Το Συμβούλιο Εμπορικών Οχημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA) εξέλεξε τον Pierre Lahutte ως νέο πρόεδρό του για το 2019.

Ο κ. Lahutte, που είναι ο πρόεδρος του brand IVECO στην CNH Industrial, αντικαθιστά στην προεδρία του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων τον Joachim Drees, Διευθύνοντα Σύμβουλο της MAN Truck & Bus.

Δεδομένου ότι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου – οι συναντήσεις ‘τριμερούς διαλόγου’, οι οποίες σηματοδοτούν το τελευταίο σημαντικό βήμα της νομοθετικής διαδικασίας – ξεκίνησαν επίσημα στις 8 Ιανουαρίου, η ACEA επαναλαμβάνει την ανάγκη για μια ισορροπημένη ρύθμιση που να είναι μεν φιλόδοξη, αλλά ταυτόχρονα ρεαλιστική.

“Η ξεκάθαρη προτεραιότητά μας για τους επόμενους μήνες είναι η ολοκλήρωση του νέου κανονισμού που εισάγει τα πρώτα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Η ευρωπαϊκή βιομηχανία φορτηγών είναι ο παγκόσμιος τεχνολογικός ηγέτης στην οικονομία καυσίμου, με νέα φορτηγά που καταναλώνουν λιγότερο από 1 λίτρο καυσίμου για 100 χιλιόμετρα ανά τόνο, τα οποία είναι ήδη διαθέσιμα στην αγορά”, υπογράμμισε ο Pierre Lahutte.

Ωστόσο, τα επίπεδα μείωσης CO2 που προτείνει η ΕΕ αποτελούν μείζονα πρόκληση για τους κατασκευαστές φορτηγών. Όπως επισημαίνει ο κ. Lahutte: Πρέπει να ανοίξουμε το δρόμο για βιώσιμες λύσεις, έχοντας κατά νου ότι τα φορτηγά εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από το ντίζελ σήμερα. Αυτό υποδηλώνει σαφώς μια προσέγγιση 360 μοιρών, η οποία όχι μόνο εξετάζει την περαιτέρω βελτιστοποίηση των οχημάτων αλλά και τη μαζική πρόκληση της εκτόξευσης της υποδομής ανεφοδιασμού που είναι απαραίτητη για τα φορτηγά με εναλλακτική κίνηση”.

Πράγματι, η επίτευξη αυτών των εξαιρετικά φιλόδοξων στόχων για τις εκπομπές CO2 δεν θα είναι εφικτή χωρίς μεγάλες επενδύσεις σε σημεία ανεφοδιασμού και φόρτισης. Ωστόσο, σήμερα δεν υπάρχει ένα σαφές σχέδιο δράσης της ΕΕ για συγκεκριμένη υποδομή για τα φορτηγά. Η εξασφάλιση ότι αυτό θα συμβεί θα παραμείνει βασική προτεραιότητα για την ACEA τα επόμενα χρόνια.

“Οι θέσεις εργασίας των ανθρώπων που θα κατασκευάσουν τα φορτηγά και τα λεωφορεία του αύριο εξαρτώνται από τους υπεύθυνους για τη χάραξη πολιτικής που επιδιώκουν τη σωστή ισορροπία σήμερα. Πρέπει να έχουμε κατά νου ότι για τους πελάτες μας τα εμπορικά οχήματα είναι απαραίτητες επενδύσεις σε κεφαλαιουχικά αγαθά, τα οποία είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία της οικονομίας και της κοινωνίας γενικότερα” κατέληξε ο κ. Lahutte.

Το Συμβούλιο Εμπορικών Οχημάτων της ACEA εκλέγει νέο πρόεδρο κάθε χρόνο.

Ο Pierre Lahutte γεννήθηκε στις 8 Μαρτίου 1972 στην Amiens της Γαλλίας και έχει 20ετή εμπειρία στην αγορά γεωργικών εξοπλισμών καθώς και λεωφορείων και φορτηγών, μεγάλο μέρος της οποίας απέκτησε μέσω ρόλων αυξημένης ευθύνης στις New Holland, CNH και IVECO. Διορίστηκε πρόεδρος της IVECO το 2014 και με αυτή την ιδιότητα προσχώρησε στο εκτελεστικό συμβούλιο της CNH Industrial. Από τότε είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ACEA.

Προηγούμενο άρθροΗ FCA επενδύει στην καινοτομία
Επόμενο άρθροΗ FCA ορίζει επικεφαλής της παγκόσμιας αλυσίδας αγορών και προμηθειών