Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων ζητούν την ταχεία υιοθέτηση των νέων απαιτήσεων της ΕΕ για την ασφάλεια των οχημάτων. Ωστόσο, ενόψει της ψηφοφορίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 21 Φεβρουαρίου,  ο Γενικός Γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ACEA, Erik Jonnaert, δήλωσε: “Ενώ πιστεύουμε στο τεράστιο δυναμικό της τεχνολογίας ασφαλείας οχημάτων, από μόνη της δεν θα είναι ποτέ αρκετή. Καλούμε, συνεπώς, τους διαμορφωτές πολιτικής να υιοθετήσουν μια πραγματικά ολοκληρωμένη προσέγγιση της οδικής ασφάλειας. Συνδυάζοντας την τεχνολογία των νέων οχημάτων με την καλύτερη οδική υποδομή και την ασφαλέστερη συμπεριφορά των οδηγών”.

Συγκεκριμένα το ΕΚ θα αποφασίσει σχετικά με την αναθεώρηση του κανονισμού για τη γενική ασφάλεια, η οποία διέπει τα συστήματα ασφαλείας που πρέπει να συμπεριληφθούν στους νέους τύπους οχημάτων και η ACEA ζητεί την ταχεία έγκριση αυτής της σημαντικής νομοθετικής πράξης.

“Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία δεσμεύεται να διαδραματίσει τον ρόλο της στη συνέχιση της μείωσης των τροχαίων και των θανατηφόρων ατυχημάτων”, σχολίασε ο Erik Jonnaert. “Σε αυτό το πλαίσιο, χαιρετίζουμε την αναθεώρηση του Κανονισμού Γενικής Ασφάλειας και υποστηρίζουμε ένα ευρύ φάσμα μέτρων ασφαλείας που πρότεινε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο Μάιο”.

Αυτά περιλαμβάνουν την απαίτηση όλοι οι νέοι τύποι αυτοκινήτων να είναι εφοδιασμένοι με αυτόνομα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης (AEB), τα οποία αρχίζουν αυτόματα τους ελιγμούς πέδησης σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης όταν ο οδηγός δεν προχωρά καμία ενέργεια για να την αποφύγει. Άλλα μέτρα που υποστηρίζονται από τη βιομηχανία περιλαμβάνουν συστήματα νάρκωσης και ανίχνευσης της προσοχής, ανίχνευση αναστροφής για αυτοκίνητα και φορτηγά, σινιάλα έκτακτης ανάγκης και συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Πολλές από αυτές τις τεχνολογίες ασφαλείας έχουν το πλεονέκτημα ότι αντιμετωπίζουν ταυτόχρονα πολλαπλούς τύπους ατυχημάτων. Για παράδειγμα, τα ατυχήματα που σχετίζονται με την απόσπαση της προσοχής μπορούν επίσης να μειωθούν με τα συστήματα προειδοποίησης AEB και τα συστήματα προειδοποίησης απόκλισης από λωρίδα κυκλοφορίας. Ομοίως, η αυτόματη πέδηση θα αποτρέψει ή θα μειώσει τη σοβαρότητα των μετωπικών και των πλευρικών ατυχημάτων, μειώνοντας την ανάγκη για πρόσθετα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτού του τύπου ατυχήματος. “Καλούμε τους ευρωβουλευτές να λάβουν υπόψη αυτές τις συνέργιες”, τόνισε ο κ. Jonnaert.

Η ACEA πιστεύει ότι ορισμένα από τα μέτρα που προτείνονται από την Επιτροπή απαιτούν περαιτέρω εξέταση για να εξασφαλιστεί η επικέντρωση στις τεχνολογίες με τα ισχυρότερα θετικά αποτελέσματα. Όσον αφορά τα ατυχήματα που σχετίζονται με την όραση π.χ. στα φορτηγά, μια πρόσφατη μελέτη δείχνει ότι η χρήση κάμερας και αισθητήρων για την αύξηση του οπτικού πεδίου του οδηγού και για να επιστήσει την προσοχή στο κρίσιμο σημείο είναι περίπου 50% πιο αποτελεσματική στη μείωση των θανάτων από τον επανασχεδιασμό των φορτηγών με καμπίνες χαμηλής εισόδου.

Για όλα τα υπό εξέταση μέτρα, οι ευρωβουλευτές θα πρέπει να ευθυγραμμίσουν τον χρόνο εισαγωγής τους με το χρόνο ανάπτυξης του προϊόντος, επιτρέποντας τουλάχιστον τρία έτη από την ημερομηνία έναρξης ισχύος του κανονισμού για τους νέους τύπους οχημάτων.

Προηγούμενο άρθροΝέα Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού στην Kosmocar
Επόμενο άρθροΣυμφωνία Ευρωβουλευτών – Συμβουλίου για τις εκπομπές CO2 από φορτηγά