Οι φιναλίστ για το ευρωπαϊκό βραβείο Car of the Year 2023

Αποφασίστηκαν οι επτά φιναλίστ για το ευρωπαϊκό βραβείο Car of the Year 2023 (Αυτοκίνητο της χρονιάς 2023).

Από μία λίστα 27 μοντέλων, η κριτική επιτροπή -που αποτελείται από 61 δημοσιογράφους αυτοκινήτου, από διάφορες ευρωπαϊκές χώρες μεταξύ των οποίων και μία Ελληνίδα- επέλεξε τα ακόλουθα επτά υποψήφια:

  • Jeep Avenger
  • Kia Niro
  • Nissan Ariya
  • Peugeot 408
  • Renault Austral
  • Subaru Solterra/Toyota bZ4X
  • Volkswagen ID. Buzz

Η τελική ψηφοφορία στις αρχές Ιανουαρίου θα αναδείξει το Car of the Year 2023 και ο νικητής θα ανακοινωθεί σε τελετή που θα πραγματοποιηθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών την Παρασκευή 13 Ιανουαρίου. Τα υποψήφια μοντέλα είναι νέα οχήματα προς πώληση τώρα ή πριν από το τέλος του έτους σε πέντε ή περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές.

Οι νικητές του βραβείου κατά την τελευταία εικοσαετία ήταν οι εξής: 2002: Peugeot 307, 2003: Renault Mégane, 2004: Fiat Panda, 2005: Toyota Prius, 2006: Renault Clio, 2007: Ford S-Max, 2008: Fiat 500 ,2009: Opel Insignia, 2010: Volkswagen Polo, 2011: Nissan Leaf, 2012: Opel Ampera, 2013: Volkswagen Golf, 2014: Peugeot 308, 2015: Volkswagen Passat, 2016: Opel Astra, 2017: Peugeot 3008, 2018: Volvo XC40, 2019: Jaguar I-Pace, 2020: Peugeot 208, 2021: Toyota Yaris, 2022: Kia EV6.

Η κριτική επιτροπή αποτελείται από τους:

Αυστρία (Horst Bauer – Kurier, Susanne Hofbauer – Autorevue, Dieter Hubmann – Kleine Zeitung), Βέλγιο (Joost Bolle – Het Laatste Nieuws, Stéphane Lémeret – Auto Trends), Τσεχία (Jiri Duchon – Automobil Revue). Δανία  (Søren W. Rasmussen – FDM/Motor), Φινλανδία (Velimatti Honkanen – Tekniikan Maailma), Γαλλία (Florence Lagarde – Autoactu.com, Didier Laurent – L’Argus de l’automobile, Yves Maroselli – Le Point, Stèphane Meunier – L’Automobile Magazine, Jean-Michel Normand – Le Monde, Sylvain Reisser – Le Figaro), Γερμανία (Holger Appel – Frankfurter Allgemeinen Zeitung), Hanno Boblenz – Firmenauto, Stefan Cerchez – Auto/Strassenverkehr. Ulla Ellmer – Kicker Sportmagazin, Frank Mertens – Electrified/Autogazette, Jessica Thön – The Car Crash) Ελλάδα (Ελένη Ξενάκη – 4 Τροχοί), Ουγγαρία (Zsolt Csikós – Totalcar.hu, Miklos Gajdan – Auto Magazin, Auto Piac), Ιρλανδία (Michael McAleer – The Irish Times), Ιταλία (Andrea Brambilla – Auto, Silvia Baruffaldi – Auto & Design, Guido Costantini – AlVolante, Gian-Luca Pellegrini – Quattroruote, Alberto Sabbatini – Independent, Giorgio Ursicino – Il Mesaggero) Λουξεμβούργο (Alain Rousseau – #WAM Luxembourg), Ολλάνδία (Jaco Bijlsma – Autovisie, Peter Hilhorst – De Telegraaf, Frank Buma – ANWB Autoportal), Νορβηγία (Fred Magne Skillebaek – Elbil24), Πολωνία (Roman Popkiewicz – Auto motor i sport), Maciek Ziemek – Freelance), Πορτογαλία (Francisco Mota – Autofoco, Autodrive, Targa 67, Joaquim Oliveira –  International Correspondent), Σλοβενία  (Sebastjan Plevnjak – Avto Magazin) Ισπανία (Félix Cerezo – El Mundo, Rafael Guitart – Highmotor, Pedro Martín – El Confidencial, Juan Carlos Payo – Autopista, Xavier Pérez – El Periódico de Catalunya), Pere Prat – La Vanguardia), Σουηδία (Jan-Erik Berggren – Expressen, Carl-Johan Lejland – Dagens Industri, Tommy Wahlström – Vi Bilägare), Ελβετία (Ramon Egger – Automobil Revue | Revue Automobile, Andreas Faust – Ringier AG, Peter Ruch – Radical Mag, Auto-Illustrierte), Τουρκία ( Ufuk Sandik – Sabah Gazetesi), Ηνωμένο Βασίλειο (Andrew English – The Daily Telegraph, Andrew Frankel – The Sunday Times, Autocar, Motor Sport, Paul Horrell – BBC- Top Gear, The Daily Express, Phil McNamara – Car magazine, Vicky Parrott – Freelance/CarGurus, Matthew Prior – Autocar) και Ανεξάρτητοι σε προσωρινή αναστολή (Vadim Ovsiankin – Vedomosti, Autopanorama TV, Sergey Znaemsky – Autoreview).

Προηγούμενο άρθροHyundai Motor Group: Νέες εγκαταστάσεις για EV
Επόμενο άρθροΑπογοητευτική η COP27 “της υλοποίησης”