίδιο 4,4%. Η BMW με τρία μοντέλα, τις i3 (59), iX3 (23) και iX (6 μονάδες), με μερίδιο 4%. Στην έβδομη θέση η Skoda με δύο μοντέλα Enyaq iV (81) και Citigo (5). Ακολουθεί η Nissan, με το επιβατικό Leaf (76) και το βαν NV200 (5 μονάδες) η Smart με δύο μοντέλα, Fortwo (50) και ForfouR (30) και την δεκάδα κλείνει η Opel, επίσης με δύο μοντέλα, Mokka X (26) και Corsa (40 μονάδες).

Στην 11η θέση βρίσκεται η Hyundai με τα Kona (51) και Ioniq 5 (9), ακολουθεί η MINI (55), η Volvo με το XC40 (40), η Kia με τα Niro (29), Soul (7) και EV6 (3), η Audi, με τα Q4 (21) και e‐Tron (11), η Citroen, με το βαν Jumpy Space Tourer (5) και τα C4 (19) DS3 Crossback* (6) η Ford με το Mustang Mach‐E (30), η Porsche με την Taycan (25), η Honda με το e (16), η Jaguar με την I‐Pace (9), η  Lexus με την UX (6), η Mazda με το MX‐30 (4) η Renault  με το νέο Twingo (1) και, τέλος, η  Zhidou  με το D2S (1).

*Στην Ελλάδα τα μοντέλα DS προσμετρώνται στη Citroen.

Λίνα Τσαγκαράκη

Φωτογραφία: Volvo

Προηγούμενο άρθροGlaxoSmithKline: ηλεκτρικός στόλος μέχρι το 2030
Επόμενο άρθροΟ ΣΕΕΑΕ διαμαρτύρεται για το περιβαλλοντικό τέλος