Μελέτη της Jato για τις εκπομπές CO2 της αυτοκινητοβιομηχανίας καταδεικνύει τις επιδόσεις των εταιρειών για τους στόχους εκπομπών που έχει θέσει η ΕΕ. 

Η πλέον πρόσφατη μελέτη παρακολούθησης του CO2 από την Jato δείχνει πως, αντί να πλησιάζει τους στόχους της ΕΕ, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μείνει ακόμα πιο πίσω σε σχέση με τα επίπεδα του 2014. Οι βελτιώσεις που έγιναν από τους κατασκευαστές στην απόδοση των καυσίμων και τις νέες τεχνολογίες αντισταθμίστηκαν από την παραγωγή μεγαλύτερων αυτοκινήτων, λιγότερων ταξινομήσεων πετρελαίου και περισσότερων SUV σε κυκλοφορία.

Ο κλάδος απέχει πολύ από την επίτευξη του στόχου που περιγράφεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, επισημαίνει ο αναλυτής της Jato, Felipe Munoz: από το 2021 (σταδιακά από το 2020), ο μέσος στόχος εκπομπών ολόκληρου του στόλου της ΕΕ για τα νέα αυτοκίνητα θα είναι 95g CO2 / χλμ. Το 2019, η διαφορά μεταξύ αυτού του στόχου και των μέσων εκπομπών CO2 ήταν 27,2g/χλμ – η Jato καταδεικνύει πως αυτό απέχει πολύ από το σημείο που θα έπρεπε να βρίσκεται ο κλάδος σήμερα.

Ωστόσο, υπάρχουν σημάδια ελπίδας. Η Toyota, η Citroen και η Nissan σημείωσαν τις καλύτερες επιδόσεις πέρυσι, μειώνοντας ακόμα περισσότερο τη διαφορά μεταξύ των σημερινών εκπομπών και των στόχων τους.

Toyota

Πέρυσι, η Toyota ηγήθηκε στην κατάταξη και σημείωσε την καλύτερη βελτίωση στις εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το 2018. Επίσης, υπήρξε ο μόνος μεγάλος παίκτης που μείωσε διαχρονικά τις μέσες εκπομπές του. Η εστίασή της σε οχήματα εναλλακτικών καυσίμων απέδωσε (φέτος) καταγράφοντας τη μικρότερη διαφορά από τους στόχους της ΕΕ.

Αυτό δείχνει μια σαφή συσχέτιση μεταξύ των ταξινομήσεων υβριδικών αυτοκινήτων και της μείωσης των μέσων εκπομπών στο σύνολο του κλάδου – καθώς οι μέσες εκπομπές των υβριδικών αυτοκινήτων ήταν 25,0 γρ / χλμ χαμηλότερες από αυτές των βενζινοκίνητων. Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτές οι αλλαγές δεν θα έχουν βιώσιμο αντίκτυπο, εκτός εάν εμφανιστούν περισσότερες στρατηγικές τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι οι στόχοι γίνονται ακόμα πιο αυστηροί για το 2025 και το 2030.

Jato - Οι επιδόσεις των εταιρειών για τους στόχους εκπομπών

Citroen

Η Citroen ακολουθεί την Toyota στην κατάταξη και παρουσιάζει καλή απόδοση για διάφορους λόγους. Η μάρκα εγκατέλειψε σταδιακά τα μεγαλύτερα σεντάν της, συμμετέχοντας με καθυστέρηση στην έκρηξη των SUV. Το 2017, οι ταξινομήσεις της αποτελούντο από μικρά αυτοκίνητα (49%), compact (16%) και MPV / βαν (31%). Πέρυσι, τα SUV της αντιπροσώπευαν το 30% των οχημάτων της, αλλά η μάρκα δεν είναι παρούσα στις μεγαλύτερες κατηγορίες ή στα σπορ αυτοκίνητα.

Στην πραγματικότητα, το 2019 η Citroen ανακοίνωσε ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά βάρους άνευ επιβατών (kg) μεταξύ των ευρωπαϊκών εταιρειών. Αυτό συνέβαλε στη διατήρηση των χαμηλών μέσων εκπομπών από το 2015 – μεταξύ 105,6 γρ / χλμ και 106,5 γρ / χλμ πέρυσι. Παράλληλα, τα ηλεκτροκίνητα Citroen δεν αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 0,4% των ταξινομήσεων της εταιρείας κατά τη διάρκεια αυτών των ετών, πράγμα που σημαίνει πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να διατηρήσουν τις εκπομπές τους χαμηλές δραστηριοποιούμενες σε κατηγορίες μικρότερης αξίας. Ωστόσο και πάλι είναι πιθανό να μη καθίσταται βιώσιμο τα επόμενα χρόνια.

Η Citroen σύντομα θα ενταχθεί στον νέο όμιλο Stellantis και θα χρειαστεί να μεταφέρει αυτά τα καλά αποτελέσματα στις νέες αδελφές της μάρκες της FCA.

Jato - Οι επιδόσεις των εταιρειών για τους στόχους εκπομπών

Nissan

Η Nissan κατέγραψε υψηλότερους μέσους όρους από την Citroen διαχρονικά, αλλά κατάφερε να μειώσει τον μέσο όρο της. Τα αποτελέσματα είναι υψηλότερα από της Citroen επειδή, σε αντίθεση με την γαλλική εταιρεία, η Nissan εγκατέλειψε τις μεγαλύτερες κατηγορίες και επικεντρώθηκε στα SUV. Επιπλέον, πωλεί το αμιγώς ηλεκτρικό compact Leaf από το 2011.

Πέρυσι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 9% των ταξινομήσεων της Nissan στην Ευρώπη, ωστόσο κανένα από αυτά δεν ήταν SUV, γεγονός που αντιστοιχούσε στο 72% του όγκου της. Στην περίπτωση της Nissan, η «ροπή προς τα SUV» της γκάμας της είναι πιο έντονη από την ηλεκτροκίνησή της. Κατά συνέπεια, οι εκπομπές παραμένουν σταθερά πάνω από τα 110 γρ / χλμ.

Άλλοι πρωταγωνιστές

Μεταξύ των premium brands, η BMW παρουσίασε την πιο σταθερή επίδοση εκπομπών CO2. Η BMW υιοθέτησε κινητήρες εναλλακτικών καυσίμων ταχύτερα από τη Mercedes και την Audi, γεγονός που απέδωσε, αλλά αντισταθμίστηκε από την αυξανόμενη δημοτικότητα των SUV της (που αντιπροσωπεύουν το 39% των ταξινομήσεών της). Ωστόσο, η εμπλοκή της στα SUV δεν είναι τόσο έντονη όσο της Volvo.

Η Mitsubishi κατάφερε να αυξήσει τις ταξινομήσεις της και ταυτόχρονα να μειώσει τις μέσες εκπομπές της. Επικεντρώθηκε σε μικρά αυτοκίνητα (ταξινομήσεις + 9%) και σε ηλεκτροκίνητα οχήματα (η ζήτηση αυξήθηκε κατά 45%). Η Mitsubishi αποτελεί μοναδική περίπτωση, επειδή βάσισε τη στρατηγική της σε ένα εξηλεκτρισμένο SUV – το Outlander PHEV – που σημαίνει ότι κινείται σε δημοφιλή κατηγορία, αλλά με καθαρή τεχνολογία. Η Mitsubishi ήταν η τέταρτη μάρκα με την υψηλότερη διείσδυση EV μετά τη Lexus (το 96% των ταξινομήσεών της ήταν EV), την Toyota (62%) και την Land Rover (28%) το 2019.

Η Lexus μείωσε τις μέσες εκπομπές της κατά 5,0 g / χλμ το 2019, η καλύτερη απόδοση εξαιρουμένων των σημάτων με χαμηλές πωλήσεις, όπως οι Cadillac, MG και Morgan. Αν και πουλά μεγαλύτερα αυτοκίνητα (το μέσο βάρος άνευ επιβατών είναι στα 1.702 κιλά) και θεωρείται premium μάρκα, οι εκπομπές της είναι παραπλήσιες με εκείνες πιο συμβατικών μαρκών όπως η Nissan ή η Skoda και χαμηλότερες από αυτές πιο οικονομικών μαρκών όπως Seat, Mini ή Suzuki. Η επιτυχία τους οφείλεται στους υβριδικούς κινητήρες, οι οποίοι αντιπροσώπευσαν το 96% των ταξινομήσεών της το 2019. Η μάρκα κατάφερε επίσης να μειώσει τις εκπομπές από το 2018, λόγω της εισαγωγής του UX, ενός compact SUV.

Η MG, η βρετανική μάρκα που κατασκευάζεται στην Κίνα, παρουσίασε επίσης από τις καλύτερες επιδόσεις για το 2019. Χάρη στην εισαγωγή του ηλεκτρικού MG ZS (ένα μικρό SUV), κατάφερε να βελτιώσει σημαντικά τις εκπομπές, μειώνοντας από 131,7 γρ / χλμ το 2018 σε 123.1 γρ / χλμ το 2019. Στην ουσία, το νέο MG ZS EV βοήθησε τη μάρκα να επεκτείνει την ευρωπαϊκή της δραστηριότητα εκτός του ΗΒ, φτάνοντας μέχρι την Ολλανδία, όπου ταξινόμησε σχεδόν 1.100 μονάδες. Ωστόσο, το ΗΒ εξακολούθησε να αντιπροσωπεύει το 92% των ευρωπαϊκών πωλήσεων.

Jato - εκπομπές CO2

Πώς μείωσαν τις εκπομπές CO2;

Ο κοινός παράγοντας μεταξύ των εμπορικών σημάτων που βελτίωσαν τα επίπεδα εκπομπών το 2019, επισημαίνει ο αναλυτής της Jato, Felipe Munoz,  είναι ότι επικεντρώθηκαν σε μία από τις στρατηγικές ή σε συνδυασμό των ακόλουθων στρατηγικών: Ελαφρύτερα αυτοκίνητα, Λιγότερα SUV, Περισσότερα EV.

Οι μάρκες που ακολουθούν αυτές τις στρατηγικές θα είναι σε θέση να πλησιάσουν τους δύσκολους στόχους που έχουν τεθεί. Ωστόσο, ο επιλογή υβριδικών δεν θα αρκεί μακροπρόθεσμα και χρειάζονται περισσότερα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών προκειμένου να μειωθούν σημαντικά τα επίπεδα εκπομπών. Οι περισσότερες βελτιώσεις που παρατηρήθηκαν το 2019 σημειώθηκαν από μάρκες των οποίων οι πωλήσεις EV παρουσίασαν την υψηλότερη αύξηση, με ελάχιστες εξαιρέσεις.

Πηγή: Jato Dynamics

 

 

Προηγούμενο άρθροMaserati MC20: απλώς υπέροχη!
Επόμενο άρθροΑποκαλύπτεται η 4η γενιά του Hyundai Tucson